کد خبر : 4371
تاریخ انتشار : شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۶

وضعیت فضای سبز رشت قطعاً بهتر خواهد شد

وضعیت فضای سبز رشت قطعاً بهتر خواهد شد

هاتف‌نیوز – نخستین نشست کمیته‌ی پارکهای و فضای سبز شورای اسلامی کلانشهر رشت به ریاست فاطمه شیرزاد با تاکید بر حفظ و نگهداری هر چه بهتر فضای سبز موجود و توسعه ‌و گسترش آن در سال آینده صبح روز شنبه نهم اسفند ماه امسال در عمارت سفید شهرداری رشت برگزار شد.

   هاتف‌نیوز – نخستین نشست کمیته‌ی پارکهای و فضای سبز شورای اسلامی کلانشهر رشت به ریاست فاطمه شیرزاد با تاکید بر حفظ و نگهداری هر چه بهتر فضای سبز موجود و توسعه ‌و گسترش آن در سال آینده صبح روز شنبه نهم اسفند ماه امسال در عمارت سفید شهرداری رشت برگزار شد.
در این نشست که برخی از اعضای شورا، معاون خدمات شهری، مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز، شهرداران مناطق، کارشناسان، مشاوران و پیمانکاران فضای سبز مناطق مختلف شهرداری رشت حضور داشتند پس از توضحیات اولیه‌ی هادی‌زاده دبیر کمیته‌ی یاد شده در باره‌ی محور برنامه‌، فاطمه شیرزاد در سخنانی تاکید کرد: باید با ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر فضای سبز شهر رشت را افزایش داد و قطعاً وضعیت فضای سبز شهرمان سال 94 بهتر خواهد شد.
رئیس کمیته‌ی پارکها و فضای سبز شورای اسلامی کلانشهر رشت در سخنان خود همچنین گفت: پارکها و فضای سبز شهری یکی از مهمترین مراکز خدمات‌رسانی رفاهی و شهری است که علاوه بر ایجاد شادابی و نشاط اجتماعی بنا به فرموده‌ی مقام معظم رهبری توسعه‌ی آن نباید جزو مسائل فرعی تلقی شود بلکه باید در کنار رسیدگی به مسائل و موضوعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به ضرورتهای این موضوع نیز توجه گردد.
وی با بیان اهداف این کمیته گفت: نظارت بر حسن اجرای کارها، مطالعه و بهسازی فضای سبز شهری، نظارت بر حفظ و نگهداری فضای سبز، آموزش شهروندان برای حفاظت از وضعیت موجود و توانمندسازی نیروهای سازمانی در این جهت از اهداف کمیته‌ی فضای سبز شورای اسلامی کلانشهر رشت است.
رئیس کارگروه رسیدگی به قشرهای آسیب‌پذیر جامعه تاکید کرد: بایستی از معاونت خدمات شهری شهرداری رشت نیز قدردانی کرد که با توزیع امکانات و خدمات در مناطق مختلف شهر تلاش می‌کنند تا گامهای اساسی برای عدالت‌محوری در مناطق برداشته شود و ان‌شاءالله در سال 94 با اقداماتی که صورت می‌گیرد سرانه‌ی فضای سبز محلات و در کل شهر رشت افزایش یابد و شادابی و نشاط اجتماعی در محلات شهرمان به ویژه محلات کمتر توسعه‌یافته که قشرهای زحمتکش جامعه را در خود جای می‌دهد، گسترش یابد.
فاطمه شیرزاد همچنین گفت: با توجه به اینکه «هفته‌ی درختکاری و منابع طبیعی» نزدیک بوده و «روز درختکاری» هم روز 15 اسفند ماه است، امیدواریم سازمان پارکها و فضای سبز شهر رشت برنامه‌هایی مفصل برای «استقبال از بهار» داشته باشد.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی کلانشهر رشت گفت: باید تلاش کنیم تا شاهد ایجاد بوستانها و پارکها در محلات مختلف شهر رشت و توزیع عادلانه‌ي امکانات در این بخش، برای اهالی محلات حاشیه‌ی شهر باشیم.
وی در ادامه با تشکر از حضور تک تک اعضا در این نشست بر ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر رشت تاکید کرد و گفت: باید با هماهنگی با دیگر دستگاههای اجرایی از جمله منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی و… با توجه به تاکیدات مدیر کل حفاظت محیط زیست و به ویژه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست سرکار خانم دکتر ابتکار و همکاری دلسوزانه‌ی دکتر نجفی استاندار گیلان این موضوع را اجرایی کرده و از «هفته‌ی درختکاری» امسال ایجاد کمربند سبز برای شهر رشت را اجرایی کنیم.
