کد خبر : 7064
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷

نقشه‌ی راه و برنامه‌های راهبردی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی گیلان بررسی شد

نقشه‌ی راه و برنامه‌های راهبردی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی گیلان بررسی شد

هاتف نیوز- بر پایه‌ی گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان به دنبال برگزاری جلسات نهاد بازار سرمایه‌گذاری خارجی استان گیلان شنبه‌ی این هفته نهم آبان ماه 1394 نقشه‌ی راه و برنامه‌های راهبردی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی استان با حضور مدیر کل امور اقتصادی و دارایی و نمایندگان تام‌الاختیار دستگاههای اجرایی استان در این مرکز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هاتف نیوز– بر پایه‌ی گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان به دنبال برگزاری جلسات نهاد بازار سرمایه‌گذاری خارجی استان گیلان شنبه‌ی این هفته نهم آبان ماه 1394 نقشه‌ی راه و برنامه‌های راهبردی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی استان با حضور مدیر کل امور اقتصادی و دارایی و نمایندگان تام‌الاختیار دستگاههای اجرایی استان در این مرکز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
ابتدا منصور مولایی‌پور مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان و نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری در سخنانی با اشاره به اهم موضوعاتی که در این مرکز پیگیری می‌شود گفت: بایستی تلاش کنیم تا اهداف نشست های بازار سرمایه گذاری به نتیجه برسد چرا که سیستم دارد هزینه‌یی بسیار زیاد برای این کار می‌پردازد لذا توقع این است که با استفاده از بهترین شیوه‌ها و امکانات موجود به نتیجه برسیم چون اگر نتیجه‌ی خوب و مثبت حاصل نشود منابع مالی و ملی هدر رفته است و همگان ضرر کرده‌ایم.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان با اشاره به تفاهمنامه‌ای که با دانشگاه گیلان منعقد شد، 40 برنامه‌ی اجرایی مصوب شود و 10 برنامه‌ی کلیدی تعیین و سه تیم تعریف گردید: یک تیم دانشگاهی دوم تیم بخش خصوصی برای طراحی نرم افزار مرکز خدمات سرمایه گذاری و سوم معاون اقتصادی بهمراه نمایندگان تام‌الاختیار دستگاههای اجرایی که تمامی تلاش ما این است که ماحصل این گفت‌وگوها و بحثهای علمی را اجرایی و عملیاتی کنیم.
وی با اشاره به اینکه در 24 آبان ماه امسال یک تیم دیپلماسی اقتصادی و تجاری به باکو سفر می‌کنند گفت: بایسی این تیم بسترهای جذب و ارزآوری از طریق مذاکره و صدورکالا را به داخل کشور داشته باشد و یا سرمایه‌ی های خارجی را به داخل کشور جذب کند.
مولایی‌پور با تاکید بر اینکه جایگاه ما در زمینه‌ی روابط بین‌الملل که بتواند باعث ثروت آفرینی شود رقم کوچکی است خواستار افزایش روابط دیپلماتیک و برقراری ارتباط با کشورهای هدف شد و گفت: نبایستی تنها در طول سال به حضور در نمایشگاه یک کشور اکتفا شود و باید برنامه مستمر بصورت مجازی از این دست در نقاط مختلف جهان تدارک دید.
وی ادامه داد: نمایندگان تام‌الاختیار دستگاههای اجرایی در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری لازم است جلسه‌ی مشترکی با تجاری و سرمایه گذاری کشورها هدف برگزار کنند و برخی از نمایندگان تام‌الاختیار دستگاههای اجرایی با برنامه و هدفمند به این سفر اعزام شوند.
پس از سخنان منصور مولایی پور، نوروزی معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی گیلان نگاهی گذرا به نقشه‌ی راه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی استان گیلان داشته و 10 برنامه‌ی کلیدی اولویت دار این مرکز را تشریح نمود.
وی 10 برنامه‌ی اولویت دار مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی را این چنین برشمرد: پکیچ 100 فرصت سرمایه‌گذاری ، اتاق مجازی پنجره‌ی واحد سرمایه‌گذاری، تعیین کشورهای هدف، تهیه و تدوین راهنمای سرمایه‌گذاری خارجی و تدوین دستورالعمالهایی که بتوان تامین مالی کرد، بانک اطلاعاتی، توسعه‌ی دریامحور در قالب نشریه‌ی اکوکاسپین، باشگاه سرمایه گذاری، برنامه‌ی راهبردی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری، نهاد بازار سرمایه‌گذاری و سند اولویت دار سرمایه‌گذاری.
نوروزی همچنین ادامه داد: بر اساس این 10 برنامه کلیدی اولویت دار 40 برنامه‌ی عملیاتی مرکز از بین برنامه‌های مختلف احصا شد و در فرایند رفت و برگشت و کارگروهی با روش امتیازدهی این 40 برنامه احصا گردید حال پس از چندین ماه کار و تلاش احساس می‌شود که نیاز است یا برخی از برنامه‌ها را از اولویت خارج کنیم و یا برخی را اصلاح نماییم. نوروزی خاطر نشان کرد: ظرف یک هفته برنامه‌های اولویت دار و اصلاحات لازم انجام شده و تا دو هفته‌ی آینده نیز مقدمات اجرایی مشخص خواهد شد.
در ادامه‌ی این نشست نمایندگان شهرداری لاهیجان، بانک مسکن و یک شرکت خصوصی سوالات خود را مطرح کردند و نوروزی هم پاسخ داد و سپس نعمتی نمایدنده‌ی تالام‌اختیار نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گیلان به ارائه‌ی گزارشی از شش ماه فعالیت خود به عنوان مسوول دوره‌ای نمایندگان تام‌الاختیار دستگاههای اجرایی در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری برای حاضران ارائه داد.
وی ضمن تشریح عملکرد نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گیلان و اهمیت کارکرد این نمایندگی در کاهش سفر به مرکز کشور به برخی موانع و تنگناها در زمینه‌ی جذب سرمایه‌گذار خارجی در استان اشاره کرد.
نعمتی بر همکاری و هماهنگی همه‌ی دستگاههای اجرایی و نهادهای دولتی و خصوصی برای اجرای سیاستهای کلان استانی در جهت جذب سرمایه‌گذار تاکید کرد و گفت: نباید کاری بکنیم که سرمایه ‌و سرمایه‌گذار فراری شوند بلکه باید با تسهیل امور راه را برای ورود سرمایه به استان هموار سازیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.