کد خبر : 2148
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱

به 200 فرشباف گیلانی تسهیلات بانکی اعطا می‌شود

به 200 فرشباف گیلانی تسهیلات بانکی اعطا می‌شود

هاتف‌نیوز – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از اعطای ۱۰ میلیارد رالن تسهیلات بانکی به ۲۰۰ قالیباف گیلانی خبر داد.

    هاتف‌نیوز – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از اعطای ۱۰ میلیارد رالن تسهیلات بانکی به ۲۰۰ قالیباف گیلانی خبر داد.
دکترعلی منتظری در نشست با تولیدکنندگان فرش دستباف استان گیلان با اشاره به آغاز کار معرفی بافندگان فرش دستباف و واجدان شرایط دریافت تسهیلات بانکی در استان به بانکهای عامل گفت: براساس مصوبه‌ی کارگروه اشتغال استان گیلان و به منظور حمایت از قالیبافان همانند سالهای گذشته ۱۰ میلیارد رالش تسهیلات بانکی به متقاضیان اعطا می‌شود.
وی همچنین با اشاره به آغاز معرفی ۲۰۰ قالیباف در سراسر استان به سه بانک عامل مربوطه اظهار کرد: میزان تسهیلات اعطایی به هر بافنده‌ی فرش دستباف در استان گیلان ۵۰ میلیون رال است که با مهلت بازپرداخت سه ساله در اختیار واجدان شرایط قرار می‌گیرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با تاکید بر جایگاه ارزشمند فرش دستباف در ایجاد اشتغال، کارآفرینی و ایجاد ارزش افزوده در بخش تولید فرش دستباف ایرانی از فعالیت ۱۰ هزار بافنده‌ی فرش دستباف در استان گیلان خبر داد و گفت: از این تعداد هفت هزار نفر بیمه شده‌ی تأمین اجتماعی هستند.
وی تصریح کرد: فرش دستباف ایران به عنوان یکی از مهمترین صنایع دستی و بیانگر تمدن، فرهنگ، هنر و تاریخ این سرزمین که قدمتی دیرینه داشته و از جنبه‌های مختلف اهمیت دارد.
دکتر منتظری با بیان اینکه فرش دستباف ایران عمری به درازای تاریخ هنر و فرهنگ ایرانی دارد، اظهار کرد: این فرش به عنوان یکی از ارزشمندترین دستاوردهای مردم ایران، خود فرهنگ اصیل مردمان کهن‌دیار ایران را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه فرش دستباف ایران در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، معیشتی، فرهنگی، فنی و هنری جایگاهی ویژه و ارزنده دارد و نقشی مهم نیز در اشتغالزایی، ارزآوری و صادرات ایفا می‌کند، بنابر این بایستی مورد توجه واقع شود.

3

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.