کد خبر : 5905
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶

قول و قرارهایی که استاندار گیلان با پروفسور اکبرزاده گذاشت! آیا انستيتو رياضي در گيلان با نام پروفسور اكبرزاده راه‌اندازي مي‌شود؟!

قول و قرارهایی که استاندار گیلان با پروفسور اکبرزاده گذاشت! آیا انستيتو رياضي در گيلان با نام پروفسور اكبرزاده راه‌اندازي مي‌شود؟!

هاتف نیوز – استاندار گيلان ظهر روز چهارشنبه چهاردهم مرداد ماه امسال در ديدار با پروفسور حسن اكبرزاده از برجسته‌ترين دانشمندان رياضي جهان كه در دفتر كار وي انجام شد روند راه‌اندازی انستيتو رياضي در گيلان را بررسی کرد.

هاتف نیوز – استاندار گيلان ظهر روز چهارشنبه چهاردهم مرداد ماه امسال در ديدار با پروفسور حسن اكبرزاده از برجسته‌ترين دانشمندان رياضي جهان كه در دفتر كار وي انجام شد روند راه‌اندازی انستيتو رياضي در گيلان را بررسی کرد.
بر پایه‌ی گزارش پايگاه اطلاع‌رساني استانداري گيلان؛ دكتر محمدعلی نجفي در اين ديدار كه معاون سياسي – امنيتي استانداري، رؤساي دانشگاه گيلان و بنياد نخبگان، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان و شهردار کلانشهر رشت نيز حضور یافته‌بودند، گفت: رهآورد حضور اين دانشمند برجسته‌ی گيلاني راه‌اندازي انستيتو رياضي در گيلان با نام وي خواهد بود.
وي با تأكيد بر فراهم كردن امكانات و بهره‌گيري از ظرفيتهاي لازم براي راه‌اندازي اين انستيتو افزود: اين مركز با محوريت دانشگاه گيلان و با همكاري NGOهاي استان تشكيل مي‌شود و بايد تلاش شود حضور قشرهای مختلف مردمي بارز باشد.
دکتر نجفی پروفسور اكبرزاده را نمادي از اعتبارعلمی گيلان در سراسر جهان دانست و خاطر نشان كرد: كوششهاي فراگير اين دانشمند برجسته‌ي گيلاني در گسترش علوم رياضي در جهان معاصر مايه‌ی افتخار تك تك گيلانيان است.
استاندار همچنین افزود: در مدت حضور پروفسور اكبرزاده در ايران ادارات كل و نهادهاي علمي بايد از ظرفيت ايشان كمال بهره را ببرند تا نخبگان جوان ما از نزديك با شرح خدمات و زحمات اين دانشمند برجسته‌ي علوم رياضي جهان آشنا شوند.
وي همچنين حضور اين مفاخر در دانشگاهها را مايه‌ي توليد ثروت براي جامعه دانست و تصريح كرد: با فضايي كه رهبرمعظم انقلاب در كشور ترويج مي‌كنند و انديشه‌یي كه در دولت وجود دارد بايد روحيه‌ی تحجر برخی افراد از بين برود.
در ادامه‌ی اين نشست پروفسور حسن اكبرزاده با ابراز خرسندي از ديدار مجدد با استاندار گیلان گفت: از تمامي تحصيلكرده‌ها خواستارم تا پس از پايان تحصيلات، تحقيقات خود در همان رشته را ادامه دهند تا نتايج حاصله مورد استفاده و بهره‌برداري ديگران نیز قرار بگيرد.
وي حضور ايرانيان در رشته‌هاي مختلف را در سراسر جهان سرآمد عنوان كرد و افزود: انجام تحقيقات روش خاصي دارد و براي اين منظور آمادگي خود را براي كمك به تأسيس انستيتو رياضي در گيلان كه مهد نخبگان است را اعلام مي‌دارم.
گفتني است پروفسور حسن اكبرزاده در سوم فروردين ۱۳۰۶ در شهر رشت به دنيا آمد. تحصيلات ابتدايى را در اين شهر آغاز كرد و سپس تحصيلات خود را در «دبيرستان البرز تهران» ادامه داد و پس از گرفتن ديپلم متوسطه در رشته‌ی رياضى با درجه‌ی ممتاز وارد «دانشگاه تهران» شد و با احراز مقام اول تحصيلات خود را در ايران به پايان رسانيد.
او پس از گرفتن مجدد ليسانس رياضى از «دانشگاه سوربن پاريس» و همچنين گواهينامه‌ی آناليز عالى، براى فوق ليسانس در مورد نظريه‌ی نسبيت عمومى انيشتين تحقيق كرد و درباره‌ی هندسه‌ی ديفرانسيل و فضاهاى ريمان پس از سه سال تحقيق، اكتشافات خود را در قالب دهها مقاله در «مجله‌ی آكادمى علوم پاريس» به ثبت رسانيد. پروفسور اكبرزاده از سال ۱۹۵۷ ميلادى به عنوان وابسته‌ی تحقيقات در «مؤسسه‌ی معروف تحقيقاتى كلژدوفرانس» پذيرفته شد و پس از چهار سال رساله‌ی دكتراى دولتى در علوم رياضى در «دانشگاه سوربن» را به پايان رسانيد.
وی پس از سپری کردن مدارج مأمور تحقيقات و استاد تحقيقات، نزديك چهل سال به عنوان رئيس تحقيقات در اين مؤسسه‌ی بين‌المللى مشغول به كار بوده است.
از وی بیش از 50 کتاب، مقاله و پژوهش در اروپا و آمریکا به چاپ رسیده است.17

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.