هاتفنیوز – رئیس ادارهی بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از دریافت بیش از چهار هزار مورد گزارش و شکایت مردمی به ستاد خبری124 در ششماههی نخست امسال خبر داد.
هاتفنیوز – رئیس ادارهی بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از دریافت بیش از چهار هزار مورد گزارش و شکایت مردمی به ستاد خبری124 در ششماههی نخست امسال خبر داد. محمد درویشکردار خاطر نشان کرد: بیش از سه هزار و 300 مورد از این گزارشها مربوط به بخش کالا و بیش از 860 مورد نیز مربوط به بخش خدمات بود که با بررسیهای به عمل آمده از سه هزار و 871 مورد از این شکایات، بیش از نیمی آنها متخلف شناخته شدند. وی اظهار کرد: دیگر گزارشهای مردمی نیز در دست بررسی قرار دارد. درویش کردار دریافت گزارشهای مردمی از طریق سامانهی ستاد خبری 124 و فعالیت ناظران افتخاری در بازار و مراکز خدماتدهی را یکی از مهمترین شیوههای نظارت بر بازار کالا و خدمات عنوان کرد و افزود: در این مدت 722 مورد شکوائیهی مردمی نیز به صورت حضوری به ستاد خبری ادارهی بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان رسیده و مورد بازرسی قرار گرفته است. رئیس ادارهی بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان همچنین از نظارت مستمر بازرسان این سازمان بر بازار کالاو خدمات و مراکز اقتصادی خبر داد و افزود: در ششماههی اول سال، بیش از 188 هزار مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی استان انجام شد که در این بازرسیها تخلف در بیش هشت هزار واحد محرز شد ه و پروندهی تخلف آنها برای سیر مراحل قانونی به شعب تعزیرات حکومتی و یا هیأتهای رسیدگی به تخلفات صنفی استان ارسال شد. وی عمدهترین گزارشهای مردمی مربوط به بخش کالا را به عرضهی نان و پوشاک، میوه و سبزی و در بخش خدمات مربوط به حمل و نقل مسافر، رستورانها، نمایشگاههای فروش خودرو و مشاوران املاک عنوان کرد و افزود: بیشترین تخلفات به ترتیب مربوط به گرانفروشی، درج نکردن قیمت، کمفروشی و تقلب بوده است. درویش کردار در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهدهی هرگونه تخلف مانند گرانفروشی، عدم درج قیمت بر روی کالا، کم فروشی و تقلب، عدم صدور فاکتور فروش، فروش اجباری و غیره می توانند گزارش خود را به ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان و یا سامانه 124 اطلاع دهند.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.