کد خبر : 3096
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱

تعرفه‌های خدمات سلامت در گیلان مورد نظارت قرار می‌گیرد

تعرفه‌های خدمات سلامت در گیلان مورد نظارت قرار می‌گیرد

هاتف‌نیوز – در نشست شورای اداری دانشگاه علوم پزشکی گیلانعنوان شد که سامانه‌ی ملی 1690 برای پاسخگویی و نظارت بر اجرای تعرفه‌ی خدمات سلامت فعال شده و آغاز به کار کرده است.

    هاتف‌نیوز – در نشست شورای اداری دانشگاه علوم پزشکی گیلانعنوان شد که سامانه‌ی ملی 1690 برای پاسخگویی و نظارت بر اجرای تعرفه‌ی خدمات سلامت فعال شده و آغاز به کار کرده است.
بر پایه‌ی گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان شورای اداری این دانشگاه با حضور ریاست، معاونان و مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی گیلان روز دوشنبه 19 آبان ماه امسال در دانشکده‌ی پرستاری مامایی رشت برگزار شد.
این گزارش می‌افزاید: در ابتدای این نشست روفسور انوش برزیگر ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اثرات معنوی ماه محرم و الگو گرفتن از فرهنگ عاشورا اظهار کرد: اثرات این فرهنگ انسان را به سمت درجات معنوی سوق می‌دهد و از آنجایی که خداوند متعال جوهره‌ی خود را در ما نهاده، ما باید با اعمال نیک و برجسته کردن صفات نیکو در خود، روحمان را ارتقا بدهیم و از جهل به روشنایی و از نابینایی به بینایی معنوی برسیم.
وی لازمه‌ی دستیابی به این مهم را ابتدا خودشناسی و سپس رسیدن به خداشناسی دانست.
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان گیلان با تاکید بر مهرورزی و خدمت با عشق به مردم از آن به عنوان مسیری برای دستیابی انسان به کمال و خشنودی خداوند یاد کرد.
در ادامه دکتر آشوبی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شروع مرحله‌ی سوم طرح تحول نظام سلامت از اول مهر ماه امسال با ابلاغ کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت خاطر نشان کرد: با اجرای این مرحله تحول و اقدامی ماندگار در بخش تعرفه‌های پزشکی صورت گرفته است.
وی افزود: شروع اجرای بسته‌ی نظارتی این مرحله از 15 آبان ماه، با ارزیابی و پایش ارائه‌دهندگان خدمت و بیمه‌گذار پایه و بیمه‌گذار تکمیلی در گیلان همزمان با سراسر کشور انجام شد و بر اساس این بسته‌ی نظارتی که در هیات دولت نیز مصوب شده است، دریافت هر گونه وجه خارج از بیمارستان برای خدمتی که در بیمارستان انجام می‌گیرد غیرقانونی اعلام گردید و هر گونه پرداخت وجه به وسیله‌ی بیمار هم باید در قالب صورتحساب رسمی در بیمارستان باشد.
سپس دکتر حیدرزاده معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به پیش رو بودن «هفته‌ي‌کتاب» از خریداری کتاب و تجهیز کتابخانه‌های دانشکده‌ها خبر داد و در زمینه‌ی اقدامات صورت گرفته برای برگزاری کنگره‌ی بین‌المللی انگل‌شناسی از جمله دعوت از استادان بنام بین‌المللی گزارشی ارائه کرد. وی همچنین از برگزاری «هفته‌ی پژوهش» در آذر ماه امسال، دریافت مجوز انتشار مجله‌ی دانشکده‌ی بهداشت از وزارت بهداشت و افتتاح مرکز رشد در دانشکده‌ی داروسازی در «هفته‌ی پژوهش» خبر داد.
در ادامه معاونت دانشجویی – فرهنگی از تمهیدات ویژه که برای دانشجویان برای شرکت در آیین سوگواری سرور و سالار شهیدان در دهه‌ی اول محرم و همچنین از اهمیت و جایگاه ویژه دانشجو و آمادگی برای بزرگداشت «روز دانشجو» در 16 آذر خبر داد.14
