کد خبر : 5198
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱

جهانیان برای دفع زباله از تکنولوژیهای ‌روز استفاده می‌کنند/ نباید با هر کار نو مخالفت شود

جهانیان برای دفع زباله از تکنولوژیهای ‌روز استفاده می‌کنند/ نباید با هر کار نو مخالفت شود

هاتف‌نیوز – استاندار گیلان در نشست كارگروه مديريت پسماندها گفت: هر شهردار را كه تا پايان امسال نتواند موضوع جمع‌آوري پسماندها، تفكيك زباله و آموزش در اين زمينه را ساماندهي كند، تحمل نخواهيم كرد.

    هاتف‌نیوز – استاندار گیلان در نشست كارگروه مديريت پسماندها گفت: هر شهردار را كه تا پايان امسال نتواند موضوع جمع‌آوري پسماندها، تفكيك زباله و آموزش در اين زمينه را ساماندهي كند، تحمل نخواهيم كرد.
بر پایه‌ی گزارش «هاتف‌نیوز» به نفل از «پايگاه اطلاع‌رساني استانداري گيلان» دكتر محمدعلي نجفي در نشست كارگروه مديريت پسماندهای استان كه با حضور معاونان عمراني و برنامه‌ريزي استانداري، فرمانداران و شماری از مديران در استانداري برگزار شد بر ضرورت فرهنگسازي برای مديريت پسماندها تاكيد كرد و گيلانیان را مردماني با فرهنگ غني، دوستدار پاكيزگي و همراه این برنامه توصیف نمود و خواستار اشاعه‌ی فرهنگ كاري در زمینه‌ی مدیریت پسماندها شد و افزود: نبايد در استاني با اين قدمت تاريخي شاهد مشكلاتی در زمینه‌ی پسماندها و زباله باشيم.
استاندار گيلان بر لزوم نهادينه شدن فرهنگ توليد كمتر زباله به ویژه در روستاها تاكيد كرد و افزود: در گذشته هرگز ماشين جمع‌آوري زباله به روستاها نمي‌رفت اما حالا روستاهای ما مرکز تولید زباله هستند.
دكتر نجفي با بيان اينكه اكنون در جهان ساماندهي پسماندها نه تنها هزينه نيست بلكه به سرمايه‌‌گذاری محسوب می‌شود و از آن در آمدزايي مي‌گردد، افزود: متاسفانه درصد بسیاری از بودجه‌ی عمراني و پول عوارض مردم اين استان صرف جمع‌آوري زباله مي‌شود.
وي تاكيد كرد: هر شهردار را كه تا پايان امسال نتواند در زمینه‌ی جمع‌آوري پسماندها، تفكيك زباله و آموزش در اين زمينه ساماندهي كند، تحمل نخواهيم كرد.
نماينده‌ی عالي دولت در استان گيلان بر ضرورت ساماندهي پسماندها و تفكيك زباله تاكيد كرد گفت: در این زمینه آموزش مديريت پسماند و تفكيك زباله از مبدا تلاشهاي خوبي صورت گرفته اما كافي نيست و بايد حركتهاي جدي و مستمر در اين زمينه انجام شود تا اين فرهنگ در جامعه نهادينه گردد.6
دكتر نجفي بر ضرورت ساماندهي مراكز دفن زباله نيزتاكيد كرد و افزود: محيط زيست و منابع طبيعي بايد همكاري لازم را در جهت ساماندهي مراكز دفن زباله داشته باشند و زمين لازم را در اختيار قرار دهند.
وي با ابراز رضايت از عملكرد اداره‌ی کل حفاظت محيط زيست استان با اشاره به نقش زباله‌سوز در ساماندهي پسماندها، اظهار نمود: هم‌اكنون در کشورهای مختلف جهان بسياري از تكنولوژيهاي روز با حفظ اصول زيست محيطي مشغول به فعاليت هستند و نبايد با هر كار نو و جدید مخالفت كنيم.
وي اجراي سياستهاي تشويقي را در مديريت پسماندها مهم دانست و تصريح كرد: اگر خواهان استان و شهري زيبا هستيم بايد با تمام توان و با جديت و پشتكار و همچنین با فرهنگسازي و تغيير نگرش در جهت مديريت و ساماندهي پسماند تلاش كنيم.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداری گیلان نيز در اين نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه‌ی مديرت پسماند در سال گذشته اظهار کرد: آموزش و ساماندهي مراكز دفن در اولويت كاري ما در سال 94 است.
مهندس حجت شعبانپور با اشاره به اهميت تفكيك زباله از مبدا اظهار کرد: در انتهاي سال 92 شاخص ميانگين در اين بخش 15 درصد از استان بود كه اكنون اين شاخص به نزديك 40 درصد افزايش يافته است.
در ادامه‌ی اين نشست هر يك از فرمانداران و مديران به ارائه‌ی گزارشي از اقدامات خود در جهت ساماندهي پسماندها پرداختند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.