کد خبر : 5209
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵

توقیف خودروی حامل حیوانات کمیاب در گيلان

توقیف خودروی حامل حیوانات کمیاب در گيلان

هاتف‌نیوز – هوشیاری مأموران پلیس راه استان گیلان منجر به کشف و ضبط خودروی حامل حیوانات کمیاب محلی شد.

هاتف‌نیوز – هوشیاری مأموران پلیس راه استان گیلان منجر به کشف و ضبط خودروی حامل حیوانات کمیاب محلی شد.
بر پایه‌ی گزارش «پایگاه خبري پلیس» سرهنگ مهیار رستگار رئیس پلیس راه فرماندهي انتظامي استان گیلان در تشریح این خبر گفت: هفته‌ی گذشته گزارشی در زمینه‌ی حمل قاچاقی حیوانات وحشی حفاظت شده به وسیله‌ی یکدستگاه اتوبوس اسکانیا که از مبدأی کیاشهر به مقصد تهران در حرکت بود، به پاسگاه پلیس راه رشت- قزوین مخابره شد.
رئیس پلیس راه استان گیلان افزود: پس از حضور این اتوبوس برابر پاسگاه رشت- قزوین به منظور ثبت ساعت، فرمانده‌ی پاسگاه به همراه افسرنگهبان برای انجام اقدامات کنترلی وارد اتوبوس شد تا از صحت گزارش اطمینان حاصل کند.
سرهنگ رستگار با بيان اينكه در بازديد ماموران برخی حيوانات كمياب داخل اتوبوس كه در فضايي که براي نگهداري حيوانات تعبیه شده بود، كشف گردید، ادامه داد: پس از بررسیهای بیشتر یک قلاده گربه‌ی وحشی، یک مار محلی لوس، یک پرنده‌ی شكار بسيار كمياب و یک شاخ قوچ به همراه یک اسلحه تفنگ بادی از داخل اين خودرو کشف و ضبط شد.
وي با بيان اينكه حيوانات كشف شده به همراه اسلحه و راننده‌ی خودرو برای سير مراحل قانوني تحويل كارشناسان حفاظت محيط زيست استان شد، گفت: استان گیلان به دلیل طبیعت بکر و جنگلهای فراوان محل زیست انواع مختلفی از گونه‌های جانوری است که به دلیل شرایط جوی و حضور شکارچیان برخی از این گونه‌ها در خطر انقراض هستند.
رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به اينكه این گونه‌های کمیاب پس از شکار به صورت قاچاق با قیمتهای بسیار گران به فروش می‌رسند و همین موضوع باعث طمع بسیاری از شکارچیان می‌شود، بيان نمود: متأسفانه در استان گیلان شاهد شکار غیرمجاز و قاچاق حیوانات کمیاب هستیم که علی‌رغم اقدامات کنترلی و اعمال جریمه‌های سنگین همچنان این عمل زشت صورت می‌گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.