کد خبر : 1735
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳

«بیوه‌های غمگین سالار جنگ» به رشت می‌آیند

«بیوه‌های غمگین سالار جنگ» به رشت می‌آیند

هاتف‌نیوز – نمایش «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» نوشته‌ی «محمد امیر یاراحمدی» و کارگردانی «شهاب‌الدین حسین‌پور» از 22 شهریور در شهر رشت به روی صحنه می‌رود.

    هاتف‌نیوز – نمایش «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» نوشته‌ی «محمد امیر یاراحمدی» و کارگردانی «شهاب‌الدین حسین‌پور» از 22 شهریور در شهر رشت به روی صحنه می‌رود.
بر پایه‌ی گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، رضا ثقتی با اعلام این خبر گفت: این نمایش از 22 تا 26 شهریور ماه امسال در پنج شب، هشت اجرا در «تالار شهید انصاری مجتمع فرهنگی – هنری خاتم‌الانبیا (ص) رشت» خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند ازطریق «شهر کتاب رشت» و «سایت تیوال» اقدام به خرید بلیتهای این نمایش کنند.
وی ادامه داد: این نمایش که پیش از این آذر و دی 92 در «تاالار چهارسو مجموعه‌ی تاتر شهر تهران» به روی صحنه رفته بود، اثری کمدی اجتماعی درباره‌ی رابطه‌ی سه هوو بر سر تقسیم مال و اموال شوهر متوفی‌شان است.
این نمایش اردیبهشت ماه نیز در شهر شاهرود و بهمن سال پیش هم در شهر شیراز اجرا شد که اجراهای شهرستانی نیز با استقبال مخاطبان روبه‌رو گردید.
ثقتی عنوان کرد: «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» قرار است پس از اجرا در شهر رشت از هفتم مهرماه در گرگان به روی صحنه برود.
با احتساب اجراهایی که این نمایش در تهران، شیراز و شاهرود داشته بیش از 14 هزار نفر از این نمایش دیدن کرده‌اند.
وی درباره‌ی حضور آثار نمایشی در استانهای مختلف یادآور شد: اجرای نمایشهایی که پیش از این در تهران به صحنه رفته‌اند در شهرستانهای مختلف هم از نظر فرهنگی و هم از نظر اقتصادی تصمیمی درست و منطقی است. این کار سبب ترویج هنر نمایش و آشنایی علاقه‌مندان تاتر در شهرهای مختلف به آثاری که در تهران به صحنه رفته‌اند، می شود چون تمرکززدایی فرهنگی از پایتخت؛ فرهنگ یک کشور را ترویج می‌دهد. این اقدام همچنین باعث بالاتر رفتن گردش مالی گروههای نمایشی نیز می‌شود که این مهم به اقتصاد تاتر کمک شایان توجهی می‌کند.
رئیس اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت در پایان تصریح کرد: نمایش «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» پیش از اجرای عمومی در آذر و دی سال گذشته در جشنواره‌ی سی و یکم تاتر فجر و در جشنواره‌ی تاتر دانشگاهی در بخش رادیوتاتر اجرا شده و همچنین نمایشنامه‌ی‌آن در فستیوال نمایشنامه‌خوانی برج میلاد نیز خوانده شده است.
گفتنی اینکه گلاب آدینه، شیرین بینا، نورا هاشمی، حمیده مستعان، حمید رحیمی، محمد صدیقی‌مهر و… در این نمایش بازی می‌کنند.

29

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.