کد خبر : 5479
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۵:۱۶

پيوند «تجربه» و «تخصص» در نشست هم‌انديشي دکتر ثابت‌قدم با شهرداران پیشین رشت

پيوند «تجربه» و «تخصص» در نشست هم‌انديشي دکتر ثابت‌قدم با شهرداران پیشین رشت

هاتف‌نیوز – در اجرای یک برنامه‌ی ابتکاری دكتر سيدمحمدعلي ثابت‌قدم شهردار کلانشهر رشت با دعوت از شهرداران ادوار گذشته‌ی این شهر در نشستی مشترک با آنها، شهرداران پیشین رشت را استادان خود برشمرد و گفت: شما عزيزان افراد مجربي هستيد که باید از تجربه‌ی شما بهره‌گیری کرد.

    هاتف‌نیوز – در اجرای یک برنامه‌ی ابتکاری دكتر سيدمحمدعلي ثابت‌قدم شهردار کلانشهر رشت با دعوت از شهرداران ادوار گذشته‌ی این شهر در نشستی مشترک با آنها، شهرداران پیشین رشت را استادان خود برشمرد و گفت: شما عزيزان افراد مجربي هستيد که باید از تجربه‌ی شما بهره‌گیری کرد.
شهردار کلانشهر رشت خبر تداوم چنين نشستهايي را مورد تاکید قرارداد و افزود: تفكرات و تجارب سالهايي كه در اين شهر گذشته برای موفقیت آینده بسيار موثر خواهد بود تا بتوانيم در قالب كميته‌هاي تخصصي از این تجارب مفيدتر در حوزه‌ی مديريت شهري استفاده نماييم.
در ادامه خشوعي شهردار سالهاي 59 تا 63 از آمادگي كامل خود برای ارائه‌ی كمكهای فكري در زمينه‌هاي مختلف به شهردار جدید رشت سخن گفت.
رمضانپور شهردار سالهاي 63 تا 65 نيز اين نشست را موفقیت‌آمیز برشمرد و گفت: بايد بتوانيم در اين فضايي كه ايجاد گرديده از تجارب دوستان به بهترين نحو بهره‌مند گرديم.
وی افزود: شهرها پايه‌ی اقتصادي كلان كشور را تشكيل مي‌دهند و اگر فضايی صميمي بين دستگاههاي مرتبط ايجاد گردد و نگرانيها بر طرف شود موفقتر عمل خواهم نمود.
دكتر شكرگزار شهردار سالهاي 83 تا 84 نيز با اشاره به اين مطلب كه اميدوارم از اين جلسات خيري عايد شهروندان گردد گفت: اگر شرايط فرهنگي در اين شهر ايجاد شود قطعاً ثبات مديريتي را خواهيم دید که اين موجب مي‌گردد تا قويتر در شهر عمل نماييم و كارهاي بزرگتري نيز به ثمر برسانيم.
وی افزود: بايد قانون نيز اصلاح گردد تا هم حيثيت شوراها لحاظ گردد و هم ثبات مديريتي شهرداران را داشته باشيم. بازبيني در طرحهاي شهري از جمله‌ حاشيه‌ی تالاب عينك، آزادسازي حاشيه‌ی رودخانه‌ها از ديگر موارد بيان شده به وسیله‌ی وی بود.
محمدرضا خاكسار شهردار سال 86 نيز در سخنانی گفت: شهرداريها درآمد پايدار ندارند و تشكيل شركت توسعه و عمران مي‌تواند بسياري از كارهاي بزرگ مربوط به شهر و شهرداري را حل نمايد.
وی افزود: ايجاد ظرفيت گردشگري از طريق رودخانه‌هاي «زرجوب» و «گوهررود» می‌تواند موثر باشد.
بودجه‌نويسي شهرداريهاي مناطق از ديگر موارد مطرح شده به وسیله‌ی خاکسار بود.
فلاح شهردار سال هاي 65 تا 67 نيز گفت: اميدواريم با برنامه‌ريزي خاص بتوانيم از دوستاني كه حتي يك تجربه كوچك نيز دارند استفاده نماييم و در بهبود و توسعه شهرمان نقش‌آفرين باشيم.
مهندس الماسي شهردار سال هاي 68 تا 74 نيزخواستار پيگيري نقاط قوت بيشتر در راستاي رفاه شهري گرديد و گفت: ان‌شاءالله با همكاري اعضاي شورا بتوانيم در اين شهر كارهاي موثري انجام دهيو.
حميدي شهردار سالهاي 74 تا 80 نيز به فرهيخته بودن و مهمان‌نوازي مردم رشت اشاره نمود و گفت: بايد براي شهر رشت دنبال مديريت يكپارچه شهري باشيد و با توجه به اينكه استاندار گيلان نيز بومي هستند مي‌توان در این زمینه گامهایي بزرگ برداشت.15
مهندس مرتضی شگفت شهردار سالهاي 80 تا 82 نيز به انعطاف‌پذيري شهردار رشت اشاره نمود و گفت: اين مشخصه امتياز خوب و موثری است كه ايشان دارند زيرا با چند گروه و تفكر برخورد دارند، گرفتاريهاي شهري امروزه با گذشته قطعاً متفاوت است و شهرداري امروز با مسائل پيچيده‌ی بسیاری برخورد می‌نماید.
وي افزود: شما بايد نيازهاي شهروندان را به صورت روزانه پاسخ دهيد تا رضايت مردم تا حدودي رفع شود. روكش آسفالت اولين بار در شهر رشت به صورت لكه‌گيري هندسي و درست انجام مي‌شود، در بخش ترافيك نيز شايد بتوان كمك نمود، ما بايد فرهنگ شهري را در اين شهر ارتقا دهيم، كار فرهنگي بسيار كار بزرگي است كه مي‌بايست در اين شهر مورد توجه قرار گیرد.
رحمان انصاري شهردار سالهاي 82 تا 83 نيز به عدم ثبات مديريتي اشاره نمود و گفت: در عمر 25 ساله‌ی مديريت شهري بنده اين را دريافتم كه راه توسعه‌، ثبات مديريت است اما متاسفانه مركز استان گیلان به اين بخش اصلاً توجهي ندارد.
در پايان هم به رسم يادبود به هر يك از شهرداران لوحي به وسیله‌ی شهردار کلانشهر رشت اهدا گرديد.
در متن اين لوح چنين آمده است:
«كلامي كه از بن جان مي‌آيد، سپاس است از مساعي، زحمات و تلاشهاي بي‌دريغتان در هدايت مجموعه شهرداري رشت، كه در گذشت سالها از غبار روزگار مصون مانده‌اند و تقدير از انديشه، خرد و عزمتان كه در پهنه‌ي شهر باران نقشي بوده است از توسعه و دلگرممان ساخته به ادامه‌ي مسير دشوار خدمتگزاري صادقانه.
در اين فرصت پرقدر، با اداي احترام به خدمات شايسته حضرتعالي از درگاه حضرت حق مي‌خواهيم سعادت، سلامت و سرافرازيتان را. موفق و سربلند باشيد. سيدمحمدعلي ثابت‌قدم شهردار رشت»

14

16

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.