کد خبر : 5290
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴

صحنه‌ی جشن اردیبهشت تاتر گیلان بر تلی از خاک و سیمان

صحنه‌ی جشن اردیبهشت تاتر گیلان بر تلی از خاک و سیمان

هاتف‌نیوز – صحنه‌ی جشن اردیبهشت تاتر گیلان بر تلی از خاک، شن و سیمان میزبان جمعی از میهمانان کشوری، استانی و فعالان هنر تاتر شد.

هاتف‌نیوز – صحنه‌ی جشن اردیبهشت تاتر گیلان بر تلی از خاک، شن و سیمان میزبان جمعی از میهمانان کشوری، استانی و فعالان هنر تاتر شد.
بر پایه‌ی گزارش «هاتف‌نیوز» به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان پیش از ظهر روز شنبه 19 اردیبهشت 94، جشن اردیبهشت تاتر گیلان در حالی در «تالارنیمه ساخته‌ی سردار جنگل رشت» برگزار شد که فعالان تاتر استان از آن به عنوان بازگشت به خانه یاد کردند.
معاون هنری اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با تبریک به فعالان تاتر استان به دلیل بازگشت به خانه‌ی هنری خویش در این آیین گفت: اگرچه بازسازی «تالار تاتر سردار جنگل رشت» شش سال به طول انجامیده است اما بخش اعظم آن در همین پنج ماه اخیر شکل گرفت.
سید وحید فخرموسوی افزود: به طور قطع روز نوزدهم اردیبهشت ماه 94 به دلیل دریافت خبرهای خوش برای تاتر استان، روزی فرخنده در گاهشمار هنری استان خواهد بود.
وی با بیان اینکه برگزاری این جشن بهانه‌یی برای قدردانی از فعالان این تاتر و نمایش است، گفت: جشن اردیبهشت تاتر ایران، تقویت و حمایت از تاتر است و «تالار سردار جنگل رشت» اگرچه هنوز تکمیل نیست اما نوستالژی تاتر گیلان محسوب می‌شود.
گفتنی است «تالار سردار جنگل رشت» که از آن به نوستالژی فعالان تاتر استان یاد شد از سال 88 با هدف بازسازی، تخریب گردید و اعتبارات مرمت مجدد آن برای مدت سه سال متوقف شد تا دوباره از سال گذشته روند بازسازی طرح یاد شده از سر گرفته شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.