کد خبر : 5934
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶

نخستین سراي محله‌ی رشت در خميران چهلتن به بهره‌برداری رسید

نخستین سراي محله‌ی رشت در خميران چهلتن به بهره‌برداری رسید

هاتف نیوز- در راستاي ایجاد سراي محلات، نخستین سراي محله روز چهارشنبه‌ی گذشته چهاردهم امرداد ماه امسال در محله‌ی خميران چهلتن رشت با حضور دكتر ثابت‌قدم شهردار کلانشهر رشت رشت، برخی از اعضاي شوراي اسلامي این شهر، علیرضا قانع مدير عامل سازمان فرهنگي – ورزشي شهرداری، فاطمه قديمي مدير روابط عمومي و امور بین‌الملل شهرداري رشت، مريم گل‌احضار مدير منطقه‌ی 2 شهرداري و شماری از مديران و پرسنل شهرداري کلانشهر رشت برگزار شد.

در این آیین پس از خيرمقدمگویی و بيان اهداف تشکیل شوراي محلات در سراي محله به وسیله‌ی شهردار منطقه‌ی 2، و سخنرانی نيكومنش نودهي رئيس كميسيون فرهنگي – اجتماعی شوراي اسلامی کلانشهر، دكتر ثابت‌قدم در سخنانی گفت: امروزه ديگر مديريت از بالا به پايين نيست و تجربه‌ی عملي نشان مي‌دهد كه مديريت از پايين به بالا است.
وی گفت: شما مشكلات را كه در شهرهاي بزرگ مي‌بينيد، ريشه در نگاه مديريت از بالا به پايين و نگاه دولتي به مشکلات دارد، علي‌رغم اينكه دولتها اعتقاد دارند وظائف مردم بايد به خود مردم سپرده شود، اما عملاً اقتصاد ما در 85 درصد زندگي مردم دولتي است. مردم ما همه دوست دارند كارمند دولت باشند و امنيت شغلي خود را با دولتي شدن به دست بياورند، در حالي كه دولت خودش مي‌گويد شما كار را به بخش خصوصي واگذار كنيد و قطعاً در اين بین نهادهاي عمومي غيردولتي نقش موثری دارند.
شهردار کلانشهر رشت افزود: بايد خروجيها را در زندگي خود ببينيد چون نمي‌شود شهر را با حرف اداره كرد و نيز بدون مشاركت شهروندان نمي‌شود شهر را به خوبی اداره نمود. از طرفي مردم بايد ببينند هزينه‌هايي كه براي شهر مي‌پردازند به ازاي آن چيزي به دست مي‌آورند.
دکتر ثابت‌قدم ادامه داد: امروزه با توسعه‌ی شهري، محلاتي كه در گذشته در محدوده‌ی شهري رشت قرار نداشتند از گرانترين محلات اين شهر هستند، به خاطر اينكه ما در محلات قديمي شهر به محله‌ی خود اهميت نداديم. بنا بر اين ما بايد براي اينكه بتوانيم به محله‌ی خود هويت بدهيم انسجام محلي ایجاد کنیم.
گفتني است رونمايي از سند توسعه‌ی راهبردي محله‌ی چهلتن نیز به عنوان نخستین سند محلات، برگزاري جنگ فرهنگي و شعر طنز محله از ديگر مواردي بود كه در اين آیین برگزار شد.29

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.