کد خبر : 2659
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷

امسال شش درصد بیشتر از معادن گیلان برداشت شده است

امسال شش درصد بیشتر از معادن گیلان برداشت شده است

هاتف نیوز- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از افزایش شش درصدی برداشتهای معدنی در طول امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

   هاتف نیوز– معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از افزایش شش درصدی برداشتهای معدنی در طول امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.
‘کریم توکل‌نیا با اشاره به برداشت انواع سنگهای معدنی از معادن استان گفت: برداشتهای معدنی در ششماهه‌ی نخست امسال با شش درصد افزایش نسبت به مدت مشابه‌ی سال گذشته به بیش از پنج میلیون و 300 هزار تن رسیده است.
وی مهمترین برداشتهای معدنی از معادن استان را شامل سنگ آهک، شن و ماسه، سنگ لاشه، خاک صنعتی، میکا و مارن عنوان کرد و افزود: بیشترین میزان برداشت معدنی شامل شن و ماسه و سنگ آهک بوده است.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون، دو فقره پروانه‌ی بهره‌برداری و 121 فقره مجوز برداشت موقت برای بهره‌برداران معدنی صادر شده است.
توکل‌نیا همچنین از صدور یک فقره پروانه‌ی اکتشاف سنگ لاشه خبر داد و گفت: دو فقره گواهینامه‌ی کشف سنگ لاشه و میکا نیز در استان در ششماهه‌ی نخست امسال صادر شده که مجموع میزان ذخیره‌ی معدنی آنها بیش از سه میلیون و 590 هزار تن برآورد شده است.
وی همچنین از صدور 28 جواز تأسیس و صدور چهار پروانه‌ی بهره‌برداری در حوزه‌ی صنایع معدنی تا پایان ششماهه‌ی نخست امسال خبر داد و گفت: با سرمایه‌گذاری بیش از 310 هزار میلیون ریال برای 390 نفر شغل ایجاد می‌شود.
توکل نیا با تاکید بر نیاز استان گیلان به ایجاد واحدهای دانه‌بندی شن و ماسه گفت: با توجه به کمبود مصالح در استان گیلان و لزوم تأمین نیازمندیهای استان از طریق واحدهای مستقر در آن، سرمایه‌گذاری در ایجاد و توسعه‌ی واحدهای دانه‌بندی شن و ماسه از اهمیتی فراوان دارد.
وی افزود: حدود 13 نوع ماده‌ی معدنی شناخته شده در استان گیلان شناسایی شده که بیشتر آنها را معادن آهک، شن و ماسه کوهی، سنگ لاشه، خاک صنعتی و میکا تشکیل می‌دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.