کد خبر : 5088
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵

انتقاد استاندار؛ رفتار عجیب برخیها

انتقاد استاندار؛ رفتار عجیب برخیها

سیدحسین ضیابری سیدین – هفته‌یی را که پشت سرنهادیم با انتقاد استاندار گیلان از برخورد و عملکرد برخی سایتها و پایگاههای اطلاع‌رسانی در جریان سفر ریاست جمهوری به استان همراه بود. هر چند قائل به ارزشگذاری در این زمینه نیستیم اما باید عنوان کرد که استادار گیلان از خبرسازی این سایتها در زمینه‌ی بازگشت هواپیمای

سیدحسین ضیابری سیدین – هفته‌یی را که پشت سرنهادیم با انتقاد استاندار گیلان از برخورد و عملکرد برخی سایتها و پایگاههای اطلاع‌رسانی در جریان سفر ریاست جمهوری به استان همراه بود.
هر چند قائل به ارزشگذاری در این زمینه نیستیم اما باید عنوان کرد که استادار گیلان از خبرسازی این سایتها در زمینه‌ی بازگشت هواپیمای حامل ریاست جمهوری به تهران گله کرده و عملکرد آنها را در این زمینه نامناسب دانسته است.
آنچه در باره‌ی انتقاد استاندار گیلان جالب به نظر می‌رسد رفتار عجیب و فرار به جلوي برخی پایگاههای اطلاع‌رسانی از جریان این گله‌مندی است!
این سایتها که خود در جریان سفر ریاست جمهوری منبع و منابع اصلی خبرسازیها بوده‌اند؛ در اقدامی فرافکنانه دیگر سایتها و پایگهای خبری را برای خبرسازی یاد شده محکوم کرده و به این جریان انتقاد نموده‌اند و خود را هم از موضوع یاد شده مبرا دانسته و سیاستی حق‌به‌جانب گرفته‌اند.
البته «هاتف» همواره اعتقاد داشته و دارد که جریانهای خبری باید فرصت و امکان ظهور و بروز داشته باشند. هر چند همیشه مقامات و مسوولان مورد خطاب قرار گرفته ممکن است لب به انتقاد بگشایند و یا از نوع خبررسانی برخی رسانه‌های گروهی گله‌مند باشند اما این حق رسانه‌ها است مطالب و دیدگاههای خود را برای روشنگری افکار و اذهان همگانی انتشار دهند، البته اصول و اعتقادات حرفه‌یی هم حکم می‌کند که این اطلاعات دروغ و یا خبرسازی نباشند و حقی را از کسی ضایع نگردد.
«هاتف» اعتقاد دارد اگر یک رسانه وظیفه‌ و کار حرفه‌یی و اصولی خود را فراموش کند و به دامن خبرسازی و جنجال‌آفرینی کشیده شود، جایگاه خود را در طیف گسترده‌یی از مردم و مخاطبان خود از دست خواهد داد.
انتقاد مقامات و مسوولان از یک یا چندین مطلب در رسانه‌های گروهی به نظر چاره‌ی کار جریانسازیهای کاذب و منحرف نیست اگر ما می‌خواهیم با این جریانسازیها مقابله کنیم، بایستی رسانه‌های گروهی و مطبوعاتی قوی و پرمخاطب داشته باشیم. مطبوعاتی که مردم به آنها اعتماد و اطمینان داشته و تیراژی وسیع داشته باشند. برخوردهای تشویقی و ایجابی مسوولان و حمایتهای مادی و معنوی آنها از رسانه‌های گروهی که تلاش می‌کنند مسوولانه و متعهدانه عمل کنند و اصول و معیارهای حرفه‌یی و صداقت و وجدان کاری را سرلوحه‌ی کار و برنامه‌های خبری، اطلاع‌رسانی و تحلیلی خود قرار دهند یفیناً در عقب‌ راندن و به حاشیه‌کشانیدن سایتها، رسانه‌ها و افرادی که وجدانهای بیدار جامعه را به بازی می‌گیرند، موثر خواهد بود.
اگر حمایتها از رسانه‌های گروهی وظیفه‌شناس و دانش‌محور که تعهد کاری و اخلاق حرفه‌یی را مد نظر قرار می‌دهند صورت گیرد، دیگر رسانه‌های گروهی هم تلاش خواهند کرد خود را به استانداردهای لازم برای رسیدن به چنین جایگاهی برسانند و از موج‌سواری، فرافکنی، خبر و جریانسازی، باجگیری و موقعیت‌طلبی نیز به دور باشند.
تجربه‌ی چنیدن و چندساله‌ی «هاتف» نشان داده که کار حرفه‌یی این موضوع را ضمانت می‌کند چون مردم و افکار عمومی فعالیت و کار صادقانه و حرفه‌یی را می‌شناسند و می‌پسندند و همچنین تندرویها، کجرویها، بیراهه‌ها و نارواها را تشخیص داده و از آنها بیزاری می‌جویند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.