کد خبر : 6066
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵

یکهزار و 269 پروژه‌ی عمرانی «هفته‌ی دولت» امسال در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

یکهزار و 269 پروژه‌ی عمرانی «هفته‌ی دولت» امسال در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

هاتف نیوز- استاندار گیلان در نشست شورای اداری که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: یکهزار و 269 پروژه‌ی عمرانی «هفته‌ی دولت» امسال در استان گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.

    هاتف نیوز– استاندار گیلان در نشست شورای اداری که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: یکهزار و 269 پروژه‌ی عمرانی «هفته‌ی دولت» امسال در استان گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.
بر پایه‌ی گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان دکتر محمدعلی نجفی در این نشست با تبریک به مناسبت فرا رسیدن «هفته‌ی دولت» اظهار کرد: در طلیعه‌ی «هفته‌ی دولت» شاهد حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم که این نوید هفته‌یی بسیار خوب برای استان خواهد بود.
وی با قدردانی از تلاشها و عملکرد مثبت دستگاههای اجرایی استان اظهار کرد: در «هفته‌ی دولت» امسال با تلاش و كوشش دستگاههاي اجرايي، بخش خصوصی و شهرداريهاي استان یکهزار و 269 پروژه‌ی عمراني با اعتبار افزون بر یکهزار و 115 میلیارد تومان در بخشهای مختلف از جمله: صنعتي، كشاورزي، شيلات، عمران شهري، گازرساني، آبرساني، برقرساني، آسفالت راههاي روستايي، فضاهاي آموزشي، ورزشي، مسكن مهر، حمل ونقل، گردشگري، بنادر و دریانوردی به بهره‌داری می‌رسد.
وی افزود: بهره‌برداری از پروژه‌های «هفته‌ی دولت» ار با حضور وزیرتعاون آغاز شده است.
استاندار گیلان همچنین با اشاره به موفقیتهای استان در بهبود فضای کسب و کار و کاهش میزان بیکاری در دو سال اخیر اظهار کرد: با تلاش و کوشش همه‌ی همکارانم در بخشهای مختلف کشاورزی، صنعتی، گردشگری، تجاری، خدماتی و منطقه‌ی آزاد تحولات خوبی در این بخشها صورت پذیرفته اما هنوز مشکلات فراوان است.
دکتر نجفی تصریح کرد: در دو سال اخیر توفیقات خوبی در تولید محصولات برنج، چای، زیتون، بادام زمینی و گل گاوزبان حاصل شد اما بخش کشاورزی به ویژه چای و برنج از مشکلاتی رنج می‌برد.
استاندار گیلان با اشاره به تلاشهای ویژه‌ی صورت گرفته در زمینه‌ی تولید چای که سازمان چای کشور، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور انجام داده‌اند، تصریح کرد: با توجه به تمامی اقدامات صورت گرفته در این بخش اما هنوز نارساییهایی در این زمینه وجود دارد اما علی‌رغم این مسائل مطالبات چایکاران را توانستیم حداکثر تا پایان خرداد ماه پرداخت کنیم.
استاندار گیلان بر ضرورت جلوگیری از واردات بیش از اندازه‌ی محصولات کشاورزی تأکید کرد و افزود: متأسفانه در سالهای 90 و 91 در حدود سه میلیون تن برنج وارد کشور گردید که آثار و تبعات نادرست آن را همچنان شاهد هستیم.
وی اظهار نمود: در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی، وی اعلام کرد که در 10 ماه گذشته هیچگونه ثبت سفارش واردات برنج صورت نگرفته و باید این روند ادامه داشته باشد.
نماینده‌ی عالی دولت در استان گیلان تأمین آب کشاورزی را از جمله اولویتهای مهم استان برشمرد و با بیان اینکه با پیشنهاد استان نشستهای خوب با حضور وزیر نیرو در جهت احیای حق آبه‌ی استان برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه سهم استان از حوضه‌ آبریز بزرگ سفیدرود از دو میلیارد و 400 میلیون مترمکعب به حدود یک میلیارد مترمکعب کاهش یافته و با توجه به اینکه 85 درصد از کشاورزی ما به این مهم ارتباط پیدا می‌کند احیای حق آبه‌ی استان گیلان از جمله اولویتهای مهم استان به شمار می‌رود که از وزیر نیرو مطالبه کردیم.
وی خواستار افزایش اختیارات مدیران کل و روسای بانکهای استان شد و افزود: بیش از 92 درصد بودجه‌ی کشور به صورت ملی در نظر گرفته شده و اختیارات استان در این زمینه محدود است.
دکتر نجفی با انتقاد از مشکلات موجود در تصویب طرحهای گردشگری خاطر نشان کرد: با توجه به قوانین و سختگیریهایی که صورت می‌پذیرد، در بخش طرحهای اشتغالزایی کوچک نمی‌توانیم از صندوق توسعه‌ی ملی بهره‌مند شویم.
