کد خبر : 1806
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷

ظرفيتهاي گردشگري دو شهر «رشت» و «دوحه» برای انجام همكاريهاي مشترك بررسی شد

ظرفيتهاي گردشگري دو شهر «رشت» و «دوحه» برای انجام همكاريهاي مشترك بررسی شد

    هاتف‌نیوز – در نشست هیات بلندپایه‌ی شهر دوحه‌ی قطر و مدیران شهری کلانشهر رشت که با حضور محمدابراهیم خلیلی، معاونان و مشاوران وی، رياست و اعضاي شوراي اسلامي شهر رشت، شماری از مديران شهري، مقامات استاني و اعضای هيات بلند پايه‌ی شوراي شهر دوحه برگزار گرديد، محمد ابراهيم خليلي شهردار کلانشهر رشت با خيرمقدمگویی

    هاتف‌نیوز – در نشست هیات بلندپایه‌ی شهر دوحه‌ی قطر و مدیران شهری کلانشهر رشت که با حضور محمدابراهیم خلیلی، معاونان و مشاوران وی، رياست و اعضاي شوراي اسلامي شهر رشت، شماری از مديران شهري، مقامات استاني و اعضای هيات بلند پايه‌ی شوراي شهر دوحه برگزار گرديد، محمد ابراهيم خليلي شهردار کلانشهر رشت با خيرمقدمگویی به اين هيات با اشاره به روابط ديرينه‌ی ايران و قطر، گفت: مناسبات خوب و دوستانه‌یي كه همواره بين كشور ما و كشور قطر برقرار بوده، مي‌تواند مبناي تعامل و همكاريهاي مشترك دو شهر «رشت» و «دوحه» قرار گيرد.
وي در همين زمینه افزود: اميدواريم بتوانيم با استفاده و بهره‌گيري از فرصت ايجاد شده، زمينه‌هاي مناسب برای تقويت روابط و تداوم ارتباطات را فراهم كرده و با توجه به وجود ظرفيتهاي طبيعي و گردشگري شهر رشت بتوانيم از توان هر دو شهر در تعاملات دو جانبه استفاده نماييم.
شهردار کلانشهر رشت همچنين سابقه‌ی ۱۰۷ ساله‌ی وجود شهرداري در این شهررا نقطه‌ی عطفي در مدنيت شهر رشت دانست و تصريح كرد: شهر رشت همواره از توان عمراني بسياری برخوردار بوده و با توجه به اين موضوع جذب سرمايه‌گذار در ساخت و سازها مي‌تواند يكي از زمينه‌هاي همكاري شهرداري رشت و دوحه قرار گيرد.
مهندس عباس صابر رياست شوراي اسلامي کلانشهر رشت نيز در این نشست با ارائه‌ی توضيحاتي در باره‌ی چگونگي انتخاب اعضاي شوراي شهر در ايران و نحوه‌ی عملكرد و ساختار تشكيلاتي اين مجموعه گفت: علاوه بر ارتباطات ديرينه‌ی موجود بين ايران و قطر، نيازهاي شهرنشيني سبب گرديده كه بين شهرهاي جهان همكاري متقابل شكل گرفته و راهكار مشكلات و معضلات شهري از طريق تبادل تجربه و در جريان نشستهايي اینچنین، صورت گيرد.
وي در ادامه با اشاره به وجود فرهنگهاي متنوع در شهرهاي مهم جهان اظهار داشت: تبادل فرهنگي يكي از تدابير اصلي برای توسعه‌ی پايدار شهرها و از ضروريات غيرقابل چشمپوشي در این زمینه است.4
رياست شوراي اسلامي کلانشهر رشت همچنين شهر رشت را داراي پتانسلهاي گردشگري صنعتي و كشاورزي دانست و عنوان كرد: با توجه به نقش فعال هر دو كشور در جهان اسلام و روابط نزديك طرفين، شهرداري و شوراي اسلامي شهر رشت آمادگي خود را برای تبادل تجربه و گسترش روابط، اقتصادي با اجراي تورهاي گردشگري بين دو شهر و متعاقب آن توسعه‌ی روابط تجاري، اعلام مي‌دارد.
مسعود بن عبدالله رياست شوراي شهر دوحه نیز در سخنان خود با تشريح عملكرد مجموعه‌ی شوراهاي شهر در قطر، در زمینه‌ی مكاري مدیریت شهری دو شهر گفت: تمام تلاش و هدف ما از اين نشست، اين است كه روابط خوب دو كشور اساس گسترش ارتباطات دو شهر رشت و دوحه قرار گيرد و اين مهم را طريق انجمن دوستي ايران و قطر به موفقيت برسد.
وي همچنين از ايجاد بازار مشترك ايران و قطر به عنوان يكي از همكاريهاي دو كشور در آينده‌ی نزديك ياد كرد و گفت: اين بازار و همچنين ساخت بندر الحويص كه در ارتباط نزديك با بندر بوشهر بوده و نقشي مهم در تجارت و نقل و انتقال كالاهاي ايراني خواهد داشت.
رياست شوراي شهر دوحه با اشاره به كيفيت توليدات صنايع غذايي و مواد ساختمانی در ايران، واردات این کالاها را از مطالبات و خواسته‌هاي جدي دولت قطر دانست و عنوان كرد: با توجه به ميزباني قطر در مسابقات جام جهاني سال ۲۰۲۰، انجام اين مهم مي‌تواند بسيار حائز اهميت باشد.
همچنين صفايي رياست انجمن دوستي ايران و قطر و سفير پیشین ايران در اين كشور طبيعت زیبای گيلان را منحصر به فرد توصيف كرد و گفت: گردشگري پزشكي و توسعه‌ی اقتصادي از محورهايي است كه بايد در همكاريهاي مشترك مورد توجه بيشتر قرار گيرد.
وي اظهار اميدواري كرد: با بهره‌گيري و فرصت‌سازي مجموعه‌ی مديران شهري و استاني از حضور هيات بلندپايه‌ی شوراي شهر دوحه، شاهد روابط گستردهی‌ي از تعاملات دوجانبه باشيم.
گفتنی است در پايان اين نشست هدايايي به رسم يادبود به وسیله‌ی ریاست شورا و شهردار کلانشهر رشت به ميهمانان اهدا گرديد.

5

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.