کد خبر : 3927
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲

نخستین «خانه‌ی فرهنگ محله‌ی رشت» گشایش می‌یابد

نخستین «خانه‌ی فرهنگ محله‌ی رشت» گشایش می‌یابد

هاتف‌نیوز – عليرضا قانع سرپرست سازمان فرهنگي – ورزشي شهرداري کلانشهر رشت از افتتاح و بهره‌برداري از نخستين «خانه‌ي فرهنگ محله»‌ در آينده‌یي نزديك در رشت خبر داد.

    هاتف‌نیوز – عليرضا قانع سرپرست سازمان فرهنگي – ورزشي شهرداري کلانشهر رشت از افتتاح و بهره‌برداري از نخستين «خانه‌ي فرهنگ محله»‌ در آينده‌یي نزديك در رشت خبر داد.
بر پایه‌ی گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي – ورزشي شهرداري کلانشهر رشت، قانع با تاكيد بر اولويتهاي این سازمان در جهت ارتقاي سطح فرهنگ شهروندان آموزش حقوق شهروندی به خانواده‌ها، توسعه‌ی فضاهاي فرهنگي و همچنين جلب مشاركت همگانی مردم در انجام فعاليتهاي فرهنگي و اجتماعی شهر و محلات، اظهار کرد: اولين «خانه‌ی فرهنگ محله‌ي رشت» در محله‌ی حميديان افتتاح مي‌شود.
وي خاطر نشان كرد: در گشايش نخستين «خانه‌ي فرهنگ محله» دفتر امور بانوان استانداري گيلان، اداره‌ي كل آموزش فني و حرفه‌اي استان و اداره‌ي كل بهزيستي استان مشاركت دارند.
سرپرست سازمان فرهنگي – ورزشي شهرداري کلانشهر رشت حضور شهروندان در «خانه‌ی فرهنگ محله»، برگزاري دوره‌هاي مختلف آموزشي، تلاش در جهت احياي هويت محله، توزيع بهتر امكانات فرهنگي، اجتماعي و خدماتي شهرداري در نقاط مختلف شهر را از اهداف ايجاد «خانه‌ی فرهنگ محله» در رشت برشمرد و تاكيد كرد: ارائه‌ی آموزشهاي فني و حرفه‌اي، ارائه‌ي خدمات مشاوره‌یي به خانواده‌ها و آموزشهاي تخصصي به بانوان و همچنين ارائه‌ي وسايل بازي و آموزشهاي شهروندي به كودكان از جمله برنامه‌هايي خواهد بود كه در «خانه‌ي فرهنگ محله» دنبال مي‌گردد.
عليرضا قانع ابراز اميدواري كرد: با افتتاح اين خانه در محله‌ي حميديان بتوانيم در جهت افزايش قدرت خلاقيت كودكان و آشنايي هرچه بيشتر خانواده‌ها با حقوق شهروندي و رعايت مقررات و قوانين شهري گامي موثرتری برداريم.40
وي در ادامه گفت: در راستاي فرهنگسازي و فراهم كردن محيطي سالم و پرنشاط ابتدا براي محلاتي كه شهروندان با كمبود فضاهاي فرهنگي رو به رو هستند «خانه‌ی فرهنگ محله» راه‌اندازي مي‌شود و در آينده برنامه‌هاي عملي برای افتتاح این خانه‌ها در تمامي محلات شهر با هدف ايجاد زمينه‌هاي لازم براي افزايش مشاركت فرهنگي شهروندان و ارتقاي سطح فرهنگ عمومي و شهروندي اجرا خواهد گرديد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.