وی با اشاره به ظرفیتهای خوب استان گیلان در بخش گردشگری، کشاورزی و سواحل تصریح کرد: استان گیلان از ظرفیتها و توانمندی فراوان در بخشهای مختلف برخوردار است که باید از این مزیتها به خوبی بهره برد.
دکتر نجفی همچنین شهرستان آستارا را پیشانی نظام دانست و با اشاره به ظرفیتهای این شهرستان اظهار کرد: منطقه‌ی ویژه و بندر در این شهرستان راه‌اندازی شده و فعال گردیده است.7
استاندار گیلان گفت: در بخش فرش دستبافت و صنایع دستی استان در طول دو سال با اندک پولهای باقیمانده در حساب بانکها توانستیم چندین هزار شغل ایجاد کنیم.
دکتر نجفی بر ضرورت اجرای طرح حرفه‌آموزی برای هر فرد و فارغ‌التحصیلان تأکید کرد و افزود: برای اینکه بتوانیم هر فرد را با هنر و حرفه آشنا سازیم هزینه‌یی افزون بر چهار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.
نماینده‌ی عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه در گذشته بخشی از گیلان کارگرپذیر بوده و از استانهای مجاور برای اشتغال به گیلان می‌آمدند، افزود: هم‌اکنون این قضیه برعکس شده و گیلانیان عزیز برای کسب اشتغال به استانهایی همچون تهران می‌روند.
وی از تشکیل کارگروههای اشتغال، تسهیل سرمایه‌گذاری، کارآفرینی و همچنین رفع موانع تولید در استان خبر داد و افزود: با توجه به تمامی تلاشهای صورت گرفته در زمینه‌ی اشتغال اما هنوز میزان بیکاری در گیلان زیاد است.
وی با قدردانی از زحمات رئیس جمهور و موفقیت تیم هسته‌یی کشورمان اظهار کرد: قطعاً با این موفقیتها، بسیاری از مشکلاتی که از گذشته به جا مانده است حل خواهد شد و فرصت سرمایه‌گذاری بین‌المللی و ملی برای استان فراهم خواهد گردید.
استاندار گیلان بر ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و افزود: باید اقتصادی درونزا و برون‌نگر داشته باشیم.
دکتر نجفی موفقیتهای خوب حاصل گردیده در استان در زمینه‌ی بهبود فضای کسب و کار را نتیجه‌ی همدلی و همراهی خوب ایجاد شده در استان دانست.
وی با اشاره به حضور دکتر ربیعی در کارخانه‌ی چوکا و اعلام حمایت وی از فعالیت این کارخانه تصریح کرد: انتظار داریم که دیگر کارخانجات استان گیلان نیز احیا و فعال شوند.
استاندار گیلان با اشاره به مشکلات موجود در صنعت ابریشم اظهار کرد: متأسفانه در طول 10 سال میزان تولید ابریشم استان به 11 برابر کاهش یافته است.
دکتر نجفی خواستار حضور شرکت داروسازی کاسپین در جهت اجرای طرحهای جدید در استان شد و با بیان اینکه از کارخانه‌ی فرش گیلان تنها چند سوله‌ی رها شده که مدت چندین دهه از عمر آن می‌گذرد وجود دارد، اظهار کرد: انتظار داریم با توجه به اینکه این کارخانه از شرکتهای زیرپوشش شستا است، این شرکت طرحهای تولیدی خوبی در آنجا داشته باشد و اگر آمادگی در این زمینه وجود ندارد آن را به استان واگذار کنید.
استاندار گیلان همچنین خواستار واگذاری ساختمان بدون استفاده‌ی انبار دخانیات واقع در رشت به پارک علم و فناوری استان گیلان شد.
دکتر نجفی بر ضرورت اجرای کارخانه‌ی پتروشیمی در استان گیلان تأکید کرد و افزود: در این بخش سرمایه‌گذارانی از گذشته اعلام آمادگی کردند اما در نشستی که با وزیر نفت داشتیم تأکید شد که باید در این زمینه سرمایه‌گذارانی با میزان سرمایه‌گذاری یکهزار و 500 میلیارد به بالا وجود داشته باشد و این موضوع را جزو بحثهای سفر رئیس جمهور به استان قرار دادیم و در این سفر مصوب شد تا این طرح جزو طرحهای سرمایه‌گذاری غیردولتی قرار گیرد و سه بانک آمادگی خود را در این زمینه اعلام کردند.
وي با بیان اینکه این کارخانه مجوزهای لازم را از دولت گرفته و زمین برای احداث نیز آماده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه اجرای این کارخانه اشتغال فراوان در پی خواهد داشت اما شرکت شستا هنوز به طور جدی در این زمینه وارد نشده که ان‌شاءالله بتوانیم سهم 25 درصد شستا در کنار شرکت سرمایه‌گذاری آن سه بانک را داشته باشیم.
رئیس مجمع نمایندگان استان نیز در این نشست با بیان اینکه با همت و تلاشهای صورت گرفته در زمینه‌ی رفع بیکاری و حل مشکلات معیشت مردم، تا حدودی وضعیت بهتر شده است اظهار کرد: بیشتر اشتغال در استان گیلان در بخش کشاورزی است.
در پايان اين نشست از گام اول طرح توانمندسازي روستاييان رونمايي شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.