کد خبر : 1791
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹

شهردار کلانشهر رشت در آخرین نشست کمیته‌ی رسانه‌ی شهرداری این شهر: از نقد و انتقاد منصفانه استقبال می‌کنیم

شهردار کلانشهر رشت در آخرین نشست کمیته‌ی رسانه‌ی شهرداری این شهر: از نقد و انتقاد منصفانه استقبال می‌کنیم

هاتف‌نیوز – در آخرین نشست کمیته‌ی رسانه‌ی شهرداری کلانشهر رشت محمدابراهیم خلیلی با تاکید بر اینکه کار رسانه‌های گروهی نقد، بررسی و تحلیل موضوعات مختلف برای روشن‌سازی افکار عمومی است، گفت: از نقد و انتقاد منصفانه استقبال می‌کنیم.

    هاتف‌نیوز – در آخرین نشست کمیته‌ی رسانه‌ی شهرداری کلانشهر رشت محمدابراهیم خلیلی با تاکید بر اینکه کار رسانه‌های گروهی نقد، بررسی و تحلیل موضوعات مختلف برای روشن‌سازی افکار عمومی است، گفت: از نقد و انتقاد منصفانه استقبال می‌کنیم.
شهردار کلانشهر رشت با تشکر از حضور دست‌اندرکاران مطبوعات در این نشست و پذیرش دعوت شهرداری تاکید کرد: موضوع تشکیل کمیته‌ی رسانه از اواخر سال گذشته مطرح شد و مرحله به مرحله ما پیش آمدیم.
وی گفت: ما قصد داریم کمیته‌یی از دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی تشکیل دهیم تا از نقش حمایتگر و هدایتگر آنها برای توسعه و ترقی شهر استفاده کنیم، گفت: مطبوعات از آنجایی که از یکسو با مردم در ارتباط هستند و دیدگاههای آنها را منتقل می‌کنند و از دیگر سو با مدیران و مسوولان دستگاههای اجرایی هم ارتباط دارند و نقطه نظرات و عملکر آنها را نیز بیان می‌کنند می‌توانند در زمینه‌ی اعتمادسازی را فراهم کرده و با در جریان قراردادن مردم از چگونگی مسائل با روش اصولی و برخورد صادقانه بسیار موثر باشند.
خلیلی با تاکید بر اینکه ایجاد کمیته‌ی رسانه در شهرداری یک حرکت دو طرفه است گفت: حرکت برای توسعه‌ی شهر بایستی بر اساس واقعیتگرایی و حقیقت‌گویی باشد تا هر دو طرف منتفع شوند.
وی با بیان اینکه نگاه نمی‌کنیم که مطالبی که شما می‌نویسید شامل نقد، انتقاد، پیشنهاد، سوال و… است بلکه تقاضای ما این است که در تعامل با یکدیگر کاری کنیم تا بتوانیم قدمهایی برای توسعه‌ی شهرمان برداریم چون شهرداری یک سازمان غیردولتی، عمومی و خدمات‌رسان به مردم است و تمام فعالیتهای آن با پشتیبانی مردم و با سرمایه‌ی آنها انجام می‌شود.
شهردار کلانشهر رشت با اشاره به اینکه ما در شهری زندگی می‌کنیم که اصطلاحاً کلانشهر نامید می‌شود و به همین دلیل نیازمند تفکر کلان مدیریت شهری است و در چنین حالتی بایستی دید چه کسی باید مدیریت شهری کند و بین مدیریت شهری و مدیر شهر تفاوت وجود دارد چون مدیریت شهری به قابلیت سازمان و ارتقای کیفیت می‌اندیشد اما مدیر شهری مجری و پاسخگوی عملیاتی است که انجام می‌دهد.
وی سپس تاکید کرد: مدیریت بایستی مبتنی بر عقل، درایت، تدبیر نمودن، تواناییهای سازمان، امکانات و مصوباتی که به دستش می‌رسد، باشد و با این تفکر بایستی مدیریتی بر شهر و کارهای آن احاطه داشته باشد که شهر را به آرامش، تدبیر و امید سوق دهد چون با تشویش و دوگانگی افکار و نگران کردن جامعه چیزی حاصل نمی‌شود و نمی‌توان از این طریق مشارکت اجتماعی را جلب کرد و در نهایت این مردم هستند که بهترین قضاوت را در زمینه‌ی عملکردها انجام می‌دهند.
