کد خبر : 2165
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶

حالا شهردار رشت دوباره به صحن علنی شورا دعوت می‌شود

حالا شهردار رشت دوباره به صحن علنی شورا دعوت می‌شود

هاتف‌نیوز – صبح روز سه‌شنبه شهردار کلانشهر رشت در جمع اعضاي شورای این شهر در حضور خبرنگاران حاضر شد تا به پنج پرسش پاسخ دهد که در نهایت پس از حدود چهار ساعت صبحت گویا پاسخهای وی اعضای شورا را قانع نکرد.

    هاتف‌نیوز – صبح روز سه‌شنبه شهردار کلانشهر رشت در جمع اعضاي شورای این شهر در حضور خبرنگاران حاضر شد تا به پنج پرسش پاسخ دهد که در نهایت پس از حدود چهار ساعت صبحت گویا پاسخهای وی اعضای شورا را قانع نکرد.
پیش از سخنان محمد ابراهیم خلیلی، رياست شورای اسلامی کلانشهر رشت پرسش از شهردار را حق قانوني شورا دانست تا شهرداري پوياترعمل نمايد و گفت: اگر امروز اعضاي محترم شورا از پاسخهاي آقای شهردار قانع نشدند؛ معنايش استيضاح نيست.
مهندس عباس صابر، شهردار را عضو شانزدهم شورا خواند و گفت: شهردار رشت بایستی به پنج پرسش زیر پاسخ دهند:
1- علي‌رغم تشکيل کارگروه نهضت آسفالت و تاکيدات موکد اعضاي محترم شورا تا کنون هيچ اتفاق مثبتي در کيفيت روسازيهاي شهر رخ نداده است.
2- علي‌رغم تشکيل تيم مميزي در شهرداري و تبليغات رسانه‌یي وافر در اين زمينه شهرداري اقدام مثبت و موثري در اين زمينه انجام نداده است.
3- علي‌رغم تخصيص مبلغ قابل توجهي در بودجه سال 93 مبني بر تهيه‌ی طرح تفصيلي و جامع تبليغات محيطي تاکنون هيچ اقدامي در اين زمينه رخ نداده است و نابه‌ساماني در اين زمينه هر روز بيشتر مي‌شود.
4- علي‌رغم تخصيص بودجه‌ی قابل توجه در ارتباط با بيمه‌ی آتشسوزي منازل مسکوني شهروندان شهر رشت به دليل اهمال کاريهاي شهرداري و بي‌توجهي به اين امر در تابستان امسال خسارات بسیاری به شهروندان عزيز رشت وارد گرديده و شخص آقاي شهردار مسوول اين نارسایي است.
5- علي‌رغم تشکيل هيات عالي سرمايه‌گذاري و معرفي نمايندگان شورا در اين دفتر به دليل غيبتهاي مکرر شهردار در جلسات و علي‌رغم شعارهاي اوليه‌ی ايشان مبني بر جذب سرمايه‌گذاري تاکنون هيچ اقدام مثبتي در شهرداري رخ نداده است.13
شهردار کلانشهر رشت نيز به تک تک موارد به تفصیل پاسخ گفت و تاکید نمود: سووال کردن از شهردار حق قانوني شورا است و من طرح اين سووالات را تنش و چالش بین شورا و شهرداری نمي‌دانم بلکه تعبير من اين است که براي بهبود عملکردها است.
در پايان پس از بیان نقطه نظرات موافق و مخالف اعضای شورای شهر رشت در هر زمینه راي گيري مخفي انجام شد و 11 نفر از اعضاي شورا پاسخهای شهردار را قانع کننده تشخيص نداند.
حالا شهردار کلانشهر رشت بایستی دوباره به صحن علنی شورای این شهر بیاید و توضیحات تکمیلی خود را ارائه دهد.
برخی از سایتهای خبری دادن مهلت دوباره برای پاسخگویی به شهردار رشت را استضیاح معنی کرده‌اند.

هنوز زمانی مشخص برای برگزاری این نشست به وسیله‌ی شورای اسلامی کلانشهر رشت اعلام نشده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.