کد خبر : 6105
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲

بخش تولید و صنعت همواره متأثر از دیگر بخشها است

بخش تولید و صنعت همواره متأثر از دیگر بخشها است

هاتف نیوز – مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان گفت: مشکلات و موانع موجود بر سر راه تولید و فعالیت اقتصادی باید مطرح گردد تا راهکاریی جدی برای حل آنها اندیشیده شود.

    هاتف نیوز – مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان گفت: مشکلات و موانع موجود بر سر راه تولید و فعالیت اقتصادی باید مطرح گردد تا راهکاریی جدی برای حل آنها اندیشیده شود.
بر پایه‌ی گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان مهندس طهمورث لاهوتی اشکوری با گرامیداشت ‌«هفته‌ی دولت» و یاد و خاطره‌ی شهیدان رجایی و باهنر با اشاره به وجود 32 موقعیت صنعتی اعم از شهرکها، نواحی صنعتی و مجتمعهای کارگاهی صنعتی در استان گیلان به مساحت کلی یکهزار و 600 هکتار گفت: از این تعداد هم‌اکنون 29 موقعیت صنعتی به مساحت یکهزار و 200 هکتار با دارا بودن امکانات اولیه‌ی زیرساختی در حال واگذاری به سرمایه‌گذاران است و سه موقعیت دیگر نیز به مساحت 400 هکتار در حال تکمیل زیرساختهای اولیه و آماده‌سازی برای آغاز واگذاری به سرمایه‌گذاران می‌گردد.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون 700 واحد بهره‌بردار فعال مستقر در شهرکها، نواحی صنعتی و مجتمعهای کارگاهی گیلان در حال فعالیت هستند که در مجموع برای 12 هزار نفر اشتغال مستقیم در برداشته است.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان با بیان تلاشهای صورت گرفته در تقویت حوزه‌ی صنعت و معدن در استان گیلان گفت: بخش تولید و صنعت همواره متأثر از اثرات دیگر بخشها است.
مهندس طهمورث لاهوتی افزود: حل کمبودهای بهداشتی و ارتقای نظام سلامت در جامعه‌، سلامت و امنیت جسمی و روانی فعالان بخش تولید را فراهم می‌کند و از دیگر سو مهار و کنترل تورم که در پی تصمیمات کلان اقتصادی در کشور اتفاق افتاده است و نیز تصویب و ابلاغ قانون رفع موانع تولید، در نهایت می‌تواند علاوه بر ایجاد جو روانی مثبت در جامعه، انگیزه‌ی فعالان تولید را بیشتر از گذشته افزایش دهد.
وی افزود: معتقد هستیم مشکلات و موانع موجود بر سر راه تولید و فعالیت اقتصادی باید مطرح شود تا راهکاری برای آنها اندیشیده گردد اما می‌بایست تلاشهایی که در این راستا در حال انجام است را نادیده نگرفت.
مهندس لاهوتی در زمینه‌ی مشکلات واحدهای صنعتی بیان کرد: واحدهای صنعتی با مشکلاتی همچون کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، مشکلات و اختلافات موجود بین شرکا، مسائل مدیریتی، توانایی نامطلوب در فروش محصولات تولیدی و یا اصلاح ماشین‌آلات موجود روبه‌رو هستند.
لاهوتی با بیان مسائل موجود از این دست در صنایع مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان گفت: برای حل مشکلات مختلف این واحدها طرح عارضه‌یابی که به صورت سراسری در کشور در حال اجرا است در گیلان نیز اجرا می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.