کد خبر : 5857
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴

امان از این دو رودخانه‌ی خبرساز و دردساز! بالاخره یک مقام مسوول واقعبینانه در این باره سخن گفت!

امان از این دو رودخانه‌ی خبرساز و دردساز! بالاخره یک مقام مسوول واقعبینانه در این باره سخن گفت!

هاتف‌نیوز – روزخانه‌ی مهم «زرجوب» و «گوهررود» که کمتر از 40 سال پیش محل شنا، آب‌تنی، ماهیگیری، تفریح و ظرف و لباشسویی مردم شهر رشت بود با بی‌تدبیری در طول سالهای اخیر به آلوده‌ترین رودخانه‌های کشور و حتی جهان تبدیل شده است.

هاتف‌نیوز – رودخانه‌ی مهم «زرجوب» و «گوهررود» که کمتر از 40 سال پیش محل شنا، آب‌تنی، ماهیگیری، تفریح و شستن ظرف و لباسشویی مردم شهر رشت بود با بی‌تدبیری در طول سالهای اخیر به آلوده‌ترین رودخانه‌های کشور و حتی جهان تبدیل شده است.
این دو رودخانه‌ی دردسرساز علاوه بر این مشکلات در طول سالهای گذشته خبرساز هم بوده‌اند و بسیاری از مسوولان و مدیران شهری و اعضای شورا هنگامی که حرفی برای گفتن نداشتند به صحرای این دو رودخانه می‌زدند و به آلودگی و ساماندهی آنها اشاره می‌کردند.
پای این دو رودخانه‌ی خبرساز در طول سالهای گذشته به انتخابات مجلس و شورای شهر هم باز شد و کاندیداها هر یک به فراخورد حال از ساماندهی و در دست برنامه داشتن برای حلمساله‌ی آنها سخن می‌راندند اما کمتر کسی واقعبینانه به مشکل این دو رودخانه نگریسته تا اینکه هفته‌ی گذشته «فارس» به نقل از معاون امور عمرانی استانداری گیلان گزارش داده که: ساماندهی دو رودخانه‌ی «زرجوب» و «گوهررود» رشت از مبدأ تا مقصد یکهزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.
مهندس حجت شعبانپور با اشاره به وضعیت نابه‌سامان این دو رودخانه‌ی آلوده رشت اظهار کرد: تاکنون مطالعه‌ی مدون و جامعی در زمینه‌ی رودخانه‌های «گوهررود» و «زرجوب» رشت وجود نداشته است.
وی افزود: هر دستگاهی مانند آب و فاضلاب شهری، شهرداری، حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و… در حوزه‌ی کاری خودشان روی رودخانه‌های یاد شده مطالعه کرده‌اند.
معاون عمران استانداری گیلان با بیان اینکه به دنبال گرفتن مشاور مادر در قالب یک بسته برای ساماندهی رودخانه‌ها هستیم، ادامه داد: 50 میلیارد تومان برای ساماندهی رودخانه‌های «زرجوب» و «گوهررود» رشت اختصاص داده شده است، اما این اعتبار کافی نیست و برای ساماندهی از مبدأ تا مقصد این دو رودخانه بیش از یکهزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
شعبانپور آغاز عملیات ساماندهی این دو رودخانه را بسیار مفید دانست و خاطرنشان کرد: این نخستین بار است که در دولت فعلی اعتباری به میزان 50 میلیارد تومان برای رودخانه‌ها اختصاص یافت و در دولتهای دیگر منابع اعتبار دولتی در این زمینه نبود.
وی متولی اصلی ساماندهی رودخانه‌های «گوهررود» و «زرجوب» را نامشخص عنوان کرد و یادآور شد: در قالب یک بسته این کار انجام می‌شود و به طور یقین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وضعیت آن را تعیین می‌کند.
به هر حال اختصاص یک بیستم از مبلغی که برای ساماندهی این دو رودخانه نیاز است به نظر نمی‌تواند مشکل این دو رودخانه‌ی دردسرساز رشت را حل کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.