کد خبر : 3590
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۸

خبری خوب و دلچسب که این دکتر فرهنگی، نوید اجرای آن را داد!

خبری خوب و دلچسب که این دکتر فرهنگی، نوید اجرای آن را داد!

هاتف‌نیوز – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان خبر داد که : «هفته‌ی فرهنگ و هنر رشت» با هدف معرفی شاخصها، توانمندیها و استعدادهای فرهنگی و هنری این شهرستان، بهمن ماه امسال در رشت برگزار خواهد شد.

    هاتف‌نیوز – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان خبر داد که : «هفته‌ی فرهنگ و هنر رشت» با هدف معرفی شاخصها، توانمندیها و استعدادهای فرهنگی و هنری این شهرستان، بهمن ماه امسال در رشت برگزار خواهد شد.
بر پایه‌ی گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، دکتر فیروز فاضلی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه سال 93 را مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری کرده‌اند، از این رو برگزاری چنین برنامه‌ها و آیینهایی زمینه را برای تقویت و توسعه‌ی فرهنگ ملی ایران اسلامی فراهم می‌آورد چرا که باید از این ظرفیتها و توان و همچنین هنرِ هنرمندان شهرمان – رشت – بهترین بهره‌ها را بگیریم.
وی با بیان اینکه «هفته‌ی فرهنگ و هنر رشت» از اول تا ششم بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد، افزود: این برنامه به نوعی پیشواز از جشنهای سی و هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران و با عنوان پیشواز این برنامه‌ها در رشت برگزار می‌شود و فرصتی ارزشمند برای معرفی بخشی از توانمندیهای هنرمندان و فعالان فرهنگی شهر رشت در اختیار آنان گذارده خواهد شد.
دکتر فاضلی با اشاره به اینکه تقویت و حمایت برنامه‌های فرهنگی و هنری یکی از مسائلی است که در صورت برگزاری هفتهی یاد شده اتفاق خواهد افتاد، گفت: برپایی «هفته‌ی فرهنگ و هنر رشت» بی‌شک اتفاق مبارک و میمونی در عرصه‌ی هنر و فرهنگ این شهر و سرآغاز توسعه و تقویت بنیانهای فرهنگی و هنری رشت خواهد بود.6
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در ادامه، جزییات برنامه‌های طرح «هفته‌ی فرهنگ و هنر رشت» را برپایی نمایشگاه 100 سال هنر خوشنویسی رشت، نمایشگاهی از آثار نقاشان رشت، نمایشگاه کتابهای منتشر شده با موضوع شهر رشت، شبهای موسیقی رشت، شبهای فیلم رشت، چندین اجرای تاتر فاخر رشت و نمایشگاه عکس آثار عکاسان برتر شهر رشت با موضوع این شهر عنوان کرد.
وی همچنین رونمایی از کتاب مفاخر معاصر رشت، اجرای شب شعر گیلکی با حضور شاعران گیلکی‌سرا، سرگذشت‌پژوهی مفاخر معاصر رشت (از یکصد سال گذشته تاکنون)، نمایشگاه صنایع دستی شهرستان رشت، جشن بزرگ فرزندان گیل، شبی با قرآن با حضور قاری بین‌المللی حامد شاکرنژاد و عصری با خاطره با معرفی شهدای هنرمند رشت را از دیگر بخشهای طرح «هفته‌ی فرهنگ و هنر رشت» اعلام کرد.
این مقام مسوول فرهنگی تصریح کرد: منابع مالی این طرح با کمک مسوولان شهرستانی و نمایندگان محترم شهر رشت در مجلس شورای اسلامی تأمین خواهد شد.
دکتر فاضلی در پایان با اعلام این مطلب که رشت یکی از کهن‌ترین خاستگاههای فرهنگ و هنر این سرزمین است، افزود: این شهر پهنه‌یی گسترده است با فرهنگها و هنرهای گوناگون، شناخت و معرفی این اقلیمها و هنرها نقشی بسیار تاثیرگذار در شکلگیری فرهنگ و هنر آینده این شهر هنرپرور و هنردوست خواهد داشت بنابر این برای شناخت و حفظ آن باید گامهای استوار برداشت و دستاورد هنرمندان گذشته و حال این شهر را به نسل جوان و نسلی که فردای این دیار از آن اوست سپرد.

شایان گفتن است طرح برگزاری «هفته‌ی فرهنگ و هنر رشت» که به وسیله‌ی اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت مطرح شد در نشست شورای معاونان که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و معاونان این اداره‌ی کل، صبح روز سه‌شنبه 18 آذر ماه در «مجتمع فرهنگی – هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت» برگزار شد، مورد تصویب قرار گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.