کد خبر : 2045
تاریخ انتشار : جمعه ۴ مهر ۱۳۹۳ - ۹:۳۱

مدیر کل کمیته‌ی امداد در «روز جهانی سالمند» از برخی سالمندان گیلان دلجویی کرد

مدیر کل کمیته‌ی امداد در «روز جهانی سالمند» از برخی سالمندان گیلان دلجویی کرد

هاتف‌نیوز – د دیدار مدیرکل کمیته‌ی امداد امام خمینی(ره) استان گیلان با سالمندان که به مناسبت «روز جهانی‌سالمند» و «هفته‌ی تکریم سالمندان» برگزار شد، از برخی سالمندان قدردانی شد.

    هاتف‌نیوز – د دیدار مدیرکل کمیته‌ی امداد امام خمینی(ره) استان گیلان با سالمندان که به مناسبت «روز جهانی‌سالمند» و «هفته‌ی تکریم سالمندان» برگزار شد، از برخی سالمندان قدردانی شد.
بر پایه‌ی گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل کمیته‌ی امداد امام خمینی(ره) استان گیلان همزمان با «روز جهانی سالمند» و به پاس تکریم از سالمندان، مدیرکل و شماری از مدیران و معاونان کمیته‌ی امداد گیلان در بازدید از سالمندان و معلولان بستری در آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت گفت: در دین مبین اسلام سالمندان از جایگاهی ویژه برخوردارند که وظیفه‌ی همه‌ی ما این است که این جایگاه را حفظ نماییم.
حسین علیمحمدی با اشاره به اینکه میانگین سنی سالمندی در استان گیلان بیشتر از میانگین سنی سالمندی کشور است افزود: در استان گیلان به دلیل شرایط آب و هوایی مرطوب و همچنین در بیشتر موارد مشکلات اقتصادی سبب می‌گردد تا افراد نتوانند سالمندان خود را در منزل نگهداری و مراقبت نمایند و به همین دلیل آنان را برای مراقبت در خانه‌ی سالمندان بستری می‌نمایند.
وی با قدردانی از خدمات آسایشگاه سالمندان و معلولین استان گیلان خطاب به کادر پرستاری این آسایشگاه گفت: به مصداق «العبد یدبر والله یقدر» تدبیر از بنده و تقدیر مخصوص ذات مقدس الهی است و ما باید با تدبیر امور آلام این بیماران را کاهش دهیم.
مدیرکل کمیته‌ی امداد گیلان از طرح حمایت از سالمندان زیرپوشش کمیته‌ی امداد و همچنین غیرپوشش که شرایط ویژه دارند خبر داد و گفت: در این طرح شرایط لازم از جمله فضای مناسب، لوازم بهداشتی، خدماتی و… برای نگهداری سالمندان در منزل برای آنها فراهم شده تا مراقبت و نگهداری از آنان آسانتر صورت گیرد.
وی همچنین گفت: در «هفته‌ی تکریم از سالمندان» برنامه‌های آموزشی همچون سنجش سالمندان در مراکز نیکوکاری با استفاده از ظرفیت پزشکان نیکوکار، برگزاری همایش آموزشی، فرهنگی و ورزشی برای سالمندان زیرپوشش کمیته‌ی امداد گیلان و… برگزار می‌شود.
علیمحمدی با بیان اینکه هم‌اکنون 84 هزار و 934 خانوار از مددجویان، سالمندان زیر پوشش کمیته‌ی امداد امام خمینی(ره) استان گیلان در قالب طرح حمایتی شهید رجایی هستند، افزود: 103 خانوار از مددجویان نیز در آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت بستری هستند که از خدمات کمیته‌ی امداد بهره‌مند می‌شوند.
شایان گفتن است در حاشیه‌ی این دیدار مدیرکل کمیته‌ی امداد گیلان از برخی سالمندان و معلولان بستری دلجویی کرده و پیگیر اوضاع معیشتی آنان شد.

18

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.