کد خبر : 5181
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸

شکاف بین نسلی تهدیدی برای سلامت جامعه است

شکاف بین نسلی تهدیدی برای سلامت جامعه است

هاتف‌نیوز – مدیر کل بهزیستی استان گیلان در جمع سالمندان و فرهیختگان گفت: باید فاصله‌ی بین نسلها را کم کنیم زیرا شکاف بین نسلی تهدیدی برای سلامت جامعه محسوب می‌شود.

    هاتف‌نیوز – مدیر کل بهزیستی استان گیلان در جمع سالمندان و فرهیختگان گفت: باید فاصله‌ی بین نسلها را کم کنیم زیرا شکاف بین نسلی تهدیدی برای سلامت جامعه محسوب می‌شود.
بر پایه‌ی گزارش «هاتف‌نیوز» به نقل از روابط عمومی اداره‌ی کل بهزیستی استان گیلان، دکتر حسین نحوی‌نژاد با حضور در بنیاد فرزانگان در جمع شماری از سالمندان و فرهیختگان استان افزود: متاسفانه فاصله‌ی بین نسلی باعث شده که جوانان جامعه، مفاخر و فرزانگان خود را نشناسند.
وی تصریح کرد: سالمندان، فرزانگان و ریش‌سفیدان خانواده‌ها می‌توانند برای خانواده و جامعه منبع مهم عاطفه و محبت باشند.
دکتر حسین نحوی‌نژاد افزود: انسان موجودی اجتماعی است و می‌بایست در تعامل با اجتماع و گفتمان گروهی باشد اما هم‌اکنون هر چند افراد در جامعه زندگی می‌کنند اما متاسفانه تنها هستند و تعامل اجتماعی لازم و کافی بین افراد وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها هم‌اکنون به صورت بسته عمل می‌کنند و زندگی شهری و آپارتمان‌نشینی مانع از تعامل مفید و موثر خانواده‌ها و حتی بستگان با هم می‌شود تاکید کرد: در این فرآیند فرزندان بیشترین آسیب را می‌‌پذیرند.
مدیر کل بهزیستی استان گیلان همچنین گفت: همانگونه که فقر می‌تواند زیربنای آسیب اجتماعی باشد، ثروت نیز می‌تواند چنین عملکردی داشته باشد، یکی از مشکلاتی که افراد متمول و صاحب ثروت دارند این است که بعضاً فکر می‌کنند پول و ثروت کمربند حفاظتی برای فرزندانشان و خانواده‌هایشان به منظور پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ایجاد خواهد کرد، اما همین خانواده‌ها زمانی که عزیزانشان دچار آسیب می‌شوند در می‌یابند که راه برگشت آنان بسیار سخت است.
وی تصریح کرد: بهترین لایه‌ی حفاظتی در برابر آسیبهای اجتماعی، تقویت عواطف، انسجام خانوادگی، تعامل مثبت اجتماعی و بهره‌گیری از تجارب سالمندان در خانواده‌ها و همچنین توجه به ارزشهای دینی است.8

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.