کد خبر : 3519
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲

گروههای ویژه‌ی گشت و بازرسی بر کار نانواییهای گیلان نظارت می‌کنند

گروههای ویژه‌ی گشت و بازرسی بر کار نانواییهای گیلان نظارت می‌کنند

هاتف نیوز – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به افزایش نظارتها در تولید و عرضه‌ی نان در دستور کار این سازمان است، گفت: با هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی و یا کم‌فروشی به شدت برخورد می‌شود.

    هاتف نیوز – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به افزایش نظارتها در تولید و عرضه‌ی نان در دستور کار این سازمان است، گفت: با هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی و یا کم‌فروشی به شدت برخورد می‌شود.
دکتر علی منتظری با اعلام افزایش قیمت انواع نان در گیلان همزمان با سراسر کشور گفت: طبق مصوبه‌ی کارگروه آرد و نان استان، قیمتهای جدید نان همراه با افزایش در وزن چانه‌ی آرد برای پخت نان، قیمت بربری با وزن چانه‌ی 475 گرم از قرار هر عدد 500 تومان، نان سنگک با وزن چانه‌ی 550 گرم هر عدد 650 تومان، نان لواش سنتی با وزن چانه‌ی 160 گرم هر عدد 170 تومان و نان تافتون با وزن چانه‌ی 260 گرم هر عدد به قیمت 300 تومان به شهروندان عرضه می‌شود.41
وی خاطر نشان کرد: اصلاح قیمتها بر اساس مصوبه‌ی هیأت دولت از عصر روز سه‌شنبه در استان گیلان آغاز شده و با توجه به تغییر نکردن در قیمت انواع نان در طول دو سال گذشته و نیز به منظور جبران هزینه‌های افزایش دستمزد و هزینه‌های جانبی نانواییها و تلاش در افزایش کیفی‌سازی پخت نان، این افزایش قیمتها اعمال شده است.
وی با اشاره به آزادسازی نرخ نان و حذف یارانه‌ی آرد و نان با هدف ایجاد رقابت در تولیدکنندگان آرد و نانواییها تا پایان سال 94 گفت: آزادسازی نرخ نان در سه مرحله شامل آذر ماه 93 و ماههای خرداد و آذر سال 94 اجرایی می‌شود و نان با قیمت واقعی تمام شده، در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به افزایش200 تومانی در قیمت گندم گفت: گندم با نرخ 665 تومان به وسیله‌ی شرکت غله و خدمات بازرگانی برای فرآوری و تولید آرد در اختیار کارخانه‌ها قرار می‌گیرد.
دکتر منتظری خاطر نشان کرد: در این راستا قیمت آرد فرآوری شده مخصوص نان بربری با 18درصد سبوسگیری کیلویی 825 تومان، آرد مخصوص نان سنگک با میزان 15درصد سبوسگیری کیلویی 815 تومان و آرد مخصوص نان لواش و تافتون با میزان 12 درصد سبوسگیری کیلویی 810 تومان به نانوایان عرضه می‌شود.
وی با اشاره به سرانه ی هفت کیلویی مصرف آرد مخصوص خبازی در استان گیلان گفت: میزان کل مصرف ماهیانه‌ی آرد نانوایی در استان گیلان بیش از 17 هزار تن است که این میزان آرد از فرآوری بیش از 22 هزار تن گندم به دست می‌آید.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: به منظور رفاه حال شهروندان گیلانی و جلوگیری از هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی و یا کم‌فروشی در عرضه‌ی نان، اولویت و تمرکز بازرسیهای اداره‌ی بازرسی و نظارتِ سازمان صنعت، معدن و تجارت بر واحدهای نانوایی استان قرار گرفته است و در صورت مشاهده‌ی هرگونه تخلف با متخلفان طبق مقررات برخورد خواهد شد.
وی همچنین تصریح کرد: اکیپهای ویژه‌ی بازرسی در دو نوبت صبح و عصر در سراسر استان بر عملکرد نانواییها نظارت می‌کنند و شهروندان گیلانی نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، گزارش و شکایت خود را به سامانه‌ی 124 اطلاع دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.