کد خبر : 6891
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷

رئيس كميسيون بهداشت و محيط زيست شورا: در تعامل با كميسيون فرهنگي براي ارتقاي فرهنگ سلامت تلاش خواهيم كرد

رئيس كميسيون بهداشت و محيط زيست شورا: در تعامل با كميسيون فرهنگي براي ارتقاي فرهنگ سلامت تلاش خواهيم كرد

هاتف نیوز – به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي كلانشهر رشت، شصت و سومين نشست كميسيون بهداشت و محيط زيست اين شورا و نخستين نشست اين كميسيون در سال سوم فعاليت شوراي چهارم بعدازظهر روز شنبه بيست و پنجم مهر ماه امسال در عمارت تاريخي شوراي اسلامي كلانشهر رشت برگزار شد.

هاتف نیوز – به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي كلانشهر رشت، شصت و سومين نشست كميسيون بهداشت و محيط زيست اين شورا و نخستين نشست اين كميسيون در سال سوم فعاليت شوراي چهارم بعدازظهر روز شنبه بيست و پنجم مهر ماه امسال در عمارت تاريخي شوراي اسلامي كلانشهر رشت برگزار شد.

در اين نشست، سيد رضا موسوي روزان، دكتر فرانك پيشگر، مظفرنيكومنش نودهي، حاج اسماعيل حاجي‌پور و دو ميهمان ويژه محمد رفيعي و سيداميرحسين علوي و همچنين مهندس مرتضي عاطفي مدير عامل سازمان مديريت پسماندهاي شهرداري كلانشهر رشت حضور داشتند و به رياست فاطمه شيرزاد برگزار شد.

در آغاز اين نشست فاطمه شيرزاد با قدرداني و تشكر از دكتر فرانك پيشگر در تصدي كميسيون بهداشت و محيط زيست شوراي اسلامي كلانشهر رشت در طول سال گذشته گفت: اميد است بتوانيم از حمايتها و پشتيبانيهاي ايشان در طول يكسال پيش رو بيشترين بهره را ببريم تا با كمك همه‌ي عزيزان در جهت توسعه و پيشرفت برنامه‌ها گامهاي ارزشمندي برداشته شود.

وي با تسليت گفتن فرا رسيدن ماه محرم و اينكه در اين ماه عزيز با تاسي از سيره‌ و زندگاني حضرت اباعبدالله‌الحسين الگو و سرمشقي براي زندگي خود بگيريم، بر فعاليت منسجم تر كميسيون بهداشت و محيط زيست شورا تاكيد كرد.

رياست كميسيون سپس سيدحسن راضي را به عنوان دبير جديد اين كميسيون به حاضران معرفي نمود و همچنين اظهار كرد: ان‌شاء الله با كمك رياست كميسيون فرهنگي، بتوانيم جلسات تلفيقي خوبي را با كميسيون فرهنگي براي ارتقاي سطح بهداشت جامعه و فرهنگي بهداشت و سلامت آحاد گوناگون اجتماع برداريم.

رئيس كميسيون بهداشت و محيط زيست شوراي اسلامي كلانشهر رشت سپس وارد دستور جلسه شد و گفت: اين نشست اختصاص به گزارش عملكرد مدير عامل سازمان مديريت پسماندهاي شهرداري كلانشهر رشت دارد و من از آقاي عاطفي مي‌خواهم كه به ويژه در چند مورد كه توضيح مي‌دهم گزارشي كامل از فعاليتهاي اين سازمان ارائه دهند.

وي گفت: مواردي از جمله ساماندهي نخاله‌هاي ساختماني و بازيافت آنها، بازيافت زباله‌ها و كاغذ، جمع‌آوري به موقع زباله‌ها از سطح خيابانها و معابر شهر، مخلوط نكردن زباله‌هاي بيمارستاني و شهري با هم، تفكيك زباله‌هاي خطرناك مطبهاي پزشكي و جداسازي آنها از زباله‌هاي خانگي، احداث زباله‌سوز، فرهنگسازي و تفكيك زباله از مبدا و مقصد و همچنين موضوع آموزش شهروندان و نيز انجام ماموريت مدير عامل اين سازمان به چندين شهر از جمله مواردي است كه مورد تاكيد است تا در اين باره توضيحاتي مبسوط ارائه شود.

