کد خبر : 6887
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲

شورای شهرستان رشت با بهزیستی گیلان برای رفاه حال معلولان همکاری می‌کند

شورای شهرستان رشت با بهزیستی گیلان برای رفاه حال معلولان همکاری می‌کند

هاتف نیوز – رئیس شورای شهرستان رشت در نشست با مدیر کل بهزیستی استان گیلان گفت: این شورا آمادگی کامل برای همکاری با بهزیستی گیلان در جهت انجام کارها و برنامه‌های مشترک برای رفاه حال معلولان و حل دیگر مشکلات، مسائل و آسیبهای اجتماعی را دارد.

    هاتف نیوز – رئیس شورای شهرستان رشت در نشست با مدیر کل بهزیستی استان گیلان گفت: این شورا آمادگی کامل برای همکاری با بهزیستی گیلان در جهت انجام کارها و برنامه‌های مشترک برای رفاه حال معلولان و حل دیگر مشکلات، مسائل و آسیبهای اجتماعی را دارد.
بر پایه‌ی گزارش خبرنگار «هاتف‌نیوز» حاج اسماعیل حاجی‌پور غروب روز پنجشنبه‌ی گذشته در دیدار با دکتر محمدرضا پارسی مدیر کل بهزیستی استان گیلان به مناسبتهای مربوط به معلولان از جمله «روز جهانی ناشنوایان»، «معلولان»، «نابینایان»، «سالمندان» و «روز جهانی عصای سفید» اشاره کرد و از مسوولان مرتبط با کارهای معلولان خواست تا با همکاری هم در جهت برطرف کردن مسائل و مشکلات آنها تلاش کنند.
وی تاکید نمود: اعضای شورای شهرستان رشت هم علاقه‌مند هستند با بهزیستی استان گیلان برای حل بسیاری از معضلات و مشکلات موجود همکاری کنند و297 شورای روستایی که زیرمجموعه‌ی شورای شهرستان رشت هستند قطعاً در این جهت در کنار اداره‌ی کل بهزیستی خواهند بود.
حاجی‌پور مناسب‌سازی فضای شهرها و روستاها را برای استفاده‌ی معلولان مورد تاکید قرار داد و گفت: برای نیل به این مقصود قطعاً اداره‌ی کل بهزیستی استان گیلان، سمن‌های مرتبط و شوراها و شهرداریها می‌توانند همکاری نزدیک و تعامل ویژه داشته باشند.
رئیس شورای شهرستان رشت با تاکید بر بهره‌گیری از سرای‌محلات در زمینه‌ی ارائه‌ی برنامه‌های آموزشی و فرهنگسازی گفت: اداره‌ی کل بهزیستی استان گیلان باید از این پتانسیل و ظرفیت استفاده کند.
اسماعیل حاجی‌پور همچنین بر ساماندهی کودکان کار شهر رشت تاکید کرد و گفت: در همکاری شهرداری رشت با شورا قرار است یک کارگاه مناسب برای آموزش کودکان کار ایجاد شود تا این کودکان با فراگیری مهارتی ویژه بهتر بتوانند زندگی کنند وگرنه آسیبی که از این بخش جامعه خواهد دید بسیار زیاد خواهد بود.
نماینده‌ی شورای بخش کوچصفهان خواستار خدمت‌رسانی بیشتر به افرادی که در بهزیستی ثبت‌نام کرده‌اند، شد.
رئیس شورای شهر لشت‌نشا خواستار حمایت بهزیستی از خانواده‌های بدسرپرست و بی‌سرپرست این منطقه گردید.
رئیس شورای شهر خشکبیجار خواستار بازگشایی مرکز خدمت‌رسانی به مددجویان بهزیستی شد.
مدیر کل بهزیستی استان گیلان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه نخستین مساله‌یی که در زمینه‌ی کمک به جامعه‌ی هدف وجود دارد تامین نیازهای اولیه از نظر پوشاک، غذا و سرپناه آنها است و پس از آن بایستی به آسیبهای اجتماعی که وارد می‌شود توجه گردد.
دکتر محمدرضا پارسی یکی از آسیبهای جدی که در کمین کودکان بی‌سرپرست، بدسرپرست، توانبخشان، سالمندان و دیگر مددجویان است را اعتیاد عنوان کرد و گفت: با خدمات پزشکی و توانبخشی نمی‌توان این مساله را جمع و جو کرد.
وی تاکید کرد: ما در شهر رشت 18 مرکز مشاوره، 38 مرکز توانبخشی معلولان، 18 مهد کودک و پنج مرکز اسکان بازپروری زنان داریم که می‌توانند خدماتی گسترده به جامعه‌ی هدف خود ارائه دهند.
مدیر کل بهزیستی استان گیلان از اعلام همکاری شورای شهرستان رشت برای حمایت و پشتیبانی از فعالیتهای مرتبط با مددجویان بهزیستی استقبال کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.