کد خبر : 6907
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶

عزاداری «سبز» داشته باشیم!

عزاداری «سبز» داشته باشیم!

هاتف نیوز– مسوولان یکی از ادارات شهرستانی اداره‌ی کل حفاظت محیط زیست استان گیلان از شهروندان خواسته است تا برای احسان و نذری در ماه محرم از ظروف قابل بازیافت گیاهی استفاده کنند.

     هاتف نیوز– مسوولان یکی از ادارات شهرستانی اداره‌ی کل حفاظت محیط زیست استان گیلان از شهروندان خواسته است تا برای احسان و نذری در ماه محرم از ظروف قابل بازیافت گیاهی استفاده کنند.
رئیس اداره‌ی حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا گفته که: سرپرستان و دست‌اندرکاران تکایا، هیاتهای مذهبی و شهروندان برای احسان و نذورات خود در ماه محرم، از ظروف قابل بازیافت گیاهی استفاده کنند.
شهروز قلی‌نژاد روز پنجشنبه‌ی گذشته به «ایرنا» گفت: پخش شربت، چای و اطعام در ماههای محرم و صفر از سنتهای پسندیده‌یی است که سالها بین شیعیان به ویژه مردم ولایتمدار ایران و دوستداران ائمه‌ی اطهار(ع) رواج دارد.
وی با اشاره به اینکه استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف محیط زیست را با خطر جدی روبه‌رو کرده است، اضافه کرد: امروزه با پیشرفت فناوری، ظروف یکبار مصرف قابل بازیافت داخل کشور تولید می‌شود و در دسترس همگان نیز قرار دارد، به همین دلیل از شهروندان می‌خواهیم برای احسان و سرو انواع غذای گرم و سرد از آن ظروف استفاده کنند.
قلی‌نژاد اظهار کرد: این ظروف یکبار مصرف به دلیل قابلیت بازیافت شدن تهدیدی برای حفاظت محیط زیست و سلامتی افراد جامعه محسوب نمی‌شوند.
وی ادامه داد: در شهرستان آستارا محل عرضه‌ی ظرف قابل بازیافت گیاهی مشخص است که شهروندان می‌توانند در نهایت سهولت و به وفور این ظروف را تهیه کنند.
رئیس اداره‌ی حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا با اشاره به اینکه با توجه به مشکلات و عواقب موجود در زمینه‌ی استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی، شهروندان باید برای سلامتی خود و دیگران به سمت استفاده از ظروف گیاهی پیش بروند، افزود: از آنجایی که ظروف گیاهی قابلیت تجزیه‌ی سریع در خاک را دارند و با توجه به اینکه در ظروف یکبار مصرف گیاهی بین ماده‌ی غذایی و ظرف برهم کنش و واکنش وجود ندارد، بنابراین می‌توان از آنها برای انواع غذاها و مایعات گرم نیز استفاده کرد.
وی ادامه داد: در ظروف یکبار مصرف گیاهی به دلیل ماهیت مواد تشکیل‌دهنده‌ی گیاهی که عمدتاً نشاسته است، مواد سمی شیمیایی وارد غذا نمی‌شود و سلامت افراد را تهدید نمی‌کند.
قلی‌نژاد گفت: این ظروف در خاک و در مدت حداکثر شش ماه مانند برگ گیاهان پوسیده می‌شوند و به چرخه‌ی طبیعت بر می‌گردند و مشکلات زیست محیطی پلاستیکها را نیز ندارد.
رئیس اداره‌ی حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا خواستار حفظ و رعایت موازین و اصول بهداشتی در خیابانها و معابر در طول این ماه شد و خاطر نشان کرد: این اداره در راستای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و نیز به منظور جلوگیری از ریخت و پاش و آلودگی معابر و خیابانها اقدام به نصب شعارهای آموزشی با موضوع حفظ و حراست از محیط زیست در محلهای راه‌اندازی ایستگاههای صلواتی کرده است.
قلی‌نژاد با بیان اینکه در اطراف ایستگاههای یاد شده سطلهای زباله نیز تعبیه شده اشت، افزود: در این راستا تذکر زبانی به سرپرستان ایستگاههای صلواتی به وسیله‌ی ماموران اداره‌ی حفاظت محیط زیست شهرستان انجام شده و نشستهایی را نیز با مجموعه‌ی شهرداریهای آستارا و لوندویل برگزار کرده‌ایم.
وی ادامه داد: همچنین با مشارکت اداره‌ی تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا از مداحان و سخنرانان آیینهای عزاداری درخواست شده است تا بخشی از سخنان خود را به صیانت و حفاظت از محیط زیست اختصاص دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.