کد خبر : 6664
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰

جمعیت سالمندان گیلان 285 هزار نفر است

جمعیت سالمندان گیلان 285 هزار نفر است

هاتف‌نیوز – مدیرکل بهزیستی استان گیلان گفت: این استان با جمعیت سالمندی 285 هزار نفر، پیرترین استان کشور است.

    هاتف‌نیوز – مدیرکل بهزیستی استان گیلان گفت: این استان با جمعیت سالمندی 285 هزار نفر، پیرترین استان کشور است.
دکتر محمدرضا پارسی در آیین « روز جهانی سالمند» در آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت که با حضور آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده‌ی ولی فقیه در استان گیلان و دکتر محمدعلی نجفی استاندار گیلان برگزار شد، گفت: گیلان با 7/11 درصد جمعیت سالمندی، پیرترین استان کشور محسوب می‌شود.
بر پایه‌ی گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل بهزیستی استان گیلان وی تعداد سالمندان این استان را 285 هزار نفر عنوان کرد و گفت: در مراکز توانبخشی و شبانه‌روزی استان گیلان یکهزار و 200 سالمند نگه‌داری می‌شود و این مراکز زیرنظر اداره‌ی کل بهزیستی هستند.
مدیرکل بهزیستی استان گیلان از فعالیت 13 مرکز توانبخشی شبانه‌روزی خبر داد و تصریح کرد: آسایشگاه معلولان و سالمندان رشت نیز 550 سالمند و معلول را در خود جای داد ه‌است.
دکتر پارسی یکی از سیاستهای مهم سازمان بهزیستی را نگه‌داری سالمندان در منازل و کنار خانواده‌های آنها عنوان کرد و یادآور شد: سالمندان می‌توانند روزها در مراکز توانبخشی بهزیستی حضور یابند و شبها در کنار خانواده‌های خود باشند.2
مدیر کل بهزیستی استان گیلان خاطرنشان کرد: هیچ مجوزی برای ایجاد مراکز شبانه‌روزی نگه‌داری سالمندان در استان صادر نمی‌شود و تمام مراکز روزانه هستند.
وی با بیان اینکه پنج مرکز ویزیت سالمندان در منزل نیز وجود دارد، یادآور شد: این مراکز 300 سالمند را زیرپوشش دارند که تعدادی معلول و نیازمند هستند.
دکتر محمدرضا پارسی اجرای طرح مبتنی بر جامعه در روستاها برای شناسایی معلولان و سالمندان نیازمند را از جمله اقدامات بهزیستی عنوان کرد و گفت: در راستای اجرای طرح یاد شده خدمات مشاوره‌یی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، سنجش شنوایی و . . . ارائه می‌شود.
گفتنی است در آیین «روز سالمند» که با حضور دکتر حسین نحوی‌نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی در آسایشگاه سالمندان رشت برگزار شد، به صورت نمادین از 33 سالمند فرهیخته و بازنشسته‌ی مراکز بهزیستی تجلیل شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.