کد خبر : 4194
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴

از «سوکاروچ» رشت دیدن کنید

از «سوکاروچ» رشت دیدن کنید

هاتف نیوز- نمایشگاه آثار هنر ابداعی سوکاروچ(سوخته‌کاری روی چوب) استاد عباس کنعانی از 11 تا 16 بهمن 93 در «نگارخانه‌ی مارلیک مجتمع فرهنگی – هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت دایر شد.

    هاتف نیوز– نمایشگاه آثار هنر ابداعی سوکاروچ(سوخته‌کاری روی چوب) استاد عباس کنعانی از 11 تا 16 بهمن 93 در «نگارخانه‌ی مارلیک مجتمع فرهنگی – هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت دایر شد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در این نمایشگاه۲1 تابلوی سوخته‌کاری شده روی چوب در ابعاد40 در 60 و 80 در 90 به همت محمد کنعانی به معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.
برپایه‌ی این گزارش درسبک سوخته‌کاری روی چوب،هنرمند بدون استفاده از رنگ وتنهاباسوزاندن سطح چوب آثارهنری را خلق می‌کند و با استفاده از گرمای هویه و به کمک قلمهای فلزی، تصاویری زیبا و بدیع را می‌آفریند.
گفتنی است؛استاد عباس کنعانی متولد 1348 کتمجان از توابع ضیابر صومعه‌سرا است. وی دارای مدرک لیسانس مدیریت دولتی بوده و هم‌اکنون کارشناس مالی اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان است.17
وی سابقه‌ی برگزاری نمایشگاههای گوناگون را در کشورها و شهرهای مختلف در کارنامه‌ی هنری خود دارد از جمله برگزاری نمایشگاه در نخستین هفته‌ی فرهنگی ایران در شهر مینسک کشور بلاروس(1383)، برگزاری نمایشگاه در هفته‌ی فرهنگی ایران در امارات(1384)، هفته‌ی فرهنگی ایران در کشور پاکستان(1390) و برگزاری 20 نمایشگاه داخلی.
عباس کنعانی همچنین برگزیده‌ی جشنواره‌ی صنایع دستی ایران در شهر اراک، برگزیده‌ی اولین و سومین جشنواره‌ی نخبگان بسیجی ایران در شهر تهران، برگزیده‌ی سومین جشنواره‌ی نگارهای چوبی ایران در شهر تهران، برگزیده‌ی هفته‌ی فرهنگی گیلان در رشت نیز هست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.