کد خبر : 5312
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶

گیلان آمادگی مسافربری دریایی را دارد

گیلان آمادگی مسافربری دریایی را دارد

هاتف‌نیوز – استاندار گیلان گفت: به منظور ایجاد رغبت هر چه بیشتر بین قشرهای گوناگون اجتماعی برای مسافرت دریایی از خطوط حمل و نقل دریایی استفاده خواهیم کرد.

    هاتف‌نیوز – استاندار گیلان گفت: به منظور ایجاد رغبت هر چه بیشتر بین قشرهای گوناگون اجتماعی برای مسافرت دریایی از خطوط حمل و نقل دریایی استفاده خواهیم کرد.
بر پایه‌ی گزارش «هاتف‌نیوز» به نقل از «پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان» دکتر محمدعلی نجفی در نشست بررسي سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در كشتيراني گفت: استان گیلان به صورت همه جانبه و با مرکزیت بندرانزلی آمادگی برای فراهم کردن زمینه‌ها و بسترهای لازم در برقراری مسافربری دریایی را دارد.
وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت و پتانسیل دریا در حمل و نقل مسافر تأکید کرد و افزود: بسیاری از کشورهای جهان با توجه به مشکلات مختلف در زمینه‌ی حمل و نقل جاده‌یی از حمل و نقل مسافر داخلی و خارجی از ظرفیت دریا استفاده می‌کنند.
وی همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشورهای حاشیه‌ی دریای کاسپین و نیز امضای پروتکلهایی که بین استانداران گیلان و آستراخان منعقد شده است، گفت: به منظور بهره‌گیری از فرصتها و ارتباط با کشورهای همسایه پيشنهاد سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در حمل و نقل مسافر از طریق دریا را با قید فوریت، اجرایی خواهیم کرد.
نماینده‌ی عالی دولت در استان گیلان با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که «مردم باید از ظرفیت دریا بيشتر بهره‌مند شوند» خاطر نشان کرد: با توجه به فرصتهای ارزشمند ایجاد شده در بخش سرمایه‌گذاری در دریای استان گیلان در طول امسال بخشی مهم از توسعه‌ی اشتغال با محوریت دریا انجام می‌گیرد.
استاندار گیلان استقبال و حمایت در سرمایه‌گذاری اقتصادی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را ضروری دانست و یادآور شد: سیاست کشور و دولت در درازمدت حضور دولتی نیست و باید با هدایت و حمایت به سمت بخش خصوصی سوق داده شود.
در این نشست فرمانداران شهرستانهای رشت و انزلی، مدیران کل بنادر و دریانوردی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و مدیران عامل سازمان همیاری شهرداریهای استان و شرکت کشتیرانی خزر نیز حضور داشتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.