کد خبر : 3703
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴

برای بالا بردن ضریب ایمنی حمل و نقل مسافر و کالا باید ناوگان حمل و نقل ما نوسازی و بهسازی شود

برای بالا بردن ضریب ایمنی حمل و نقل مسافر و کالا باید ناوگان حمل و نقل ما نوسازی و بهسازی شود

هاتف‌نیوز – مدیر کل حمل و نقل پایانه‌های استان گیلان در نشست خبری خود با دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی استان از نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل همگانی به عنوان اقدامی در جهت تامین امینی و بالابردن ضریب ایمنی در جابه‌جایی مسافر و کالا یاد کرد.

    هاتف‌نیوز – مدیر کل حمل و نقل پایانه‌های استان گیلان در نشست خبری خود با دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی استان از نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل همگانی به عنوان اقدامی در جهت تامین امینی و بالابردن ضریب ایمنی در جابه‌جایی مسافر و کالا یاد کرد.
بر پایه‌ی گزارش خبرنگار «هاتف نیوز» مهندس ناصرآل محمدی با درخواست همکاری از بانکها برای پرداخت وام نوسازی ناوگان همگانی حمل و نقل مسافر و کالار گفت: هر چند هم‌اکنون بانکها در این زمینه فعالیت کمی دارند اما ما امیدواریم سازمان راهداری کشور از طریق شورای اقتصاد مصوبه‌یی بگیرد تا بخشی از سودهای بانکی در زمینه‌ی نوسازی ناوگان حمل و نقل همگانی از طریق هدفمندی یارانه‌های سوخت جبران شود.
مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان گیلان گفت: در این استان هم‌اکنون 165 شرکت و موسسه‌ی حمل و نقل کالا(داخلی)، 112 شرکت حمل و نقل مسافر، سه‌ شرکت حمل و نقل بین‌المللی کالا و یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی مسافرفعالیت می‌کند و همچنین 100 نمایندگی شرکت حمل و نقل بین‌المللی کالا در گیلان فعال است.
مهندس آل محمدی افزود: 10 هزار و 160 دستگاه وسیله‌ی حمل و نقل همگانی که سه هزار و 278 دستگاه در بخش مسافر و ششهزار و 882 دستگاه در بخش کالا فعال می‌کنند، در استان گیلان ناوگان حمل و نقل همگانی ما را تشکل می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه 12 هزار و 500 راننده‌ی فعال در این بخش مشغول به خدمت هستند گفت از این تعداد هشت هزار راننده دربخش کالا و چهار هزار و 500 راننده در بخش مسافر فعالیت می‌کنند.2
مهندس ناصر آل محمدی خاطر نشان کرد: در هشت ماهه‌ی گذشته‌ی امسال حدود5/2 میلیون تن کالا به وسیله‌ی 383 هزار دستگاه خودرو جابه‌جا شده که 38 درصد در بخش استانی و 62 درصد در بخش برون استانی بوده است. همچنین در این مدت بیش از چهار میلیون مسافر را ناوگان حمل و نقل همگانی جابه‌جا کرده‌اند که 53 درصد درون استانی و 47 درصد برون استانی بوده است.
مدیر کل حمل و نقل پایانه‌های استان گیلان سپس به میزان کالای جابه‌جا شده با ناوگان حمل و نقل استان در هشت ماهه‌ی گذشته اشاره نمود و گفت: در این مدت150 هزار و 880 تن کالا از مرز آستارا وارد استان گیلان و 552 هزار و 221 تن کالا هم از این مرز صادر شده که در واردات رتبه‌ی دوم کشور و در صادرات رتبه‌ی سوم کشور کسب شده است.
او همچنین گفت: در این مدت 339 هزار و 38 تن کالا از استان ترانزیت شده که از این میزان 309 هزار و 602 تن از مرز آستارا و 29 هزار و 436 تن از مرز انزلی ترانزیت گردیده است.
وی در ادامه گفت: تاکنون 10 مجتمع خدماتی – رفاهی در استان بهره‌برداری شده و 12 مجتمع دیگر نیز در حال احداث است که با بهره‌برداری از آنها میزان خدماتدهی به مسافران بهبود می‌ایبد.
مهندس آل محمدی در ادامه به موضوع «ایمنی و ترافیک» اشاره کرد و گفت: طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه‌ی راهها و جاده‌های استان امسال هم اجرایی شده و 45 مدرسه‌ی حاشیه‌ی راههای گیلان در قالب اجرای این طرح در بخش آموزش قرار گرفتند و 25 مدرسه‌ی ابتدایی و راهنمایی هم از اقدامات فیزیکی در این زمینه بهره‌مند شدند.
گفتنی است اسحاق نبی‌نیا رئیس کانون انجمنهای صنفی حمل و نقل کالای استان گیلان و ناصر یوسفی رئیس کانون انجمنهای صنفی حمل و نقل مسافر استان گیلان نیز در این نشست مطالبی برای خبرنگاران بیان کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.