وی همچنین گفت: مردم از ما انتظار خدمت دارند اما ما شهری داریم که با مشکلات زیاد در آن روبه‌رو هستیم از یکسو مردم نیازمندیهایی دارند که بایستی مورد توجه قرار گیرد و از دیگر سو شهر هم کاستیهایی بسیار زیاد دارد که بایستی تامین شود اگر ما صادق باشیم که ان‌شاءالله هستیم بر اساس تواناییها و امکانات بایستی حرکت کنیم و حرف بزنیم و بیهوده وعده و وعید ندهیم و حرفهای غیرواقع نزنیم و وعده‌های نابه‌جا ندهیم چون مردم، خوب متوجه می‌شوند.
وی سپس به طور مثال گفت: یک دفعه موضوع نهضت آسفالت مطرح می‌شود خوب شما ببینید ما اگر بخواهیم همه‌ی معابر را آسفالت کنیم به چهار میلیون مترمکعب آسفالت نیاز داریم اما واقعیت چیز دیگری است ما توانستیم با همه‌ی تلاشها تنها 10 هزار تن قیرخریداری کنیم و در مرحله‌ی اول بتوانیم 200 هزار مرمکعب آسفاالت تولید نماییم که حداقل دو ماه طول می‌کشد تا این فرآیند انجام شود و ان‌شاء الله امیدواریم تا پیش از شروع فصل بارندگیها این کار را انجام دهیم و آسفالت این میزان از معابر شهری از اولویت برنامه‌ی ما است، خب این واقعیت موجود است و با صحبتهای آرمانی نمی‌توان مردم را دلخوش کرد.
خلیلی با تاکید بر اینکه بایستی با مردم صادق و روراست بود و واقعیتها را به آنها گفت تا جامعه به آرامش و ثبات برسد گفت: اگر در زمینه‌ی آسفالت معابر همینطور مرحله به مرحله پیش برویم و وعده‌های بیجا به مردم ندهیم کارها بهتر و منظمتر پیش می‌رود و نتیجه‌یی بهتر نیز گرفته می‌شود.
شهردار کلانشهر رشت در ادامه تاکید کرد: به استناد صحبت کارشناسان در هیچ زمانی این میزان پروژه‌های کوچک و بزرگ عمرانی با هم و در یک مقطع در رشت اجرایی نشده است ما آلان 107 پروژه‌ی کوچک و بزرگ در شهر داریم که اجرایی می‌شوند که برخی از آنها ماتند پروژه‌ی هدایت آبهای سطحی در مراحل انتهایی کار هستند.
وی سپس در تشریح اجرای این پروژه گفت: ما نقاط بحرانی را در اولویت قرار دادیم و مطمئناً در طول امسال این نقاط کمترین مشکل را خواهند داشت.
وی در ادامه معیار تشخیص عملکرد شهرداری را بودجه‌ی آن دانست و گفت: این بودجه همانند شاخص ترازو است و بر اسا‌س آن می‌توانیم قضاوت کنیم که چقدر کار انجام شده یا چقدر انجام نشده است. بودجه‌ی شهرداری رشت مصوب شورای محترم است که ساعتها روی آن بحث و بررسی شده و پس از تصویب به دست ما رسیده است و تقاضای من از شما این است که با معاونتهای مختلف شهرداری در باره‌ی تهیه و تدوین این بودجه و نحوه‌ی اجرایی کردن آن صحبت کنید.
خلیلی در پایان این بخش از سخنان خود گفت: در هر صورت کار در شهرداری بایستی با تدبیر، امید و آرامش و مبتنی بر قانون و امکانات و نیروهای موجود انجام شود و ما بر این مساله تاکید داریم.
شهردار رشت در این جلسه چندین خبر هم به دست اندرکاران رسانه‌های گروهی داد که در بخش دوم این خبر درج خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.