کد خبر : 6461
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۶:۰۷

برای گسترش همکاریها «شهرداری کلانشهر رشت» و «صدا و سیمای مرکز گیلان» تفاهمنامه‌ی همکاری امضا می‌کنند

برای گسترش همکاریها «شهرداری کلانشهر رشت» و «صدا و سیمای مرکز گیلان» تفاهمنامه‌ی همکاری امضا می‌کنند

هاتف نیوز – نشست شهردار کلانشهر رشت با مدير كل صدا و سيماي گيلان به منظور افزایش ارتباط بين اين و تشکیلات با شماری از مديران ارشد صدا و سيماي مرکز گيلان و شهرداري کلانشهر رشت برگزار شد.

    هاتف نیوز – نشست شهردار کلانشهر رشت با مدير كل صدا و سيماي گيلان به منظور افزایش ارتباط بين اين و تشکیلات با شماری از مديران ارشد صدا و سيماي مرکز گيلان و شهرداري کلانشهر رشت برگزار شد.
در نشست دکتر ثابت‌قدم در سخنانی با اشاره به اينكه نقش صدا و سيما در توسعه‌ی شهري نقشی بي‌بدليل و بی‌مانند است اظهار کرد: تحولات مبتني بر تفكر است كه بين مردم و مسوولان اتفاق مي‌افتد و اين امر تنها با يك اطلاع‌رساني صرف صورت نمي‌گيرد چون تنها در يك بستر مشترك و همسو است که مي‌توانيم كارهاي خوبي انجام دهيم كه تحولگرا و ساختارشكن باشد.
شهردار کلانشهر رشت در تشريح برنامه‌ی استراتژيك توسعه و تحول شهر رشت گفت: ما در شهر رشت 750 هزار جمعيت، پنج منطقه، 15 ناحيه و 55 محله داريم كه فاصله‌ی طبقاتي قابل ملاحظه‌یي را در مناطق مختلف شهر شاهد هستيم.
وي با اشاره به اينكه توجه به اقتصاد گردشگري اصل مهمي در توسعه‌ی کلانشهر رشت است، افزود: توسعه‌ی شهر رشت بر گردشگري مبتني است و ارتقاي سطح زندگي، كمي و كيفي هم در اين شهر به اقتصاد مرتبط مي‌شود و اقتصاد گردشگري هم نقشی مهم دراين شهر دارد.
شهردار رشت خاطر نشان كرد: ما بايد بازار اقتصادي معناداري در شهر رشت ايجاد كنيم و بازآفريني شهري را در دستور كار خود قرار دهيم.
دكتر مختار جباري مشاور عالي شهردار کلانشهر رشت نيز باره‌ی ویژگیهای شهر رشت تصريح كرد: تصوير كلي كه در شهر رشت مي‌بينيم به هم‌ريختگي و توسعه‌ی نامتقارن در اين شهر است؛ نه تنها كالبد شهر بلكه روان اين شهر هم دچار به هم ريختگي است. آمار بسیار زیاد آسيبهاي اجتماعي در اين شهر خود نشان از به هم ريختگي رواني در آن دارد.
وی همچنين با ارائه‌ی آمار تحليلي سالهاي 87 تا 92 به بررسي وضعيت اقتصادي و فرهنگي شهر رشت پرداخت.42
در ادامه‌ی اين نشست فاطمه قديمي مدير روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري کلانشهر رشت نيز به بررسي زمینه‌ی ارتباطي بين صدا و سيمای مرکز گیلان و شهرداري کلانشهر رشت پرداخت و اظهار نمود: واژه‌ی ارتباط واژه‌یي كلي است و ما در شهرداري رشت نيز از سطوح و مناظر مختلف به اين مهم مي‌پردازيم، در روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري کلانشهر رشت نيز با توجه به تدوين مدل ارتباطي شهرداري این شهر، ارتباط درون و برون سازماني را با نگاه به اسناد بالادستي در دستور كار خود قرار داده‌ايم.
وي با اشاره به اينكه 17 دي ماه به نام «روز رشت» نامگذاري شده است، افزود: ما با معرفي جاذبه‌ها، توانمنديها و پتاسيلهای اين شهر مي‌توانيم دريچه‌یي جديد را بر روي دنيا باز كنيم و با توجه به اينكه اثربخشي صدا و سيما امري انكار‌ناپذير است، لازم است كه تعاملی سازنده بين شهرداري رشت و صدا و سيما مرکز گیلان برقرار كنيم.
فاطمه قدیمی با اشاره به اينكه مراحل ثبت شهر رشت به عنوان «شهر خلاق خوراك يونسكو» در دست اجرا است متذكر شد: براي آنكه ما شهر رشت را به دنيا معرفي كنيم نياز است با يك برند مشخص به اين كار بپردازيم.
دكتر علي طلوعي مدير كل صدا و سيماي مرکز گيلان هم با تشكر از شهردار کلانشهر رشت به دلیل ارائه‌ی گزارش كامل از شهر و شهرداري و تبيين وضعيت موجود شهر رشت، در سخنانی اظهار کرد: شهر يك پديده‌ی فرهنگي است و اگر بدون توجه به رويكرد فرهنگي، مديريت شهري اعمال شود پيامدهایي نامطلوب خواسته يا ناخواسته براي مردم به بار خواهد آورد و شاهد افزايش استرس شهري خواهيم بود.
وي با اشاره به اراده‌ی قوي شهرداري رشت و ريسك‌پذيري فراوان مديريت تحول فعلي رشت افزود: نگاه تحولگرايانه‌ی شهردار رشت نگاهی ارزشمند است و اجراي تحول در شهركاري دشوار است و ما به عنوان دست‌اندرکاران رسانه، حساسيت اين كار را كاملاً درك مي‌كنيم و وظيفه‌ی خود مي‌دانيم در بازآفريني و تحول شهر به مديريت شهري كمك نماييم.
وي با اشاره به ورود رسانه در تحقق توسعه‌ی شهري افزود: در بسياري از كلانشهرهاي توسعه‌يافته‌ی کشور همچون اصفهان و مشهد سالها است كه راديو اصفهان و راديو مشهد با پخش برنامه‌هاي فرهنگي برای فرهنگسازي مسائل مختلف شهري تلاش می‌کند اما در کلانشهر رشت اين تعامل با رسانه تاكنون به عمل نيامده که لازم است ما هر چه سريعتر در راستاي ايجاد اين تعامل گام برداريم.
در پايان اين نشست هم مقرر شد به زودي تفاهمنامه‌یي بين صدا و سيماي گيلان و شهرداري رشت برای گسترش زمينه‌هاي همكاري منعقد شود.

43

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.