کد خبر : 1573
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰

«نهاد بازار سرمایه‌گذاری خارجی گیلان» را بهتر بشناسیم…

«نهاد بازار سرمایه‌گذاری خارجی گیلان» را بهتر بشناسیم…

هاتف‌نیوز – «نهاد بازار سرمایه‌گذاری خارجی گیلان» عنوان کتابی است که اداره‌ی کل امور اقتصادی و دارایی استان و مرکز خدمات سرمایه‌گذاری گیلان آن را به همت منصور مولایی‌پور و فاطمه اکبری دیزگاه در بهار 1393 منتشر و وارد بازار کتاب کرده است.

    هاتف‌نیوز – «نهاد بازار سرمایه‌گذاری خارجی گیلان» عنوان کتابی است که اداره‌ی کل امور اقتصادی و دارایی استان و مرکز خدمات سرمایه‌گذاری گیلان آن را به همت منصور مولایی‌پور و فاطمه اکبری دیزگاه در بهار 1393 منتشر و وارد بازار کتاب کرده است.
این کتاب را انتشارات «نستوه» در شمارگان هزار جلد چاپ و منتشر کردهن و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.
کتاب با مقاله‌یی از دکتر محمدعلی نجفی استاندارد گیلان با عنوان «گیلان، استان فرصتهای اقتصادی و سرمایه‌گذاری» آغاز می‌شود و با مقاله‌ی منصور مولایی‌پور مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان در باب «تبیین ارکان بازار سرمایه‌گذاری خارجی گیلان» ادامه می‌یابد.
مقالاتی از مهندس محمدحسین اصغریان معاون برنامه‌ریزی و اداری – مالی استانداردی گیلان با عنوان «استان گیلان بهشت سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران»، ایرج ندیمی با عنوان «سرمایه‌گذاری نیازمند منابع مالی و گرایش نقدینگی»، جبار کوچکی‌نژاد با عنوان «مبانی قانونی سرمایه‌گذاری»، علیرضا نوروزی با عنوان «فرصتها و چالشهای منطقه‌ی دریای دوستی خزر(با تاکید بر جایگاه استان گیلان)»، فرهاد منتصر کوهساری با عنوان «چشم‌انداز ملی و جهانی حمل و نقل دریایی»، فاطمه بلالایی با عنوان «فن بازار، مولفه‌ی کارا در توسعه‌ی اقتصادی دانایی محور»، سیف‌الله آقابیگی با عنوان «فرصتهای سرمایه‌گذاری برای توسعه‌ی بهره‌برداری از منابع آب»، امید عزیزی با عنوان «فرصتهای سرمایه‌گذاری در گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی»، عمران حسن‌زاده با عنوان «طرح تخریب و بازسازی و مقاومسازی مدارس استان گیلان» ادامه می‌یابد و گزارش برخی از سخنرانیهای انجام شده در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان گیلان و بازار سرمایه‌گذاری این استان که روزهای شنبه‌ی هر هفته در اداره‌ی کل امور اقتصادی و دارایی استان انجام می‌شود، درج شده است.
این کتاب را می‌توان خلاصه‌یی از مجموعه مقالات، سخنرانیها و اظهارنظرهای مدیران، مسوولان و صاحبنظران استان گیلان دانست که با همکاری علی‌اکبر داداش‌پور، داریوش البرزی، مرجان فاضلی، یاسمن اولیایی و مصطفی ملکی در بهار 1393 چاپ و منتشر شده است.
استاندار گیلان در این کتاب در مقاله‌ی خود خاطر نشان کرده است که استان گیلان استان فرصتهای اقتصادی برای سرمایه‌گذاری است. منطقه‌ی آزاد انزلی یکی از مزیتهای مهم برای جذب سرمایه‌گذاران دئر گیلان شناخته می‌شود و یکی از ارکان مهم توسعه‌ی گیلان محسوب می‌گردد که باید عامل موثری در توسعه‌ی اقتصادی این استان باشد. باید از ظرفیتهای موجود در کمشورهای همسایه‌ و حاشیه‌ی خزر به ویژه روسیه برای افزایش مبادلات تجاری و روابط اقتصادی نهایت استفاده را نمود و در این راستا از سرمایه‌گذاران و مسوولان کشورهای همسایه برای سفر به گیلان دعوت می‌نماییم ضمناً این کشورها برای سرمایه‌گذاری در استان گیلان اظهار تمایل خود را نیز اعلام نموده‌اند.
منصور مولایی پور هم در نوشتار خود تاکید کرده که سرمایه‌گذاری خارجی سه رکن دارد: رکن اول عرضه‌ی موثر سرمایه‌گذاری خارجی، رکن دوم تقاضای موثر سرمایه‌گذاری خارجی و رکن سوم هم نهاد موثر سرمایه‌گذاری یا مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی است.
وی درباره‌ی رکن سوم که مرکز خدمات سرمایه‌گذاری است تاکید مي کند که این رکن از اهمیت ویژه برخوردار است چرا که در دسترس بودن نهادی که عرضه و تقاضای موثر سرمایه‌گذاری خارجی در آن شکل بگیرد ضروری است که در بسیاری از کشورهای پیشرفته در قالب آژانس سرمایه‌گذاری یا مراکز خدمات سرمایه‌گذاری نهادینه شده است.
وی تاکید می‌کند: برگزاری نشستهای تخصصی سرمایه‌گذاری که شنبه هر هفته در محل اداره‌ی کل اقتصادی و دارایی استان گیلان برگزار می‌شود اقدامی برای نهادینه کردن بازار سرمایه‌گذاری خارجی است و این کتاب به همراه لوح فشرده‌ی نظرات و مطالب تقاضای موثر سرمایه‌و سرمایه‌گذاریخارجی در اختیار عرضه‌کنندگان موثر سرمایه و سرمایه‌گذاران خارجی و بالعکس توسط اتاق فیزیکی و اتاق مجازی سرمایه‌گذاری خارجی قرار می‌گیرد.

26

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.