کد خبر : 1145
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۷:۱۰

چهار شناگر ناشي در سواحل گيلان غرق شدند

چهار شناگر ناشي در سواحل گيلان غرق شدند

    هاتف‌نیوز – در سه روز گذشته چهار جوان به دليل ناآشنايي به فنون شنا در سواحل استان گيلان جان باختند. بر پایه‌ی گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمدرضا جعفري خيرخواه معاون اجتماعي پليس گيلان با بيان اين خبر گفت: در سه روز گذشته در پي تماس تلفني با مركز فوريتهاي پليسي 110 مبني بر

    هاتف‌نیوز – در سه روز گذشته چهار جوان به دليل ناآشنايي به فنون شنا در سواحل استان گيلان جان باختند.
بر پایه‌ی گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمدرضا جعفري خيرخواه معاون اجتماعي پليس گيلان با بيان اين خبر گفت: در سه روز گذشته در پي تماس تلفني با مركز فوريتهاي پليسي 110 مبني بر غرق شدن چهار جوان در شهرستانهای بندرانزلي، لنگرود و ساحل زيباكنار شهرستان رشت، بلافاصله ماموران انتظامي به محل اعزام شدند.
وی افزود: در بررسيهاي صورت گرفته ماموران پاسگاه انتظامي زيباكنار مشخص شد كه جواني 38 ساله اهل و ساكن استان تهران كه برای گذرانیدن اوقات فراغت با خانواده‌ی خود به ساحل رودخانه‌ی «اوشمك» رفته بود، به علت شنا در رودخانه و ناآشنايي به فنون شنا غرق شده است.
سرهنگ جعفري خيرخواه در ادامه به حادثه‌ی تاسفبارغرق شدن دو جوان در شهرستان بندرانزلي و يك جوان در لنگرود اشاره نموده و بيان نمود: سه جوان 33،22و16 ساله اهل و ساكن شهرستانهاي لنگرود، رشت و انزلي ديگر قربانيان در دريا بوده‌اند كه به علت شنا در خارج از طرح سالمسازي دريا و كمك‌رساني دیرهنگام غرق شدند.
جعفري خيرخواه با بيان اينكه متاسفانه هر ساله عده‌ی بسیاری از مسافران و شهروندان ناآشنا به فنون شنا و مناطق سواحلي، بر اثر بي‌احتياطي جان خود را از دست مي‌دهند، تصريح كرد: علت اكثر غرق شدگيها توجه نکردن به اخطارهاي پليس و شنا در مناطق ممنوعه و خارج از طرحهاي سالمسازی دريا است.
وی با اعلام اينكه استفاده از طرحهاي سالمسازي دريا به وسیله‌ی مسافران و شهروندان در صورت بروز حادثه می‌تواند كمك‌رساني بهتر را فراهم سازد، بيان داشت: حضور ناجيان غريق در طرحهاي سالمسازي دريا در صورت بروز حادثه، كمك‌رساني و انجام كمكهاي احيايي را سريعتر ممكن خواهد نمود.
معاون اجتماعي پليس گيلان با بيان اينكه اجساد چهار جوان غرق شده نیز برای سير مراحل قانوني به سردخانه منتقل شده است.
وی از هموطنان و مسافران خواست، صرفاً از مناطق مجاز و طرحهاي دريا برای شنا کردن استفاده کنند و به نکات ايمني، توصیه‌ها و اخطارهاي پليس و ایمنی را جدی بگیرند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.