کد خبر : 2647
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴

در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی گیلان؛ مراحل طرح و ثبت اختراع برای پیشنهاد به سرمایه‌گذار تشریح شد

در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی گیلان؛ مراحل طرح و ثبت اختراع برای پیشنهاد به سرمایه‌گذار تشریح شد

هاتف‌نیوز- میهمان این هفته‌ی بازار سرمایه‌گذاری خارجی استان گیلان افشین فیروزمنش مدیر عامل موسسه” ایده پدید” بود که در باره‌ی خدمات کارگزاری در تجاری سازی فناوری و سرمایه‌‌گذاری سخنرانی کرد. وی گفت: معمولاً برای انجام سرمایه گذاری در یک منطقه به سه موئلفه نیاز می باشد،شناسایی سرمایه گذار،تمکین منابع و امکانات و کارگزار بعنوان حلقه ارتباطی بین سرمایه گذار و طرح را پیدا کنیم طرف دوم منابع و امکانات است و حلقه‌ی سوم وجود کارگزارانی است که سرمایه‌گذار را به آن طرح مرتبط می‌کند.

    هاتف‌نیوز– میهمان این هفته‌ی بازار سرمایه‌گذاری خارجی استان گیلان افشین فیروزمنش مدیر عامل موسسه” ایده پدید” بود که در باره‌ی خدمات کارگزاری در تجاری سازی فناوری و سرمایه‌‌گذاری سخنرانی کرد. وی گفت: معمولاً برای انجام سرمایه گذاری در یک منطقه به سه موئلفه نیاز می باشد،شناسایی سرمایه گذار،تمکین منابع و امکانات و کارگزار بعنوان حلقه ارتباطی بین سرمایه گذار و طرح را پیدا کنیم طرف دوم منابع و امکانات است و حلقه‌ی سوم وجود کارگزارانی است که سرمایه‌گذار را به آن طرح مرتبط می‌کند.

   بر پایه‌ی گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان وی سپس در تعریف افراد نخبه، مخترع، نوآور و مبتکر و تفاوت آن با کارآفرین گفت:‌کارآفرین بایستی بازار را بشناسد و ریسک‌پذیر باشد اما نخبه و مخترع شناختی از بازار نداشته و لزوماً نخبه با کارآفرین یکی نیست. در‌فرآیند تجاری سازی و انتقال فناوری، ایده نباید در ذهن بماند بلکه باید به عمل درآید و تا زمانی که این ایده به اختراع تبدیل نشود و تولید انبوه نگردد و بازاری نشود، سرمایه‌گذار نمی‌تواند روی آن سرمایه‌گذاری کند. به عبارتی ایدة اولیه باید مراحلی را طی نموده و به اختراع تبدیل شود . در کل داشتن برگه‌ی اختراع به معنای تولید آن محصول نبود و بسیار دیده‌ایم که تعداد زیاد اختراعات در کشور، به خودی خود نشان مثبت برای کارآٱفرینی نیست، بلکه تا زمانی که این اختراع به بازار نیاید چندان موثر نخواهد بود. پس اختراع باید به فناوری تبدیل شود یعنی اینکه چگونگی تبدیل اختراع به محصول در بازار بررسی شود و بعد نمونه‌سازی یا پایلوت و سپس نمونه‌ی صنعتی آن نیز ساخته شود.
وی مراحل ایده، اختراع، فناوری، نمونه‌سازی یا پایلوت، نمونه نیمه صنعتی و نمونه‌ی صنعتی تا محصول قابل عرضه به بازار را به عنوان مراحل اولیه کار عنوان نموده و در ادامه پیدا کردن سرمایه‌گذار، برای تولید محصول قابل عرضه به بازار را بعنوان گام بعدی تعریف نمودند. طرح یا اختراعی که می‌خواهیم به سرمایه‌گذار پیشنهاد کنیم نیز باید مراحلی را پشت سر بگذارد ابتدا اینکه بایستی مناسبترین سرمایه گذار را انتخاب کنیم. کمک به ثبت اختراع و آماده نمودن طرح برای تحویل به سرمایه گذار، مراحل دیگر کار است. ایجاد زبان مشترک به نام طرح کسب و کار یا امکان‌سنجی مرحله‌یی دیگر از این فرآیند است که ابتدا بایستی امکان‌سنجی انجام شده و سپس به فضای کسب و کار بیندیشیم.14
ایجاد ارزش افزوده نیز یکی از خدماتی است که کارگزار باید ارائه دهد . با انجام همه‌ی این مراحل و فرآیند مذکور است که جذابیت برای سرمایه‌گذار ایجاد می‌شود. فیروزمنش در پایان خاطر نشان کرد: پس از آنکه طرح آماده شده قابلیت عرضه پیدا کرد بایستی به درستی مذاکره برای فروش انجام شود و انتخاب روش بهینه و عقد قرارداد از دیگر مراحل است. ایشان در ادامه و در پاسخ به مباحث و سوالات مطرح شده اضافه نمود که در گیلان سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی و محصولات کشاورزی که به آب کمتری نیاز داشته باشد می تواند در اولویت سرمایه گذاری قرار گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.