کد خبر : 1599
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶

عملیات ساخت «شیرخوارگاه بزرگ» بهزیستی گیلان در رشت آغاز شد/ هر کجا کار خیری باشد گیلانیان پیشقدم می‌شوند

عملیات ساخت «شیرخوارگاه بزرگ» بهزیستی گیلان در رشت آغاز شد/ هر کجا کار خیری باشد گیلانیان پیشقدم می‌شوند

هاتف‌نیوز – در آستانه‌ی میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع) و همزمان با «دهه‌ی کرامت» با حضور شماری از مسوولان کشوری و استانی عملیات ساخت «شیرخوارگاه بزرگ» بهزیستی استان گیلان با عنوان «پروانه» و به همت بانوی نیکوکار سرکار خانم امیرفریار در رشت آغاز شد.

    هاتف‌نیوز – در آستانه‌ی میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع) و همزمان با «دهه‌ی کرامت» با حضور شماری از مسوولان کشوری و استانی عملیات ساخت «شیرخوارگاه بزرگ» بهزیستی استان گیلان با عنوان «پروانه» و به همت بانوی نیکوکار سرکار خانم امیرفریار در رشت آغاز شد.
بر پایه‌ی گزارش خبرنگار «هاتف» این شیرخوارگاه بزرگ با هزینه‌یی که نیکوکاران و خیران گیلانی آن را تامین خواهند کرد در زمینی به مساحت یکهزار و 500 مترمربع و در چهار طبقه ساخته خواهد شد.
در آیین کلنگزنی عملیات ساخت این شیرخوارگاه بزرگ استاندار گیلان در سخنانی با قدردانی از تلاشها و کوششهای نیکوکاران و خیران گیلانی در ساخت این مکان گفت: هر کجا که کار خیری بوده است گیلانیان پیشقدم شده‌اند.
دکتر محمدعلی نجفی خاطر نشان کرد: به رغم درآمد سرانه‌ی کمتر گیلانیان نسبت به استانهای دیگر اما به دلیل خیراندیشی و نیکوکاری گیلانیان استان ما در انجام کارهای عام‌المنفعه و نیکوکارانه در کشور از رتبه‌ی خوبی برخوردار است.
در این آیین همچنین مدیر کل بهزیستی استان گیلان در سخنانی ضمن قدردانی و تشکر از نیکوکارانی که در انجام این اقدام خداپسندانه فعالانه وارد عمل شده‌اند و مخصوصاً سرکار خانم امیرفریار با بیان اینکه انگیزه و هدف اجرای این کار انساندوستانه روحیه‌ی تلاش، فداکاری و از خودگذشتگی این افراد و حمایت و همکاری مسوولان «دولت تدبیر و امید» بوده، گفت: دولت خود را موظف می‌داند زمینه‌ها و بسترهای لازم را برای اجرای کارهای عام‌المنفعه و خیرخواهانه برای افراد نیکوکار فراهم کند.
دکتر حسین نحوی‌نژاد تاکید کرد: اگر ما امروز با انگیزه و روحیه‌ی کار و تلاش مضاعف داریم کار می‌کنیم به دلیل استقبال شایان توجه نیکوکاران و آرامش و امیدی است که دولت «تدبیر و امید» دکتر روحانی به وجود آورده و استان گیلان هم از این آرامش از نظر مدیریتی به طور عمومی برخوردار شده و فارغ از دیدگاههای سیاسی، وابستگیهای جناحی و گروه‌گرایی هدف همگان اجرای عدالت در جامعه بود که این قضیه را ارج می‌نهیم و اعتقاد داریم هنوز کارهای بسیاری انجام نشده وجود دارد که بایستی برای بهبود وضعیت فرهنگی، معیشتی، اشتغال و کارآفرینی در جامعه بایستی انجام شود.
وی گفت: مدیران استان گیلان با تاکیدات مقام عالی دولت در استان و شخص استاندار محترم همواره تلاش می‌کنند تا با بهره‌گیری از تواناییها و توانمندیهای جمعی حرکتهای ماندگار را در استان ساماندهی کنند.
مدیر کل بهزیستی استان گیلان خاطر نشان کرد: در راستای همین هدف بود که ماه رمضان امسال همایشی با عنوان «ضیافت عشق» برگزار کردیم و زمینه‌ها و بسترهای لازم را برای انجام کارهای بزرگ خیرخواهانه در استان برای مشارکت نیکوکاران فراهم نمودیم و به دنبال برگزاری این همایش بود که خیران در ساخت سه پروژه‌ی خانه‌های نیمه تمام برای مددجویان، ازدواج افراد زیرپوشش بهزیستی و ساخت شیرخوارگاه بزرگ گیلان در رشت همکاری کردند.
در ادامه‌ی این آیین محمد نفريه معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي کشور نيز در سخنانی گفت: هم‌اکنون دو هزار و 400 كودك زير ششسال در 34 شيرخوارگاه زیر نظر سازمان بهزيستي در سراسر كشور نگهداري مي‌شوند.
وي گفت: ساخت اين شيرخوارگاه در استان گیلان هر چند با كمك خيران انجام پذيرفته است اما به دليل وظايف حاكميتي زيرنظر سازمان بهزيستي فعالیت خواهد کرد.
نفریه خاطر نشان کرد: ما امیدواریم به جایی برسیم که فرزندان در دامان و کانون گرم خانواده بزرگ شوند و شیرخوارگاههایمان تنها محل گذر برای تسهیل در زمینه‌ی فرزندخواندگی باشند.
گفتنی است پروانه امیرفریار بانوی نیکوکار گیلانی است که همه‌ی هزینه‌های ساخت این شیرخوارگاه را در رشت تقبل کرده است.
در پایان این آیین هم با حضور محمدنفریه معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، دکتر محمدعلی نجفی استاندار گیلان، دکتر حسین نحوی‌نژاد مدیر کل بهزیستی استان، پروانه امیرفریار بانوی نیکوکار و شماری از مسوولان و مردم کلنگ ساخت بزرگترین شیرخوارگاه بهزیستی استان گیلان صبح روز شنبه پانزدهم شهریور ماه امسال در رشت به زمین زده شد.

444عکس۱۰۲۶

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.