در ادامه مهندس مرتضي عاطفي مدير عامل سازمان مديريت پسماندهاي شهرداري كلانشهر رشت به تفضيل درباره‌ي عملكرد ششماهه‌ي اين سازمان هم گزارشي مصور و هم گزارشي شفاهي ارائه كرد.3

برنامه‌هاي آموزشي سازمان مديريت پسماندها براي تفكيك زباله از مبدا با جديت دنبال مي‌شود

مهندس عاطفي در خلال ارائه‌ي گزارش عملكرد ششماهه‌ي سازمان مديريت پسماندهاي شهرداري كلانشهر رشت گفت: يكي از فعاليتهايي كه اين سازمان به طور مستمر دنبال مي‌كند اجراي طرح تفكيك زباله از مبدا است كه در اين زمينه آموزش شهروندان با جديت دنبال مي‌شود.

وي تاكيد كرد: اجراي اين طرح در طول ماههاي گذشته روندي رو به رشد داشته و مي‌توان شهرداري را در اين زمينه موفق توصيف كرد.

مدير عامل اين سازمان با بيان فعاليتهاي مستمر روزانه از جمله نظارت بر جمع‌آوري زباله‌ها و رفت و روب، نظارت بر نظافت پلهاي غيرهمسطح، نظارت بر اجراي طرح تفكيك زباله از مبدا، سمپاشي مركز دفن زباله‌ي سراوان به طورت هفته‌يي دوبار و… به اهم برنامه‌هاي تفكيكي اين سازمان در ششماهه‌ي گذشته اشاره كرد و برنامه‌هاي مهم هر ماه را براي حاضران تشريح نمود.

وي از نصب بنرهاي تبليغاتي، توزيع كيسه‌هاي زباله‌ي خودرو نصب كانكس براي استفاده از تاسيسات دوربين مركز دفن زباله‌ي سراوان در فروردين ماه، برنامه‌ي پاكسازي سراوان به مناسبت روز زمين پاك با مشاركت سمن‌ها، مشاركت در برنامه‌ي هفته‌ي زمين پاك با ستاد توسعه‌ي پايدار شهرداري در ارديبهشت ماه، برگزاري نخستين جشنواره‌ي مجسمه‌هاي بازيافتي، نصب دوربين سايت مركز دفن زباله‌ي سراوان، نشست با مديران انجمنهاي مردم نهاد در خرداد ماه، پاكسازي مشاركتي با اداره‌ي كل زندانها، پاكسازي مشاركتي حاشيه‌ي رودخانه در بوستان توحيد با موسسه‌ي سرزمين ايده‌آل ما، برنامه‌ي ويژه‌ي روز بدون پلاستيك، جشنواره‌ي قرآني ويژه پاكبانان با مشاركت كارگروه اقشار آسيب‌پذير، نصب سيستم كنترل ورود و خروج با كارتخوان در ورودي سراوان، كنترل و نظارت سيستماتيك پيمانكاران رفت و روب از طريق نرم‌افزار اندرويد، همكاري در آماده‌سازي مسير برگزاري نماز عيدفطر، مشاركت در اجراي جشنواره‌‌ي شمعداني، نشست هم‌انديشي براي ساماندهي رودخانه‌هاي رشت و تهيه طرح استقرار سطلهاي تفكيك زباله از اقدامات تير ماه عنوان كرد.

مهندس عاطفي سپس برنامه‌هاي مرداد ماه ۱۳۹۴ را آموزش تفكيك از مبدا، تشكيل بانك ايده در پورتال سازمان، پاكسازي مشاركتي با اداره‌ي كل زندانها، بازديد از كارخانه‌ي توليد پلاستيك و ظروف زيست‌تخريب پذير، ديدار از مديرت پسماندهاي تهران و قزوين، و همچنين در شهريور ماه نشست تخصصي كارشناسان سازمان مديريت پسماندهاي رشت و قزوين، برگزاري نشست با مديران انجمنهاي مردم نهاد، نشست با استادان دانشگاه، بازديد دكتر ابتكار از مركز دفن زباله‌ي سراوان،ديدار با مدير كل كانون پرورش فكري گيلان، برنامه‌ي مشاركتي با انجمن مردم نهاد سرزمين ايده‌آل ما براي جمع‌آوري ته سيگار از بوستان ملت، اهداي فيلم «تفكيك»، ديدار از مديريت پسماندهاي تبريز، بازديد از بيمارستانها و مراكز درماني، راه‌اندازي دو كانكس جمع‌آوري زباله‌ي خشك، اجراي طرح الزام شهرداري به اصلاح الگوي مصرف و كاهش مصرف پلاستيك، ساماندهي وضعيت ظاهري خودروهاي جمع‌آوري پسماندهاي خشك، پاكسازي اطراف مدارس به مناسبت بازگشايي مدارس و… به عنوان اهم برنامه‌هاي شهريور ماه اعلام كرد.2

مدير عامل سازمان مديريت پسماندهاي شهرداري كلانشهر رشت به زنده‌گيري سگهاي ولگرد نيز اشاره كرد كه هم‌اكنون در حال اجرا است و اين موضوع مورد توجه اعضاي كميسيون بهداشت و محيط زيست شورا قرار گرفت و توضيحاتي را در اين باره خواستار شدند.

