کد خبر : 4791
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹

امسال جشن پایان طرح هادی روستاهای گیلان برگزار می‌شود

امسال جشن پایان طرح هادی روستاهای گیلان برگزار می‌شود

هاتف‌نیوز – مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان از پایان یافتن تصویب طرح هادی روستاهای استان در طول امسال خبر داد و گفت: با به تصویب رسانیدن طرحهای هادی برای 500 روستای باقیمانده‌ی استان، امسال جشن پایان طرح هادی در استان گیلان به امید خدا برگزار می‌شود.

هاتف‌نیوز – مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان از پایان یافتن تصویب طرح هادی روستاهای استان در طول امسال خبر داد و گفت: با به تصویب رسانیدن طرحهای هادی برای 500 روستای باقیمانده‌ی استان، امسال جشن پایان طرح هادی در استان گیلان به امید خدا برگزار می‌شود.
بر پایه‌ی گزارش خبرنگار «هاتف‌نیوز» مهندس محمد اکبرزاده صبح روز پنجشنبه (بیستم فروردین ماه 1394) در نشست مطبوعاتی خود در جمع دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی استان گیلان با اشاره به فرا رسیدن سی و ششمین سال تاسیس بنیاد مسکن و حساب 100 امام(ره) به تشریح اهداف، برنامه‌ها و عملکرد این نهاد انقلابی پرداخت و گفت: سال گذشته 287 پروژه با اعتباری افزون بر 318 میلیارد و 556 میلیون ریال برای اجرای طرحهای هادی روستایی این استان داشتیم که این میزان اعتبار و پروژه نسبت به سال 92 حدود 238 درصد افزایش داشته است.
وی همچنین خاطر نشان کرد: 383 پروژه‌ی تهیه و بازنگری طرحهای هادی با اعتباری معادل 38 هزار میلیون ریال در سال 93 انجام شده که این میزان در مقایسه با سال 92 از نظر پروژه 219 درصد و از نظر اعتبار 271 درصد افزایش داشته است.20
مهندس محمد اکبرزاده با اشاره به اهداف و برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان اظهار کرد: در «دولت تدبیر و امید» برای گرامیداشت این ایام فرخنده پروژه‌های متنوع عمرانی با اعتبارات تملک داراییهای سرمایه‌یی استانی و ملی، تسهیلات بانکی و بخش خصوصی به ارزش 3029 میلیارد ریال برای شش هزار و 15 پروژه و با اشتغال موقت 15 هزار و 145 نفر را به بهره‌برداری می‌رسانیم که از این تعداد پروژه 4339 واحد پروژه‌ی بهسازی مسکن روستایی و یکهزار و 661 واحد پروژه‌ی طرح خودمالک «مسکن مهر» در شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر است.
وی در ادامه گفت: در بخش معاونت عمران روستایی تهیه و بازنگری طرحهای هادی، اجرای طرحهای هادی روستایی، صدور اسناد روستایی و تملک و واگذاری زمینها را دنبال می‌کنیم و امسال قصد داریم 15 هزار سند روستایی را صادر کرده و صدور سند برای 25 هزار نفر را حل کنیم.
وی همچنین جلوگیری از تغییر کاربری زمینهای کشاورزی را رویکرد مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان در طول امسال عنوان کرد و گفت: به صورت ممیزی نسبت به بازدید میدانی از شهرستانهایی که در اولویت تعرض و تغییر کاربری زمینهای کشاورزی قرار گرفته‌اند، اقدام می‌شود و با اعمال قانون از تغییر کاربری اراضی جلوگیری می‌گردد.
مهندس اکبرزاده بازسازی مسکن روستایی را یکی دیگر از اقدامات این نهاد انقلابی توصیف کرد و گفت: چهار هزار و 339 پروژه‌ی بهسازی مسکن روستایی با اعتبار سه میلیارد و 37 میلیون و 300 هزار ریال و با اشتغالزایی موقت برای 15 هزار و 817 نفر در سال گذشته در سراسر استان گیلان انجام شده است و همچنین ساخت خانه‌های مقاوم روستایی با بهره‌گیری از وامهای ارزانقیمت و نیروهای آموزش دیده‌ی نظارتی به وسیله‌ی خود روستاییان عزیز را در دستور کار داریم که با جدیت دنبال خواهیم کرد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان به اجرای سه هزار و 188 پروژه‌ی طرح خود مالک «مسکن مهر» اشاره کرد و گفت : برای ساخت این تعداد «مسکن مهر» یکهزار میلیارد و 594 میلیون رالی اعتبار پیش‌بینی شده است.
وی سپس به فعالیتهای انجام شده در امور ماشین‌آلات اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با داشتن بیش از 50 دستگاه ماشین سنگین و نیمه سنگین به عنوان یکی از پنج استان رتبه‌ی برتر کشور است که با ارائه‌ی خدمت در حوادث طبیعی و انجام و اجرای پروژه‌های استانی کمک شایان توجهی می‌نماید.
مهندس اکبرزاده در پایان از همکاری و مساعدت مجموعه‌ی رسانه‌های گروهی در انعکاس و بازتاب خبرها و رویدادهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان تشکر کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.