کد خبر : 2782
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱

شاید باور کردنی نباشد!/ پیشی گرفتن شاخصی گیلانی از استانداردهای جهانی

شاید باور کردنی نباشد!/ پیشی گرفتن شاخصی گیلانی از استانداردهای جهانی

هاتف‌‌نیوز- مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه‌ی گیلان گفت: تعداد جایگاههای CNG در استان گیلان بیشتر از استاندارد جهانی است.

هاتف‌‌نیوز- مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه‌ی گیلان گفت: تعداد جایگاههای CNG در استان گیلان بیشتر از استاندارد جهانی است.
بر پایه‌ی گزارش روابط عمومی این شرکت، مهندس فردین چراجی گفت: در ششماهه‌ی نخست امسال مجموعاً 160 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در استان گیلان مصرف شده که این میزان مصرف سوخت پاک معادل مصرف تقریبی 157 میلیون لیتر بنزین است.
گزارش می‌افزاید: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه‌ی گیلان با بیان این مطلب افزود: متوسط مصرف روزانه 861 هزار مترمکعب CNG در استان گیلان علاوه بر کاهش آلودگی هوا و حرکت به سمت مصرف سوخت پاک، می‌تواند به طور متوسط ذخیره‌سازی 844 لیتر بنزین را در یک روز به همراه داشته باید و جایگزین یک‌سوم مصرف روزانه‌ی بنزین در استان گردد.
وی همچنین با اشاره به استانداردهای جهانی این بخش بر لزوم اختصاص یک باب جایگاه CNG به هر یکهزار خودروی گازسوز تاکید کرد و به مقایسه‌ی این استاندارد در استان و دیگر کشورها پرداخت و افزود: در استان گیلان در حدود 78 هزار خودروی گازسوز وجود دارد که طبق استاندارد جهانی باید 78 جایگاه CNG برای سوخترسانی به این تعداد خودروها فعال باشد اما هم‌اکنون در گیلان 91 جایگاه CNG وجود دارد و هفت باب جایگاه نیز در حال احداث است بنابر این از نظر تعدادجایگاهها گیلان در این مورد از شاخصهای جهانی جلوتر است.
مهندس چراجی همچنین با اشاره به نظارت و بازرسی کامل کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بر نحوه‌ی عملکرد، سوخترسانی و سطح کیفی فرآورده‌ها در جایگاههای CNG عنوان کرد: از نظر نوع و ارائه‌ی خدمات استان گیلان رتبه‌ی اول CNG را در بین استانهای کشور دارا است و این مهم مرهون تلاش ارزشمند مسوولان و کارکنان واحدهای ذیربط در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه‌ی گیلان است.
وی همچنین مشکلات فنی و بدهی گاز را از عمده دلایل استفاده شدن مقطعی برخی جایگاههای CNG استان دانست و افزود: علی‌رغم تمام مشکلات 86 درصد نازلهای CNG جایگاههای استان فعال هستند.
عضو کارگروه تامین سوخت استان گیلان تعداد جایگاههای CNG فعال استان گیلان را 91 باب اعلام کرد که از این تعداد 58 باب تک منظوره و 33 باب دو منظوره‌اند و همچنین با توجه به پایان عملیات احداث سه باب جایگاه سی‌ان‌جی از راه‌اندازی این جایگاهها در شهرهای کلاچای، چابکسر و ضیابر در آینده‌ی نزدیک خبر داد.

1

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.