کد خبر : 4050
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸

اجرای طرحهای فاضلاب 11 شهر گیلان 15 هزار میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

اجرای طرحهای فاضلاب 11 شهر گیلان 15 هزار میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

هاتف‌نیوز – مدیرعامل شرکت آبفای استان گیلان اجرای طرح فاضلاب در 11 شهر این استان را نیازمند 15 هزار میلیارد ریال اعتبار اعلام کرد.

    هاتف‌نیوز – مدیرعامل شرکت آبفای استان گیلان اجرای طرح فاضلاب در 11 شهر این استان را نیازمند 15 هزار میلیارد ریال اعتبار اعلام کرد.
مهندس کاظم لطفی با اشاره به اینکه 11 شهر رشت، بندر انزلی، بندر آستارا، تالش، فومن، صومعه‌سرا، آستانه‌ی اشرفیه، سیاهکل، لاهیجان، رودسر و لنگرود برای برخورداری از اجرای طرح فاضلاب هستند گفت: از شهرهای رشت و انزلی می‌توان به عنوان شهرهای برخوردار از اعتبارات بانک جهانی نام برد.
وی افزود: با توجه به تحریمهای موجود به دلیل قطع خط اعتباری پروژه‌های این دو شهر نیز متوقف گردید و از سال 93 برای جلوگیری از آلایندگی رودخانه‌ها نسبت به اجرای مجدد طرح اقدام شد.
مهندس لطفی پروسه‌ی زمانبندی شده برای جمع‌آوری فاضلاب از رودخانه‌های رشت را پنجساله اعلام کرد و تصریح نمود: در «دهه‌ی فجر» امسال با بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ PSW با ظرفیت 400 تا 500 لیتر در ثانیه 20درصد فاضلاب رشت در محدوده‌ی غرب جمع‌آوری شده و به تصفیه‌خانه‌ی فخب منتقل خواهد شد.
وی در ادامه افزود: با بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ PSK نیز در «هفته‌ی دولت» سال 94 در پروسه‌یی 9 ماهه در مجموع حدود 800 لیتر در ثانیه فاضلاب به تصفیه‌خانه‌ی فخب منتقل می‌گردد که بخشی از مناطق شرقی رشت را در برداشته و در مجموع 30درصد فاضلاب رشت ساماندهی خواهد شد.9
مدیرعامل شرکت آبفای استان گیلان با بیان برنامه‌های اجرایی ساماندهی 70 درصد قیمانده‌ی فاضلاب رشتٰ اظهار کرد: در سالهای 94 و 95 به ظرفیت انتقال فاضلاب به تصفیه‌خانه 20درصد افزوده شده و همچنین نسبت به احداث تصفیه‌خانه‌های Local و محلی در مسیر رودخانه‌های رشت اقدام خواهد شد.
وی با اشاره به توافقها و نشستهای تخصصی با اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در راستای احیای رودخانه‌های «زرجوب» و «گوهررود» احداث تصفیه‌خانه‌های local در مسیر دو رودخانه را بهترین و کوتاهترین راه دانست که مانع ورود فاضلاب به رودخانه‌ها خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آبفای استان گیلان اجرای طرح فاضلاب در 11 شهر استان را نیازمند تخصیص اعتبار یکهزار و 500 میلیارد تومانی دانست و افزود: 500 میلیارد تومان از محل اعتبارات بانک توسعه‌ی اسلامی تأمین خواهد شد و پنج شهر نیز در موافقتنامه بانک بوده و در اصلاحیه‌ی آن چهار شهر دیگر هم افزوده خواهد شد.
مهندس لطفی تأمین اعتبار مورد نیاز شهرهای رشت و انزلی را از خط اعتباری دولت و محل اعتبارات تبصره‌ی 3 و مشارکت مردمی عنوان کرد و افزود: با حمایت نمایندگان استان و نگاه ویژه‌ی استاندار گیلان به طرحهای آب و فاضلاب استان انتظار داریم اعتبار مورد نیاز برای استان دیده شود.
وی همچنین با تأکید بر اینکه نشستهای تخصصی با معاونت راهبردی ریاست جمهوری و تیم کارشناسی تنظیم بودجه‌ی 94 از دیگر فعالیتهای این شرکت برای تحقق اعتبارات مورد نیاز است، یادآور شد: 77 میلیارد تومان برای اجرای طرح فاضلاب رشت و انزلی از محل اعتبارات دولتی نیز تامین می‌گردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.