کد خبر : 6714
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰

با رعایت قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی به واحدهای صنعتی تسهیلات بانکی اعطا می‌شود

با رعایت قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی به واحدهای صنعتی تسهیلات بانکی اعطا می‌شود

هاتف نیوز – مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان گفت: شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان از حامیان محیط زیست بوده و این جزیی از اهداف سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران است.

هاتف نیوز – مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان گفت: شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان از حامیان محیط زیست بوده و این جزیی از اهداف سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران است.
بر پایه‌ی گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان، مهندس طهمورث لاهوتی اشکوری همچنین گفت: طبیعت و محیط زیست، موهبتی خداوندی است و آلودگی محیط زیست بر کیفیت و چرخه‌ی طبیعی اثر می‌گذارد و پیآمدهای زیانباری را در بر خواهد داشت.
وی در ادامه از طرح اعطای تسهیلات از طریق ماده‌ی 14 قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی به واحدهای صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی خبر داد.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان به نقل از معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: برابر ماده‌ی 14 قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی،‌ به‌منظور ترغیب مصرف‌کنندگان به استفاده از تجهیزات، مجموعه‌ها و فرآیندها با مصرف انرژی و آلودگی زیست محیطی کمتر، از محل منابع مالی ماده‌ی73 این قانون و نیز اعتبارات پیش‌بینی شده در لوایح بودجه‌ی سنواتی، مشوقهای مالی در نظر گرفته شده و آیین‌نامه‌ی اجرایی این ماده را وزارتخانه‌های نفت و نیرو تهیه کرده و به تصویب هیات وزیران رسانیده‌اند.
وی ادامه داد: از آنجایی که اصلاح الگوی مصرف انرژی در واحدهای صنعتی ضروری به‌نظر می‌رسد بر همین اساس جلسه‌یی در قالب یک کارگروه، مرکب از نمایندگان تام‌الاختیار وزارت نفت، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، معاون اجرایی رئیس جمهور، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران برگزار شد و مقرر گردید واحدهای صنعتی که فرآیند تولید و محصول تولید شده‌ی آنها نیاز به اصلاح الگوی مصرف انرژی داشته باشند مشمول اعطای تسهیلات ماده‌ی مربوطه شوند. اعتبار این ماده امسال 400 میلیارد ریال است.
مهندس لاهوتی اشکوری در ادامه گفت: واحدهای صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی گیلان می‌بایست در قدم اول پرسشنامه‌های اطلاعاتی را تکمیل نموده و سپس به سازمان بهره‌وری انرژی ایران(سابا) ارسال ‌نمایند. پرسشنامه‌ها در کمیته‌ی فنی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تایید به کارگروه صدرالذکر برای تصویب طرح پیشنهادی و تعیین میزان تسهیلات اعطایی ارسال می‌گردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.