کد خبر : 4914
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵

دکتر روحانی به خبرنگاران گیلان پاسخ گفت امیدواریم راه‌آهن گیلان سال آینده به بهره‌برداری برسد

دکتر روحانی به خبرنگاران گیلان پاسخ گفت امیدواریم راه‌آهن گیلان سال آینده به بهره‌برداری برسد

هاتف نیوز- رئيس جمهور در پایان سفر به استان گیلان با قدرداني از حضور پرشور در آیین استقبال از کاروان «دولت تدبير و اميد» در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در رشت گفت: حضور مردم نشان از عزم آنها براي حمايت از خادمان خود در دولت می‌دهد و مردم و دولت با همدلي، همزباني، هماهنگي و همکاري بيشتر باید تلاش کنند تا به اهداف خود برسند.

هاتف نیوز- رئيس جمهور در پایان سفر به استان گیلان با قدرداني از حضور پرشور در آیین استقبال از کاروان «دولت تدبير و اميد» در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در رشت گفت: حضور مردم نشان از عزم آنها براي حمايت از خادمان خود در دولت می‌دهد و مردم و دولت با همدلي، همزباني، هماهنگي و همکاري بيشتر باید تلاش کنند تا به اهداف خود برسند.
دکتر حسن روحانی همچنین گفت: وزرا و معاونان رئيس جمهور در دو روز گذشته از شهرستانهاي گیلان بازديد کردند و گزارشهاي خود درباره‌ی کاستيها، مشکلات و درخواستهای مردم را ارائه دادند تا براي رسيدگي مطالب آنها پیگیری شود.
وی خاطر نشان کرد: ما در زمينه‌ی راه و راه‌آهن و بندر تصميمات خوبي اتخاذ کرديم و اميدواريم راه‌آهن رشت – قزوين تا سال آينده ابه بهره‌برداري برسد و سپس اين خط از رشت به بندرانزلي و آستارا متصل شود. همچنين تکميل آزاده‌راه رشت – قزوین با اختصاص اعتبار لازم در دستور کار قرار گرفته و اجرايي خواهد شد.
دکتر روحاني با بيان اينکه زمينهاي کوچک کشاورزي بهره‌وري لازم را ندارد از عزم جدی و برنامه‌ريزي دولت براي ايجاد مجتمعهاي کشاورزي چند هکتاري خبر داد و افزود: زمينهاي کوچک بايد با حضور و مشارکت مردم در قالب تعاوني به مجموعه‌هاي بزرگ کشاورزي تبديل گردد.9
رئيس جمهوري احياي طرحهاي مرتبط با توليد ابريشم و تامين نيازهای چايکاران و حل مسائل مربوط به برنجکاری را براي بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه تاثيرگذار دانست و گفت: با توجه به وجود استعداد، پتانسیل و ظرفيت فراوان گیلان براي جذب گردشگر و از آنجایی که زیرساختها و امکانات کافي براي جذب گردشگران در این استان وجود ندارد اما دولت آمادگي دارد تسهيلات لازم را در اختيار بخش خصوصي قرار دهد تا طرحها و پروژه‌های مرتبط را اجرا کنند.
وی به وجود طرحهاي نيمه تمام صنعتي در استان گیلان اشاره کرد و اظهار نمود: بنگاههاي اقتصادي نياز به سرمايه در گردش دارند و بانک مرکزي نیز قول داده که در اين زمينه با اختصاص اعتبار براي تکميل طرحهاي نيمه تمام همکاری کند.
رئيس جمهور در پاسخ به پرسش نماینده‌ی یکی از هفته‌نامه‌های گیلان در باره‌ی توافق هسته‌یی گفت: نمي‌خواهيم راجع به اينکه توافق نشود بحث کنيم زيرا ۱+۵ بيش از همه نيازمند اين توافق است. مهمترين هدف ما در اين توافق اين بود که به دنيا اعلام کنيم اتهامات و فضاسازيهايي که عليه جمهوري اسلامي ايران انجام مي‌دهند واهي است.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره‌ی اقدامات دولت در زمینه‌ی گردشگري استان گيلان اظهار کرد: يکي از آثار و ثمرات بسيار مهم گردشگري ايجاد اشتغال است. اشتغالزايي بيش از آنکه با ارائه‌ی وامهايي در اين زمينه ايجاد شود با رونق اقتصادي، پايدار شده و افزايش مي‌يابد و تمام اهتمام دولت اين است که رونق اقتصادي ايجاد کند.
دکتر روحانی به این پرسش که تکميل طرحهاي نيمه تمام در استان گيلان در چه وضعیتی است؟ چنین پاسخ گفت که طرحهاي نيمه تمام بسیاری در کشور وجود دارد که تکميل آنها نيازمند بودجه‌ی فراوان است و راهي وجود ندارد که اين طرحها به بخش خصوصي واگذار شود، اما دولت در اين زمينه آمادگي دارد تا اين طرحها را به بخش خصوصي واگذار کند.
وی در پاسخ به پرسشی درباره‌ی بهره‌برداري از منابع نفت و گاز درياي کاسپین گفت: اولويت ما بهره‌برداري از منابع مشترک نفت و گاز است و در اين راستا دولت تصميم گرفته تا پايان دولت يازدهم همه‌ی فازهاي پارس جنوبي به بهره‌برداري برسد.
رئيس جمهوري در پاسخ به اینکه برای توسعه‌ی منطقه‌ی آزاد انزلي چه تدابیری اندیشیده شده است، ‌اظهار کرد: دولت در اين راستا دو پروژه‌ی بندر و اسکله‌ی کاسپين و اتصال راه‌آهن به اين منطقه را در نظر گرفته که تکميل اين پروژه‌ها مي‌تواند موجب ايجاد تحول در اين منطقه شود.
دکتر روحاني همچنین درباره‌ی صنعت و کشاورزي استان گيلان گفت: گيلان صرفاً قطب کشاورزي و گردشگري نيست و نبايد از توسعه‌ی صنعت محروم باشد و بسياري از طرحهاي نيمه تمام صنعتي که در استان وجود دارد بايد تکميل شده و به بهره‌برداري برسد و دولت آمادگي دارد تسهيلات لازم را براي واگذاري اين پروژه‌ها به مردم و بخش خصوصي انجام دهد.
گفتنی است به ابتکار تیم رسانه‌یی «دولت تدبیر و امید» در این سفر ریاست جمهوری خبرنگاران استان گیلان بودند که به جای خبرنگاران اعزامی مرکز و پایتخت کشور در مصاحبه‌ی مطبوعاتی ریاست جمهور شرکت نموده و پرسشهای خود را مطرح کردند.8

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.