کد خبر : 6192
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳

مدیران شهردار رشت و بانک شهر زمینه‌های همکاری مشترک را بررسی کردند

مدیران شهردار رشت و بانک شهر زمینه‌های همکاری مشترک را بررسی کردند

هاتف نیوز- در نشست مشترک شهردار کلانشهر رشت با اعضای هيات مديره‌ی بانك شهر که روز دوشنبه نهم شهريور ماه برگزار شد، دو طرف زمینه‌های همکاریهای مشترک را بررسی کردند.

    هاتف نیوز- در نشست مشترک شهردار کلانشهر رشت با اعضای هيات مديره‌ی بانك شهر که روز دوشنبه نهم شهريور ماه برگزار شد، دو طرف زمینه‌های همکاریهای مشترک را بررسی کردند.
در اين نشست كه با حضور دکتر ثابت‌قدم شهردار کلانشهر رشت و مديرعامل بانك شهر با حضور تابش‌فر مديريت شهري بانك شهر، معاونت امور نهادهاي اجتماعي و هيأت همراه وی و برخی از مديران شهرداري کلانشهر رشت برگزار گرديد، درباره‌ی چگونگی تعامل و فراهم نمودن زمينه‌هاي همكاري دوجانبه بحث و تبادل نظر شد.
در اين نشست هم‌انديشي دكتر ثابت‌قدم در سخنانی به بيان موارد پيشنهادي خود در زمینه‌ی ايجاد شرایط همكاري با بانك شهر پرداخت و اظهار نمود: در نظر گرفتن تسهيلات براي اجراي پروژه‌هاي عمراني شهري، در راستاي پيشبرد اهداف توسعه‌ی شهر رشت از موارد پيشنهادي شهرداري است که در قالب توافقهاي دو جانبه و سه جانبه با پيمانكاران مي‌تواند به مرحله‌ی عملياتي برسد و در صورت لزوم اجرایی گردد.9
وي در راستاي عملياتي نمودن زمينه‌هاي ديگر همكاري به پروژه‌ی كارت شهروندي اشاره نمود و گفت: ارائه‌ی كارت شهروندي و در نظر گرفتن تسهيلات ويژه براي شهروندان شهر رشت مي‌تواند گام موثر دیگر همکاری مشترک در زمینه‌ی توزيع عادلانه‌ی رفاه اجتماعي در جامعه شهري باشد.
شهردار کلانشهر رشت در ادامه بيان كرد: در اين زمينه مي‌توان با بهره‌مندي از تجربه‌ی ديگر شهرها، همانند شيراز و اصفهان مواردي كه در اولويت ارائه‌ی خدمات شهروندي قرار دارد را مورد بررسي قرار داد و بر اساس فوريت با تمركز منابع مالي شهرداري در بانك شهر و با تنظيم قراردادهايي در قالبهاي مشخص، تجميع منابع برای تأمين رفاه و سرمايه‌گذاري به سمت شهروندان سوق داده شود.
دکتر ثابت‌قدم در ادامه افزود: يكي ديگر از موضوعات مورد نظر می‌تواند تأمين منابع مالي در راستاي ارائه‌ی تسهيلات براي خريد ماشين‌آلات و تجهيزات خدمات شهري، مولفه‌هاي زيباسازي شهري و مبلمان شهري باشد كه با برگزاري مناقصات امكانپذير است.
وی همچنين در ادامه با برشمردن ديگر زمينه‌هاي تعامل بين شهرداري و بانك شهر، به برنامه‌ريزي براي افزايش نقدينگي در شهرداري کلانشهر رشت اشاره نمود و گفت: اميد است كه با پايه‌ريزي و برقراري همكاري بین دو طرف بر اساس توان، موديان كميسيون ماده‌ی 100 را از مناطق به سوي بانك شهر سوق داده و نقدينگي شهرداري را افزايش دهیم. همچنين ساماندهي نيروي انساني بانك شهر در قالب افتتاح شعب در مناطق و دريافتهاي الكترونيكي از ديگر راهكارهاي افزايش نقدينگي و تجميع منابع مالي شهرداري در بانك شهر است.
در ادامه‌ی این نشست تابش‌فر معاونت امور نهادهاي اجتماعي و مديريت شهري بانك شهر نیز در زمينه‌هاي همكاري اين بانك با شهرداريهاي كشور گفت: نظر به موارد ذكر شده‌ي شهردار رشت در زمینه‌ی كارت شهروندي، ارائه‌ی تسهيلات به شهروندان، ارائه‌ی تسهيلات در قالب اجراي پروژه‌هاي عمراني و تجهيز ماشين‌آلات خدمات رساني و… ساماندهي و يكپارچه‌سازي موديان كميسيون ماده‌ی 100 در زمینه‌ی افزايش نقدينگي شهرداري و ديگر موارد، در شهرهايي همانند اصفهان و شيراز این کار انجام شده و بيانگر نحوه‌ی عملكرد خوب اين بانك در راستاي همكاريهاي لازم با این شهرداريها بوده است.10
وي در ادامه نيز به پروژه‌ی كيف پول الكترونيكي اشاره كرد و بيان نمود: نظر به ماهيت كاركردي هر شهر مكانيزم اجرايي كيف پول الكترونيكي متفاوت است و بارزترين ويژگي بهره‌مندي استفاده از كيف پول الكترونيكي، حذف استفاده از پول كاغذي در همه‌ی حوزه‌هاي حمل و نقل شهري است. براي تحقق اين مهم به راه‌اندازي و ارتقاي فيبر نوري در شهر نيازمنديم. همانند طرح اجرا شده در شيراز كه قابليت اجرا در رشت را نيز دارد. اجراي فيبر نوري زيرساخت اجراي پروژه‌هاي IT در شهر است كه تا تحقق نيابد، اجراي اين پروژه‌ها ميسر نمي‌گردد.
جمشيدپور معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري کلانشهر رشت نيز در زمینه‌ی اجراي فيبر نوري در شهر رشت گفت: پروژه‌ی فيبر نوري در فاز اول در آينده‌یی بسيار نزديك قابل بهره‌برداري است. راه‌اندازي اين پروژه در جذب سرمايه‌گذار هم در شهر رشت مي‌تواند تأثيرات موثر داشته باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.