کد خبر : 7035
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴

چهارهزار گزارش مردمی به ستاد خبری 124 رسیده و بررسی شد

چهارهزار گزارش مردمی به ستاد خبری 124 رسیده و بررسی شد

هاتف‌نیوز – رئیس اداره‌ی بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از دریافت بیش از چهار هزار مورد گزارش و شکایت مردمی به ستاد خبری124 در ششماهه‌ی نخست امسال خبر داد.

    هاتف‌نیوز – رئیس اداره‌ی بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از دریافت بیش از چهار هزار مورد گزارش و شکایت مردمی به ستاد خبری124 در ششماهه‌ی نخست امسال خبر داد.
محمد درویش‌کردار خاطر نشان کرد: بیش از سه هزار و 300 مورد از این گزارشها مربوط به بخش کالا و بیش از 860 مورد نیز مربوط به بخش خدمات بود که با بررسیهای به عمل آمده از سه هزار و 871 مورد از این شکایات، بیش از نیمی آنها متخلف شناخته شدند.
وی اظهار کرد: دیگر گزارشهای مردمی نیز در دست بررسی قرار دارد.
درویش کردار دریافت گزارشهای مردمی از طریق سامانه‌ی ستاد خبری 124 و فعالیت ناظران افتخاری در بازار و مراکز خدماتدهی را یکی از مهمترین شیوه‌های نظارت بر بازار کالا و خدمات عنوان کرد و افزود: در این مدت 722 مورد شکوائیه‌ی مردمی نیز به صورت حضوری به ستاد خبری اداره‌ی بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان رسیده و مورد بازرسی قرار گرفته است.
رئیس اداره‌ی بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان همچنین از نظارت مستمر بازرسان این سازمان بر بازار کالاو خدمات و مراکز اقتصادی خبر داد و افزود: در ششماهه‌ی اول سال، بیش از 188 هزار مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی استان انجام شد که در این بازرسیها تخلف در بیش هشت هزار واحد محرز شد ه و پرونده‌ی تخلف آنها برای سیر مراحل قانونی به شعب تعزیرات حکومتی و یا هیأتهای رسیدگی به تخلفات صنفی استان ارسال شد.
وی عمده‌ترین گزارشهای مردمی مربوط به بخش کالا را به عرضه‌ی نان و پوشاک، میوه و سبزی و در بخش خدمات مربوط به حمل و نقل مسافر، رستورانها، نمایشگاههای فروش خودرو و مشاوران املاک عنوان کرد و افزود: بیشترین تخلفات به ترتیب مربوط به گرانفروشی، درج نکردن قیمت، کم‌فروشی و تقلب بوده است.
درویش کردار در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده‌ی هرگونه تخلف مانند گرانفروشی، عدم درج قیمت بر روی کالا، کم فروشی و تقلب، عدم صدور فاکتور فروش، فروش اجباری و غیره می توانند گزارش خود را به ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان و یا سامانه 124 اطلاع دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.