کد خبر : 5193
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴

تابلوهای غیرمجاز جاده‌های گیلان جمع‌آوری می‌شود

تابلوهای غیرمجاز جاده‌های گیلان جمع‌آوری می‌شود

هاتف‌نیوز – در نشست مشترك مدير كل راه و شهرسازي گيلان و مديركل حمل ونقل پايانه‌هاي استان براي جمع‌آوري تابلوهاي غير مجاز محورها و جاد ه‌های ارتباطي استان گیلان تصميمگيري شد.

هاتف‌نیوز – در نشست مشترك مدير كل راه و شهرسازي گيلان و مديركل حمل ونقل پايانه‌هاي استان براي جمع‌آوري تابلوهاي غير مجاز محورها و جاد ه‌های ارتباطي استان گیلان تصميمگيري شد.
بر پایه‌ی گزارش «هاتف‌نیوز» به نقل از روابط عمومي اداره‌ی كل راه و شهرسازي استان گيلان این هفته نشستی مشترك با حضور مدير كل راه و شهرسازي گيلان و روساي ادارات تابعه‌ی شهرستاني و مدير كل حمل و نقل پايانه‌هاي استان با موضوع بررسي راهكارهاي جمع‌آوري تابلوهاي تبليغاتي در حاشيه‌ی راهها برگزار شد.
در اين نشست مهندس شعبانعلی خاوري مدير كل راه و شهرسازي استان گيلان با اشاره به دستاوردهاي سفر رياست جمهوري و «كاروان تدبير و اميد» به استان گفت: تكميل هشت كيلومتر باقيمانده‌ی آزادراه رشت – قزوين، پل آستانه‌ی اشرفيه، پروژه‌ی سراوان- سياهكل و … در دستور كار قرار گرفته است.
ریاست جمهوری همچنین دستور تشكيل شركت آزادراههاي گيلان مشخصاً براي سه پروژه‌ی سراوان –سياهكل –املش- رحيم آباد، محور امامزاده هاشم – انزلي و محور سراوان- فومن- پونل را داد.
وي در ادامه با اشاره با تخصيص اعتبارات امسال و پروژه‌هاي در دست اجرا گفت: در زمینه‌ی ايمني جاده‌ها و حريم راهها جمع‌آوري تابلوهاي تبليغاتي مخصوصاً تابلوهاي سيار اهميت بسیار دارند. آمارها نشاندهنده‌ی اين مطلب است كه 67 درصد از تصادفات سال 93 تصادف عابر پياده و موتور سوار بوده كه بيانگر تاثير تابلوهاي نصب‌شده در حاشيه‌ی راهها در ايجاد حواسپرتي بين رانندگان است.
مهندس خاوري با اشاره به اهميت حفظ و نگهداري از راهها و نقش آن در توسعه و شكوفايي كشور گفت: افزايش روزافزون وسايط نقليه و توسعه‌ی مراكز جمعيتي ،صنعتي، رفاهي و…. در مسير و حاشيه‌ی راهها، نيازمند تامين آسايش و ايمني تردد استفاده‌ كنندگان از مسير است و جمع‌آوري تابلوهاي غيرضروري و تبليغاتي يكي از راههاي تحقق اين مهم خواهد بود.
وي افزود: نصب هر گونه تابلوي اطلاعاتي و تبليغاتي بايد زيرنظر ارگانهاي مربوطه از جمله اداره‌ی کل حمل و نقل و پايانه‌ها و اداره‌ی کل راه و شهرسازي صورت گيرد و در غير اينصورت تخلف محسوب شده و بايد جمع‌آوري گردد.
مهندس خاوري نصب هرگونه تابلو را منوط به كسب مجوز و آگاهي از اصول مكانيابي و معيارهاي فني و رعايت کردن فاكتورهاي گوناگون ايمني عبور و مرور و ترافيك دانست.46

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.