کد خبر : 6133
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲

دومین روز از «هفته‌ی دولت» برای افتتاح پروژه‌های زیربنایی، بخش خمام میزبان فرماندار رشت بود

دومین روز از «هفته‌ی دولت» برای افتتاح پروژه‌های زیربنایی، بخش خمام میزبان فرماندار رشت بود

هاتف نیوز – پروژه‌های قابل افتتاح بخش خمام در «هفته‌ی دولت» امسال 36 پروژه با صرف اعتبار 11 میلیارد و 300 میلیون تومان بود.

    هاتف نیوز – پروژه‌های قابل افتتاح بخش خمام در «هفته‌ی دولت» امسال 36 پروژه با صرف اعتبار 11 میلیارد و 300 میلیون تومان بود.
بر پایه‌ی گزارش خبرنگار «هاتف‌نیوز» با حضور فرماندار شهرستان رشت، بخشدار خمام و برخی از مسوولان و مدیران ادارات و سازمانهای این شهرستان آیینهای بهره‌برداری از 700 متر آسفالت راه روستایی روستای برمچه با صرف اعتبار یکهزار و 152 میلیون ریال، گازرسانی به روستای کته‌سر با صرف اعتبار 13 هزار و 580 میلیون ریال، احداث کلاس درس در مدرسه‌ی امام خمینی(ره) روستای کلاچاه اول با صرف اعتبار 446 میلیون ریال، بهره‌برداری از طرح هادی روستای مرزدشت به طول یکهزار و 400 متر و با صرف اعتبار سه هزار میلیون ریال، بهره‌برداری از جایگاه دو منظوره‌ی سوخت با صرف اعتبار 42 میلیون ریال در کمربندی خمام و افتتاح مسکن احداث شده‌ی مددجوی کمیته‌ی امداد واقع در روستای لله‌کاء انجام شد.
مهندس سیدعیسی مهدوی فرماندار شهرستان رشت در این آیینها حق مردم در بهره‌مندی از امکانات را بیش از اینها دانست و افزود: رسانه‌یی کردن افتتاح پروژه‌ها نه به دلیل منت گذاشتن سر مردم است بلکه تیری است به سوی دشمنان که با مکر و تحریم و فشارهای سیاسی و اقتصادی، سعی بر ضعیف نشان دادن عملکرد دولت دارند.
وی ادامه داد: قصد آنان تخریب دولت و ملت ایران است و افتتاح پروژه‌ها با صدای بلند و رسا، پیامی است به مستکبران که همانا مردم ایران نه تنها عقب‌نشینی نمی‌کنند، بلکه با یاری پرودگار، عنایت رهبر کبیر انقلاب(مدظله) و دولت محترم «تدبیر و امید» روز به روز به پیشرفتهای داخلی و خارجی نیز دست می‌یابند.
سیدعیسی مهدوی ایجاد زیرساختها در روستاها را بسیار مهم خواند و اذعان نمود: در زمینه‌ی راه روستایی با وجود تمام مشکلات موجود در سال گذشته، شش تا هفت درصد پیشرفت وجود داشته و ان‌شاالله امسال تلاش ما بر این است که میزان برخورداری از راه روستایی را به 60 درصد ارتقا دهیم.8
وی ادامه داد: راه در زمینه‌ی توسعه‌ی روستایی، پیشرفتهای اقتصادی در روستا و جلوگیری از مهاجرت روستاییان نقشی اساسی ایفا می‌کند.
این مقام مسوول در باره‌ی اجرای طرح هادی و ساماندهی سکونتگاههای روستایی، موقعیت شهرستان را نسبت به استان بسیار مناسب عنوان کرد و افزود: همچنین در زمینه‌ی گازرسانی نیز با تشکر از بخشدار پیشین خمام، در جایگاهی مناسب قرار داریم و به یاری خداوند در «هفته‌ی دولت» به 27 روستا گاز تزریق خواهد شد.
مهدوی افزود: پیشرفت گازرسانی به روستاها، در دولت گذشته به رقم 59.5 درصد رسیده بود که در طول دو سال اخیر این رقم به مقدار 86 درصد افزایش یافته است و ما هم‌اکنون از میانگین استانی هم جلوتر حرکت می‌کنیم.
فرماندار شهرستان رشت با نوید اینکه خمام به زودی به عنوان نخستین بخش «سبز» شهرستان معرفی خواهد شد، گفت: در حال حاضر از بخش خمام فقط روستای اشمنانطالم فاقد گاز بوده که این پروژه هم در دست اقدام است.
مهدوی اختصاص بیش از 30 درصد از پروژه‌های قابل افتتاح کل استان به شهرستان رشت را به فال نیک گرفت و افزود: حسن این پروژه‌ها این است که در شرایطی افتتاح می‌شوند که فضای همدلی و همزبانی بر جامعه حاکم بوده و چاشنی شیرین پیروزیهای هسته‌یی در سطح بین‌المللی نیز بدان افزوده شده است.9
گفتنی اینکه همزمان با پروژه‌های یاد شده بهره‌برداری از آسفالت راههای روستایی روستاهای کته کول دافچاه و جیرسرباقرخاله، گازرسانی به روستاهای دافچاه، پایین محله‌ی دافچاه، کته کول دافچاه، کلاچاه اول و لات، احداث کلاس درس در روستای کته‌سر، بهره‌برداری از طرح هادی روستاهای کته‌سر، کلاچاه دوم، مصردشت، برمچه و همچنین نصب ترانس و احداث شبکه‌ی هوایی دهنه‌سر در بخش خمام نیز افتتاح شد.

11

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.