کد خبر : 3295
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳

دو سناریو برای انتخاب شهردار رشت؛ «داخلِ خارج یا خارجِ داخل»

دو سناریو برای انتخاب شهردار رشت؛ «داخلِ خارج یا خارجِ داخل»

    سیدحسین ضابری سیدین – پس از استیضاح و برکناری محمدابراهیم خلیلی از سمت شهرداری کلانشهر رشت که توانسته بود چند ماهی شهر رشت را به آرامش برساند و کارهای مربوط به بخش عمرانی و خدمات شهری را تا حدودی سر و سامان دهد، تا زمان انتخاب شهردار جدید، سرپرست به عنوان سرپرست برگزیده شد

    سیدحسین ضابری سیدین – پس از استیضاح و برکناری محمدابراهیم خلیلی از سمت شهرداری کلانشهر رشت که توانسته بود چند ماهی شهر رشت را به آرامش برساند و کارهای مربوط به بخش عمرانی و خدمات شهری را تا حدودی سر و سامان دهد، تا زمان انتخاب شهردار جدید، سرپرست به عنوان سرپرست برگزیده شد و از آن زمان زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه برخی از اعضای شورا سودای شهرداری رشت را در سر می‌پرورانند کم‌کم قوت گرفت.
این شایعه آنقدر قوی شد و برخی از سایتهای اطلاع‌رسانی هم آنقدر به آن دامن زدند که چند هفته پیش نماینده‌ی ولی فقیه در استان گیلان لب به شکوه گشود و به اعضای شورای شهر رشت هشدار داد که شما نماینده‌ی مردم هستید و مردم برای شهردار شدن به شما رای نداده‌اند.
به دنبال این انتقادات صریح و روشن مرزبندیهای شوراییان شهر رشت وجهه‌یی جدی‌تر گرفت و همینک دو سناریوی جدید برای انتخاب شهردار رشت وجود دارد. شهردار رشت از داخل شورا انتخاب شود یا خارج از شورا؟!
اعضای شورای اینک بر سر دو راهی قرار گرفته‌اند که آیا شهردار را از بین 15 عضو شورا برگزینند یا فردی را از خارج شورا بر این مسند بنشانند.
هر چند بیشتر اعضای شورای شهر وقتی سخن می‌گویند از وفاق، همدلی و تعامل با مسوولان و مقامات ارشد استان و شهر سخن می‌رانند اما بایستی دید که‌آیا وقتی پای عمل هم برسد این شعارها و حرفها جامه‌ی عمل هم می‌پوشد یا خیر؟
حال که نماینده‌ی ولی فقیه به عنوان یکی از دو مقام ارشد استان که از بلندپایه‌ترین مقامات گیلان محسوب می‌شود نظر خود را چنین واضح و روشن بیان کرده باید منتظر ماند و دید آیا همچنان مرغ برخی آٔایان در شورا یک پا دارد و قصد دارند شهردار را از داخل انتخاب کنند یا به خارج هم توجه می‌کنند؟!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 5 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.