دکترسالاری معاونت آموزشی نیز با تشکر از ریاست دانشگاه علوم پزشکی به سبب برگزاری شورای اداری این دانشگاه در دانشکده‌ی پرستاری و اهمیت دادن به مقوله‌ی آموزش، اظهار کرد: امیدواریم که بتوانیم با فعال شدن سوپروایزرهای بیمارستانها در زمینه‌ی فعالیتهای آموزشی، مهارتهای بالینی را در رشته‌های پیراپزشکی ارتقا ‌بخشیم.
وی همچنین گفت: با پیشنهاد این معاونت مصوب شده تا در جهت اقساطی شدن شهریه‌ی دانشجویان میهمان در این دانشگاه که از تمکن مالی خوبی برخوردار نیستند همکاریهای لازم به عمل آید.
معاونت توسعه‌ی مدیریت و منابع این دانشگاه نیز خاطر نشان کرد: با پیگیریهای ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان سند زمین 200 هکتاری سایت لاکان پس از سالها آماده شد و دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان مالک آن مورد تائید قرار گرفت که با توجه به اینکه این زمین هم سالها قبل در زمان تصدی استاد برزیگر در سمت معاونت آموزشی – پژوهشی در اختیار دانشگاه قرار گرفته بود، جای تشکر ویژه به جهت پیگیری و زحمات استاد برزیگر برای محقق شدن این مهم وجود دارد.
دکتر نبی‌زاده همچنین پیشنهاد کرد که زباله‌های بیمارستانی نیز به وسیله‌ی روسای بیمارستانها پس از امحا ‌مدیریت شوند و شرکتهایی که عملکرد ضعیف دارند نیز به سبب اهمیت موضوع، جایگزین شده و همچنین روسای بیمارستانها با توجه به دراختیار داشتن اعتبارات مربوط به بیمارستانها با اجرای حسابداری تعهدی نسبت به هزینه شدن منابع، مدیریت لازم را اعمال کنند.
عبدالله‌زاده رئیس دفترریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست اظهار کرد: ریاست دانشگاه از زمان تصدی تاکنون، 96 ماموریت داخل و خارج از استان، بیش از 30 جلسه‌ی هیات رئیسه‌ی دانشگاه، جلسات منظم هیات ممیزه دانشگاه، بازدیدهای منظم و منسجم از سراسر استان و ملاقات با مراجعان در هر زمان که مقدور بوده، داشته‌اند که این مهم نشانگر تلاش خستگی‌ناپذیر و روحیه‌ی خدمتگزاری ایشان است.
در پایان این نشست هم ریاست دانشکده‌ی پرستاری و مامایی با ارائه‌ی گزارشی از اقدامات صورت گرفته در زمان تصدی خود به بیان مشکلات موجود و کمبودهای این دانشکده پرداخت و پروفسور انوش برزیگر نیز دستورات لازم را صادر کرد.
گفتنی است در حاشیه‌ی برگزاری این نشست استاد برزیگر در مصاحبه‌یی با خبرنگار واحد خبر صدا و سیمای مرکز گیلان از اجرایی شدن بسته‌ی نظارتی طرح تحول نظام سلامت برای صیانت از جامعه‌ی پزشکی و حقوق مردم از 15 آبان ماه امسال در گیلان همزمان با سراسر کشور، آغاز به کار سامانه‌ی ملی 1690 و سایت اینترنتی به نشانی: www.1690.ir برای پاسخگویی و نظارت بر اجرای تعرفه‌ی خدمات سلامت و ثبت دریافتهای غیرمتعارف و همچنین تشکیل ستاد اجرایی نظارت بر تعرفه‌ها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان و سازمان نظام پزشکی خبر داد و یادآور شد: نخستین همایش در کشور در راستای اجرای بهینه‌ی بسته‌ی نظارتی در طرح تحول نظام سلامت روز چهارشنبه 21 آبان ماه در سازمان نظام پزشکی استان گیلان در رشت برگزار می‌گردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.