کد خبر : 2497
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵

گیلان هشتمین استان، کشور خواهد بود!

گیلان هشتمین استان، کشور خواهد بود!

هاتف‌نیوز – هرگز نخواهیم گذاشت افراد سودجو با نیت غیر دانش‌بنیانی وارد شهرک فناوری شده و با گرفتن تسهیلات به تجارت بپردازند.

    هاتف‌نیوز – هرگز نخواهیم گذاشت افراد سودجو با نیت غیر دانش‌بنیانی وارد شهرک فناوری شده و با گرفتن تسهیلات به تجارت بپردازند.
بر پایه‌ی گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان، مهندس طهمورث لاهوتی اشکوری گفت: شهرک فناوری مجموعه‌یی است که ضمن فراهم‌آوری زیرساخت مناسب برای استقرار واحدهای فناور تولید، خدماتی و مشاوره‌یی با گردآوری و تجمیع اجزای دخیل در توسعه‌ی فناوری زمینه‌ی ارائه‌ی حمایتهای نرم‌افزاری لازم برای ایجاد کسب و کارهای تولیدی خرد، کوچک و متوسط مبتنی بر فناوریهای جدید را فراهم آورده و از طرف دیگر با اشاعه‌ی فناوریهای جدید در کسب و کارهای تولیدی زمینه‌ی ارتقای توان رقابتی و توسعه‌ی فعالیتهای آنها را پدید می‌آورد.
وی در ادامه درباره‌ی ضرورت ایجاد شهرک فناوری گفت: کسب و کارهای تولیدی( کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط) به عنوان موتور محرکه‌ی اقتصادی محسوب می‌گردند و نیازمند توجه و حمایت لازم است . با توجه به ماهیت کسب و کارهای تولیدی و وجود نشداتن منابع و امکانات در دسترسی مستقیم به فناوریهای روز دنیا، سازمانهای متولی دولتی مسوول فراهم‌آوری زیرساخت مناسب برای خلق، توسعه و اشاعه‌ی فناوری در کسب و کارهای تولیدی است.
رئیس هیات مدیره‌ی شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان در زمینه‌ی اهداف کلان ایجاد شهرکهای فناوری گفت: کمک به توسعه‌ی اقتصادی مناطق و کل کشور، کمک به ایجاد رشد کسب و کارهای تولیدی مبتنی بر فناوری با تاکید بر تولیدکنندگان بخش خصوصی، کمک به تحقق اهداف و اسناد بالادستی ( سند چشم‌انداز 20 ساله، سند راهبردی توسعه‌ی صنعتی کشور، برنامه‌ی پنجم توسعه، سند توسعه‌ی علم و فناوری کشور، …) در حوزه‌ی تولید و صادرات محصولات دانش‌بنیان و با ارزش افزوده‌ی بیشتر از اهداف کلان ایجاد شهرکهای فناوری است.
وی در ادامه به توضیح سیاستهای کلان در ایجاد و راهبری شهرکهای فناوری پرداخت و گفت: از آنجایی که یکی از مهمترین وظایف شهرکهای فناوری ایجاد رابطه‌ی مناسب بین مراکز دانشگاهی و پژوهشی، متخصصان، مشاوران صنعتی و کسب و کارهای تولیدی است، وجود ظرفیتهای لازم از نظر موارد فوق‌الذکر در مجاورت محل ایجاد شهرکهای فناوری ضروری است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در گذشته هفت استان مجهز به شهرک فناوری شده‌اند و استان گیلان هشتمین استانی است که دارای این شهرک می‌شود و به زودی کلنگ ساخت شهرک فناوری در گیلان زده می‌شود.
این شهرک به مساحت 23 هکتار و در شهرک صنعتی سفیدرود احداث می‌گردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.