مهندس علی بهارمست معاون خدمات شهری شهرداری رشت نیز پس از سخنان فاطمه شیرزاد، در سخنانی گفت: در گذشته‌یی نه چندان دور پارکهای شهر رشت وضعیت چندان مطلوب نداشتند اما در یکسال گذشته با همکاری پیمانکاران محترم فضای سبز شهری، اقدامات خوبی در این بخش انجام شده است.
وی نخستین گام برای بهبود فضای سبز را شناسایی وضعیت موجود عنوان کرد و گفت: با توجه به علاقه‌مندی تک تک اعضای شورا به فعالیت هر چه بیشتر در این بخش امیدواریم در سال 1394 پس از کار و تلاش بر روی پارکهای اصلی وارد فاز اجرای کار در بوستانهای محلات شویم.
وی همچنین وضعیت موجود را در شان و منزلت مردم و شهروندان رشت ندانست و افزود: اما اعتقاد دارم دوستانم در بخشهای مختلف با نقدینگی موجود تمام سعی و تلاش خود را انجام داده‌اند.
مهندس بهارمست اجرای فاز اول پروژه‌ی آب خام و آبیاری قطره‌یی را در رینگ مدرس، رسالت و چمران و اجرایی کردن آن برای دیگر بلوارها را در یک پروسه‌ی سه یا چهار ساله از اقدامات موثر برای استفاده‌ی بهینه از آب موجود و کارآیی بهتر فضای سبز دانست و گفت: دوستانمان در سازمان پارکها و فضای سبز تلاش می‌کنند همزمان با نگهداری فضای سبز موجود اقدامات توسعه‌یی را نیز انجام داده و پروژه‌های کلیدی را در این زمینه به اجرا درآورند.
وی همچنین به بخشی از اقداماتی که قرار است در پروژه‌ی «استقبال از بهار» صورت گیرد، اشاره کرد.
سپس مهندس حسین‌زاده مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کلانشهر رشت در سخنانی به سه حوزه‌ی نگهداری، بازپیرایی و توسعه‌ی فضای سبز رشت اشاره کرد و اقدامات این سازمان در هر یک از این موارد را برشمرد و گفت: در زمینه‌ی نگهداری و حفاظت از وضعیت موجود مهمترین مساله همکاری همه‌ی مردم و شهروندان است.
مهندس حسین‌زاده در ادامه گفت: اقدامات توسعه‌یی و بازپیرایی نیز در طول سال کماکان انجام شده و می‌شود و به ویژه در «هفته‌ی درختکاری» و روزهای آخر سال و نزدیک به نوروز هم این اقدامات شدت می‌یابد.
وی نصب وسایل بازی کودکان در بوستانهای شهر، اجرای سیستم آبیاری پارک شهر، سیستم صوتی در پارکها و بوستانها، فراهم کردن کفپوش محل بازی کودکان، نصب المانهای مختلف در بوستانها، بهسازی سرویسهای بهداشتی پارکها، رنگ‌‌آمیزی جدولها و بلوارها و پارکها، گل‌آرایی میدانها به ویژه میدان شهرداری و پیاده‌راه علم‌الهدی و… را از جمله اقدامات سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کلانشهر رشت عنوان کرد و گفت: این سازمان برای «استقبال از بهار» امسال برنامه‌های مفصلی دارد.1
پس از سخنان مهندس حسین‌زاده برخی از اعضای شورا که به جمع حاضر اضافه شدند از جمله اسماعیل حاجی‌پور، سیدرضا موسوی روزان و رضا رسولی هم نقطه نظراتشان را در زمینه‌ی مورد بحث بیان کردند و در ادامه مریم گل‌احضار شهردار منطقه‌ی 2، موسی‌زاده شهردار منطقه‌ی 4 بازدیدی مشاور کمیسیون بهداشت شورا و برخی از پیمانکاران مسائلشان را در زمینه‌ی نگهداری و توسعه‌ی فضای سبز مطرح نمودند.
فاطمه شیرزاد هم در پایان این نشست تاکید کرد: که چون این نشست نخستین گام کمیته‌ی پارکها و فضای سبز شورای اسلامی کلانشهر رشت بوده، بالطبع مباحث کلی مطرح شد و ان‌شاءالله در جلسات آینده به صورت تخصصی به مباحث مختلف این بخش پرداخته خواهد شد.
تداوم جلسات این کمیته، لزوم توجه شهروندان به حفاظت از فضای سبز، فرهنگسازی برای حفاظت از فضای سبز شهری، بهره‌گیری از رسانه‌های گروهی، شناسایی و تجلیل از شهروندانی که در توسعه‌ی فضای سبز گام برمی‌دارند، پاکسازی ورودیهای شهر رشت، و خلاقیت در انجام کارهای این حوزه از مباحثی بود که در نخستین نشست کمیته‌ی پارکها و فضای سبز مطرح شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.