دكتر فرانك پيشگر به بهره‌گيري از ظرفيت صدا و سيما در انتقال مفاهيم و شعارهاي بهداشت محيط و تفكيك زباله از مبدا اشاره كرد و گفت: بايد در تفاهمنامه‌يي با صدا و سيما از اين امكان بهره‌گيري نمود.

اين عضو كميسيون بهداشت و محيط زيست شورا همچنين از عدم دعوت خود و يا يكي از اعضاي كميسيون در كارگروه ساماندهي رودخانه‌هاي رشت انتقاد كرد كه با توضيحات محمد رفيعي و مطالب تكميلي نيكومنش قدري مساله روشن‌تر شد.

محمد رفيعي توضيح داد: كه اصلاً قرار بوده اين نشست با حضور مديران شركت آب منطقه‌اي و شركت آب و فاضلاب برگزار شود و به اصرار او اين نشست برگزار شد و از طرف شورا هم مهندس كاظمي در آن حضور يافته است.

وي توضيح داد: ابتدا قرار بوده خود او به اين نشست برود اما در اشتباهي كه رخ داده جاي جلسه‌ي او با جلسه‌ي ديگري كه قرار بود مهندس كاظمي در آن حضور يابد، عوض شده است.

اما دكتر پيشگر تاكيد كرد: اگر افرادي از كميسيون بهداشت كه در جريان اين ماجرا بوده‌اند در آن جلسه حضور مي‌يافتند بهتر مي‌شد از منافع شهر و شهروند در آن دفاع كرد و كار نتيجه‌يي بهتر مي‌گرفت.

پايان بخش جلسه هم سخنان حاج اسماعيل حاجي‌پور بود كه سخنانش را با طلب مغفرت براي مرحوم بهمن وحدت رفتار شروع كرد و گفت: او ساليان متمادي صادقانه براي شهرداري رشت خدمت كرده است.

وي تاكيد كرد: متاسفانه عمر مديريتي در شهرداري رشت كم است و به همين دليل نمي‌شود از مديران افرادي پاسخگو ساخت تا بيايي با يك مدير برنامه‌ريزي كني مي‌بيني عوض شده است.

حاجي‌پور همچنين از فاطمه شيرزاد خواست تا در ابتداي هر جلسه نيم ساعت اول را به اتفاقات جلسه‌ي پيشين اختصاص دهد و گزارش كاري از اقدامات جلسه‌ي پيشين از افرادي كه كارها به آنها سپرده شده بخواهد و بعد وارد دستور جلسه‌ي جديد شود.

اين عضو شورا همچنين گفت: بايستي جلسات غيرعلني هم برگزار شود و بسياري از مسائلي كه بين اعضاي شورا وجود دارد در آن جلسات غيرعلني رفع و رجوع شود و كار به اختلاف و مجادله كشيده نشود.5

سازمان مديريت پسماندها از ظرفيت كارشناسي كميسيون بهداشت بهره ببرد

آخرين خواسته‌ي فاطمه شيرزاد به عنوان رئيس كميسيون بهداشت و محيط زيست شوراي اسلامي كلانشهر رشت در شصت و سومين نشست اين كميسيون از مهندس مرتضي عاطفي اين بود كه سازمان مديريت پسماندهاي شهرداري از جلسات، برنامه‌ها و موضوعاتي كه به نحوي به كميسيون بهداشت و محيط زيست شورا مربوط مي‌شود، رئيس و اعضاي اين كميسيون را مطلع كند.

وي تاكيد كرد: اگر اعضاي اين كميسيون در برنامه‌ها و جلسات اعلام شده شركت كنند بهتر مي‌توان از برگزاري اين نشستها نتيجه گرفت.

شيرزاد از مهندس عاطفي خواست تا از ظرفيت كارشناسي كميسيون بهداشت و محيط زيست شورا براي پيشرفت كارها و برنامه‌ريزيهاي آينده‌ي خود استفاده نمايد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.