کد خبر : 5558
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۶:۲۳

قدیمی‌ترین بیمارستان گیلان در آغاز راه سده‌ی دوم فعالیت

قدیمی‌ترین بیمارستان گیلان در آغاز راه سده‌ی دوم فعالیت

هاتف نیوز- همزمان با سالروز تأسیس «بیمارستان پورسینا» و پاسداشت یکصدمین سال تأسیس این بیمارستان هفته‌ی گذشته با حضور چهره‌های شناخته‌ شده‌ی فرهنگ و هنر، پیشکسوتان بخش پزشکی و درمان و شماری از مسوولان استان در «تالار آمفی‌تاتر بیمارستان پورسینا» آیینی ویژه برگزار شد.

هاتف نیوز– همزمان با سالروز تأسیس «بیمارستان پورسینا» و پاسداشت یکصدمین سال تأسیس این بیمارستان هفته‌ی گذشته با حضور چهره‌های شناخته‌ شده‌ی فرهنگ و هنر، پیشکسوتان بخش پزشکی و درمان و شماری از مسوولان استان در «تالار آمفی‌تاتر بیمارستان پورسینا» آیینی ویژه برگزار شد.
«بیمارستان پورسینای رشت» بیش از یک‌ قرن است که در این شهر فعالیت می‌کند و قدیمی‌ترین بیمارستانهای استان گیلان بوده که بخشی از تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم را شکل می‌دهد.
در سال ۱۲۸۴ نخستین ساختمان «بیمارستان پورسینا» با نام «بیمارستان ملی» در خیابان بیستون رشت تأسیس شد و سپس با توجه به نیاز آن روز جامعه در سال ۱۳۰۳ زمینی به مساحت هفت هکتار از محل عواید برگزاری چند نمایش در ناصریه‌ی رشت خریداری شده و برای ساخت «بیمارستان پورسینا» آماده شد.
با ساخت و آماده شدن ساختمان جدید در سال ۱۳۰۷ «بیمارستان ملی» به ساختمان جدید و کنونی آن منتقل شد اما در مجموع در روز دوشنبه ششم خرداد ماه ۱۳۰۸ ساعت پنج عصر «بیمارستان ملی» در حضور افشار حکمران وقت گیلان و شماری از چهره‌های سرشناس با سخنرانی نعمت‌زاده میرزا ابراهیم عضو شهرداری رشت افتتاح شد و «بیمارستان ملی» در سال ۱۳۱۷ به «بیمارستان پورسینای » کنونی تغییر نام یافت.
همایش پاسداشت یکصدمین سالروز تأسیس «بیمارستان پورسینا» به همین منظور برگزار می‌گردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.