کد خبر : 6744
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶

24 فرآیند انتخابات در همه‌ی شعب اخذ رأی کشور الکترونیکی انجام می‌شود

24 فرآیند انتخابات در همه‌ی شعب اخذ رأی کشور الکترونیکی انجام می‌شود

هاتف نیوز- رئیس کمیته‌ی فناوری ستاد انتخابات کشور در پایان روز اول همایش توجیهی، آموزشی منطقه‌یی اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران استانهای گیلان، قزوین و زنجان که در بندرانزلی برگزار شد، گفت:در همه‌ی شعب اخذ رأی کشور 24 فرآیند انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

هاتف نیوز– رئیس کمیته‌ی فناوری ستاد انتخابات کشور در پایان روز اول همایش توجیهی، آموزشی منطقه‌یی اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران استانهای گیلان، قزوین و زنجان که در بندرانزلی برگزار شد، گفت:در همه‌ی شعب اخذ رأی کشور 24 فرآیند انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
بر پایه‌ی گزارش «پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان»، امیر شجاعان در حاشیه‌ی برگزاری همایش آموزشی اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران در بندرانزلی و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات الکترونیکی شامل 25 فرآیند است، اظهار کرد: در تمام شعب اخذ رأی کشور 24 فرآیند به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
وی احراز هویت، کنترل رأیهای تکراری، صورتجلسات، تجمیع آرا و اعلام نتایج را بخشی از فرآیندهای الکترونیکی اعمال شده در همه‌ی حوزه‌های انتخابیه‌ی کشور عنوان کرد.
رئیس مرکز توسعه‌ی دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور برگزاری انتخابات به صورت کاملاً الکترونیکی در کلانشهرها را از مصوبات دولت عنوان نمود و خاطرنشان کرد: در زمینه‌ی این مصوبه، شورای نگهبان هم باید نظر بدهد که صبح امروز آخرین نمونه‌ی تجهیزات برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در کلانشهرهای کشور را برای تأیید به شورای نگهبان ارائه کردیم.
وی با بیان اینکه منتظر پاسخ شورای نگهبان هستیم گفت: پس از تأیید این شورا، انتخابات به صورت کاملاً الکترونیکی در 9 کلانشهر کشور برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در برگزاری انتخابات از اینترنت استفاده نمی‌شود افزود: در فرآیند برگزاری الکترونیکی انتخابات از شبکه‌ها و زیرساختهای داخلی استفاده می‌کنیم و این تدبیر امکان حک سیستمها را برای هکرها غیرممکن می‌سازد.
شجاعان اظهار کرد: سیستمهای رمزنگاری را تقویت کرده‌ایم و با توجه به استفاده از شبکه‌ی داخلی، امکان دسترسی از خارج وجود ندارد.
وی افزود: در هر شعبه حداقل یک نفر به سیستم الکترونیکی آشنایی دارد و برای هر 10 شعبه، یک پشتیبان در نظر گرفته شده است.
جدول زمانبندی ثبت نام برای مجلس از 28 آذرماه و زمان ثبت نام مجلس خبرگان 26 آذرماه خواهد بود و نخست، باید هیات اجرایی تشکیل شده و پس از بررسی هیات نظارت آغاز به کار می‌کند.
گفتنی است انتخابات دهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره‌ی مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.