کد خبر : 6213
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶

منظومه‌ی گیلکی «آزاردار نقل» منتشر شد

منظومه‌ی گیلکی «آزاردار نقل» منتشر شد

هاتف‌نیوز – به تازگی منظومه‌ی گیلکی «آزاردارنقل» (حکایت از زبان درخت آزاد) از اصغر امیرزاده واجارگاه(ا.ا.امیر) به وسیله‌ی انتشارات «حرف نو» چاپ و منتشر و وارد بازار کتاب شده است.

   هاتف‌نیوز – به تازگی منظومه‌ی گیلکی «آزاردارنقل» (حکایت از زبان درخت آزاد) از اصغر امیرزاده واجارگاه(ا.ا.امیر) به وسیله‌ی انتشارات «حرف نو» چاپ و منتشر و وارد بازار کتاب شده است.
این مجموعه با 260 بیت شعر در قالب مثنوی است و شاعر عقیده دارد به وسیله‌ی این مجموعه اشعار زادگاهش (واجارگاه) را از بدو ایجاد تا به امروز معرفی کرده است.
شاعر کتاب «آزاردار نقل» در ادامه می‌گوید: گر چه این مجموعه نه تاریخ است و نه مونوگرافی اما هم تاریخ است و هم مونوگرافی. یعنی تلفیقی از این دو است و شاید بهتر بتوانم بگویم آش شله قلمکار است.
شاعر این کتاب را به بنیانگذاران واجارگاه که غیرت و همت مردانه‌ی خویش را صرف اتحاد و یکدلی این موقعیت تاریخی و جغرافیایی و رشد و تعالی همه جانبه‌ی آن کرده‌اند، پدران، مادران و نیاکان خود که فرهنگ شب نشینی را با خبر از حال همدیگر پاس داشته‌اند و همه‌ی انانی که همچون انگشتان یک دست با هم متحد شدند تا این منطقه ترقی کند تقدیم کرده است.
در ابتدای این کتاب که اثری قابل توجه و خواندنی است نظر استاد مصطفی فرض‌پور ماچیانی شاعر، نویسنده، پژوهشگر گیلانشناس که عضو هیات علمی دانشگاه نیز بوده آمده است.
اصغر امیرزاده واجارگاه در پیشگفتار کتاب نیز نوشته که بدون شک واجارگاه عزیز ما هم همانند بسیاری از مناطق این دیار افسانه‌ای از فراز و فرودها و راز و رمزهای کشف ناشده‌ی فراوانی برخوردار است که چشم امیدش به قلم توانای اندیشه‌ورزانی دوخته شده است که انتظار می‌رود این عرصه را جولانگه همت خویش سازند تا شاید این قافله در کوچه پسکوچه‌های زمانه و پیچ و خمهای روزگار، جان به سلامت برده و به سرچشمه‌ی خضر رهنمون شود.
وی می‌افزاید: فولکلور و فرهنگ هر منطقه و دیار به یقین بنیان، ریشه و تمامی گذشته‌ی باشندگان آن منطقه و دیار است.
در پایان کتاب هم برگردان فارسی ابیات منظومه، معرفی درختانی که در این منظومه از آنها نام برده شده، اسامی خاص و مکانهای نام برده شده، بازیهای محلی، ضرب‌المثلهایی که در این منظومه به کار گرفته شده است و عکسهایی از واجارگاه برای خوانندگان کتاب درج شده است.
منظومه‌ی گیلکی ،آزاردار نقل»(حکایت از زبان درخت آزاد) که به وسیله‌ی اصغر امیرزاده واجارگاه(ا.ا.امیر) سرایش و نگاشته شده است به وسیله‌ی انتشارات «حرف نو» در شمارگان هزار جلد و 200 صفحه با اشعار و مطالب خواندنی به بازار کتاب عرضه شده است.28

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.